• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Oplossing stroomverbruik mediabox?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Ivens
  • Startdatum Startdatum
I

Ivens

De Powersafer schijnt het probleem van te veel stroomverbruik door de standby mode van de mediabox op te lossen.

Iemand ervaring ermee??

Op onderstaande url kan je hem bekijken

https://www.erconline.nl/powersafer-voor-home-theater-p-1752.html
 
Geen ervaring, maar lijkt me een mooie oplossing. Is (lijkt) ook nog gebruiksvriendelijk ook. Je schakelt je TV aan en de box gaat ook automatisch mee aan (als ik het goed begrijp).

Snap niet helemaal dat het apparaat nog kan reageren op de afstandsbediening als de stroomvoorziening is afgesloten (zie tekst). Wie wel? Je krijgt er toch geen extra afstandsbediening bij voor die Powersafer?

Wel heeft 'm of gaat 'm testen?  ;D
 
De powersafer lijkt een IR oogje te hebben, dus zodra hij signalen opvangt van een afstandsbediening zal hij de stroom weer inschakelen.

Wel een rare naam overigens, ik zou het powersaVer noemen. (denk niet dat de stroom veiliger wordt van dit apparaat :) )
 
sdirkx zei:
Geen ervaring, maar lijkt me een mooie oplossing. Is (lijkt) ook nog gebruiksvriendelijk ook. Je schakelt je TV aan en de box gaat ook automatisch mee aan (als ik het goed begrijp).

Snap niet helemaal dat het apparaat nog kan reageren op de afstandsbediening als de stroomvoorziening is afgesloten (zie tekst). Wie wel? Je krijgt er toch geen extra afstandsbediening bij voor die Powersafer?

Wel heeft 'm of gaat 'm testen? ;D

Dit is net zoiets als de power surge van Sweex.
Dit is een master/slave schakeling.
Als de Master (de tv dus) aangezet wordt, dan geeft de electronische schakeling een pulsje door naar de electronica die de rest aanzet.

https://sweex.nl/producten.php?sectie=4&subsectie=4&item=59&artikel=503
 
Ik heb deze afgelopen maandag ook voor het eerst gezien bij een klant. En hij werkte prima. TV en media box gingen netjes aan met dit handige apparaatje. :6
 
mischien wel de oplossing...maar hoe los je het op als ups s'nachts de upgrade's uivoert en de box wil uitlezen ??? geen stroom is geen toegang. dus weer een outbandklant TYPE III Instalation
 
wappiesoft zei:
mischien wel de oplossing...maar hoe los je het op als ups s'nachts de upgrade's uivoert en de box wil uitlezen ??? geen stroom is geen toegang. dus weer een outbandklant TYPE III Instalation

Met de stroomprijzen van tegenwoordig is het heel normaal dat mensen "iets" energie bewuster worden.
Ik ben al jaren zo. Op wat apparaten met klokje (wekker en oven) en koelkast na gaat bij mij alles echt uit.
Fabrikanten en afnemers van dergelijke apperatuur (zoals de box) moeten daar dus rekening mee houden.
Als iets in standby net zoveel stroom vraagt dan dat ie aan staat dan is dat een constructie fout!
Dat jullie dan problemen krijgen met het updaten en uitlezen (wat wordt er dan uitgelezen?!) van de box is oorzaak van goedkope beslissingen. En wij zitten daarmee.

Het zou fijn zijn als de consument uit meerdere fabrikanten/boxen kon kiezen op het UPC netwerk ipv de aangewezen box die we nu allemaal moeten hebben. Dit zou de ontwikkeling van digitale Tv in NL versnellen; waar naar mijn mening alle partijen beter van worden.
(sorry voor het offtopic gehalte)
 
Terug
Bovenaan