• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

opname mislukt wegens niet geabonneerd

Berichten
34
Ik heb al meer dan een jaar last van dat er opnames mislukken met de melding: de opname is mislukt omdat u niet geabonneerd bent op deze service. het betreft altijd de zender RTL4 dus melding is onzin. Ik heb al twee keer een nieuwe horizonbox gehad, kabels diverse malen nagekeken,aansluiting gewijzigd, abonnement is meerdere malen opnieuw ingevoerd in de computer niets helpt. Een half jaar geleden is mij gezegd dat het een softwarefout zou kunnen zijn en dat het met de update van begin dit jaar opgelost zou zijn, niet dus.Andere medewerkers van UPC ontkennen dit weer.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Ik zit er inmiddels aan te denken om maar van provider te veranderen. >:(
 
Zelfde probleem hier, ook net5 heeft er veel last van.
Ondertussen nieuwe Horizon met dezelfde problemen.
 
Staat in Horizon.tv (website) de juiste serienummer van de horizonbox er in?? Het zou weleens daar aan kunnen liggen
 
Worden goed afgeschermde kabels gebruikt? Lijkt wel een interferentieprobleem.
 
Serie nr staat goed.
Heb al twee keer een nieuwe box gehad, dit lost het probleem niet op.
Ja, er worden goede afgeschermde kabels gebruikt hoor.
Er is vorige week weer een monteur geweest en waarschijnlijk zit er een breuk in de buitenkabel, iets waar ik al heel lang aan dacht omdat verder bij ons thuis alles prima is. Monteur komt terug om buitenkabel te meten, wordt vervolgd dus.
 
Ik had zojuist de melding "Opname niet ingesteld; dit programma mag je niet opnemen omdat het auteursrechterlijk beschermd is". (niet geheel de juiste tekst hoor) Daarna met de Horizon app (Android) gedaan en toen kon ik het programma gewoon opnemen..... en nog steeds 'geen informatie' op diverse zenders...... jammer ! :(
 
Maak je niet ongerust, (of eigenlijk juist wel)
Opnames mislukken ook regelmatig als je wel geabonneerd bent.
Geplande opnames verwijderen vaak op miraculeuze wijze.
En verwijderde opnames blijven maar weer terugkeren op dezelfde miraculeuze wijze.
Het is echt om hoorndol van te worden.
Het wachten is op een compleet nieuwe settop box zodat de Horizon de annalen in kan als de grootste misser van UPC ooit.
Zal helaas nog wel even duren.
 
Bij series kan je inderdaad dat woordje 'miraculeus' wel weghalen... de HB 'onthoudt' welke serie opgenomen moet worden. Is de TV Gids tot de volgende uitzending leeg, dan zul je geen opnames tegenkomen in de DVR Planner. Zodra er weer een aflevering in de TV Gids staat, wrdt deze weer geplaatst in de DVR Planner. Het kan dus voorkomen dat je denkt dat alles weg is en dat er een week later toch weer een aflevering in de planner staat. Op dat moment moet je dus de series stopzetten.
 
Terug
Bovenaan