• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Oplossing spoorloos?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Birch
  • Startdatum Startdatum
B

Birch

Hallo allemaal,

ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere chello gebruikers met betrekking tot problemen oplossen.
April 2006 heb ik een extreme verbinding gekocht, wat al wat haken en ogen had. Ik had nota bene opgebeld, het zouo in orde komen. Later bleek dat ik uit het systeem was en er was dus niets in gang gezet.
Maar goed, foutje, kan gebeuren.

De eerste dag, een zondag, meteen aangesloten en getest om 8 uur 's ochtends. 600Kb, tegenvaller.
Nou ja, even gebeld met de helpdesk, misschien dat ik iets verkeerd had gedaan.

....

Om een lang verhaal kort te houden, 5 monteurs en 100 belletjes naar de helpdesk later is het nog niet opgelost.
Een kind maken gaat iig sneller dan een oorzaak voor mijn snelheidsprobleem vinden, laat staan oplossen.

Elke keer moet ik worden teruggebeld, maar dat gebeurd niet. Er schijnt een speciaal snelheidsproblementeam te zijn, maar daar heb ik nog nooit wat van terug gehoord. En zelfs na de vierde keer de gegevens voor dat team invullen, waarbij ik aangaf dat ik toch graag wat voortgang wil horen, nope, niets, nada.

De laatste monteur was een netwerkspecialist van UPC zelf, die echt zijn best gedaan heeft om het probleem binnenshuis te vinden, maar daar zit het volgens hem echt niet. Hij heeft echt alles overhoop gehaald om de boel te vinden :)
Dus laat de standaard tips (half duplex, router er uit, etc ) maar achterwege, meerdere keren gechecked op meerdere computers ;)

Dus het zit er buiten, maar UPC houdt zich erg stil als ik vraag waaraan dan? En dan bedoel ik echt stil, als in : geen antwoord terug? Is het nu zo moeilijk om een oorzaak te vinden? Dat duurt toch geen 9 maanden? Als ik nu een lastige klant was die nooit een monteur binnenliet, of niets wilde uitproberen gaf ik ze gelijk, maar dat is het dus helemaal niet. Ik ben nog zo gek om elke keer zelf wéér te bellen, maar ze kunnen nooit diegene te pakken krijgen die terug zou bellen, zodat ik even kan vragen waarom het wéér niet gebeurd is. Weer de standaard vragen, weer een formulier voor het speciale team. Nog even en ik ken alle ip adressen uit mijn hoofd.

Heb ik een nieuwe record, of ben ik niet de enige met zoveel onwil van UPC's kant?
 
Gezien er na 2 dagen niemand zich meldt met hetzelfde mag ik concluderen dat het een nieuw record is :'(
Ik ga maar weer eens bellen, om het gewoon weer onder de aandacht te brengen bij de helpdesk, want zo lost het zich ook niet op.
 
Birch zei:
Gezien er na 2 dagen niemand zich meldt met hetzelfde mag ik concluderen dat het een nieuw record is :'(
Ik ga maar weer eens bellen, om het gewoon weer onder de aandacht te brengen bij de helpdesk, want zo lost het zich ook niet op.

Zijn de signaalwaarden op je modem behoorlijk?
Weet je zeker dat je modem het goede config bestand heeft gekregen (extreme.cm)?

gr, Henno
 
Henno zei:
Zijn de signaalwaarden op je modem behoorlijk?
Weet je zeker dat je modem het goede config bestand heeft gekregen (extreme.cm)?

gr, Henno
De helpdesk zegt dat de signaalwaarden goed zijn, daar moet ik dan maar vanuit gaan. Volgens mij heeft Engbur hier ook eens naar gekeken, die zag ook niets raars. De extreme bootfile staat er in, dat is in ieder geval zeker.

Wat ze nog niet hebben gedaan (en ik heb hier al ooit naar gevraagd bij de helpdesk als ze weer eens een monteur stuurde) is dat ze eens een goedgekeurde exreme laptop meenemen en kijken of zij het dan wel halen. Gewoonweg opnieuw provision met ie laptop, snelheidstest en kijken of er dan wel de 20mbit (of 16 mijn part) wordt gehaald. Dan is het duidelijk of het nu in huis toch zit of ergens buiten.
Gezien er al 5 monteurs langs zijn geweest, kan ik het me niet meer voorstellen dat het binnen zit, maar toch....
 
Birch zei:
De helpdesk zegt dat de signaalwaarden goed zijn, daar moet ik dan maar vanuit gaan. Volgens mij heeft Engbur hier ook eens naar gekeken, die zag ook niets raars. De extreme bootfile staat er in, dat is in ieder geval zeker.

Wat ze nog niet hebben gedaan (en ik heb hier al ooit naar gevraagd bij de helpdesk als ze weer eens een monteur stuurde) is dat ze eens een goedgekeurde exreme laptop meenemen en kijken of zij het dan wel halen. Gewoonweg opnieuw provision met ie laptop, snelheidstest en kijken of er dan wel de 20mbit (of 16 mijn part) wordt gehaald. Dan is het duidelijk of het nu in huis toch zit of ergens buiten.
Gezien er al 5 monteurs langs zijn geweest, kan ik het me niet meer voorstellen dat het binnen zit, maar toch....

Als je ook telefonie hebt dan kun je op http://192.168.100.1 de signaalwaarden van je modem zien.
Is je gewone analoge Televisie beeld wel prima?
Je kunt ook eens PingPlotter gebruiken en een trace zetten naar b.v. https://www.ams-ix.net om te kijken of er tussen jouw aansluiting en de website van de AMS IX veel packet-loss optreedt.

gr, Henno
 
Henno zei:
Als je ook telefonie hebt dan kun je op http://192.168.100.1 de signaalwaarden van je modem zien.
Is je gewone analoge Televisie beeld wel prima?
Je kunt ook eens PingPlotter gebruiken en een trace zetten naar b.v. https://www.ams-ix.net om te kijken of er tussen jouw aansluiting en de website van de AMS IX veel packet-loss optreedt.

gr, Henno
Mijn anologe beeld is echt prut zonder versterker, echt heel slecht. Dit heb ik ook aangegeven, maar daar is niets mee gedaan.
Ik zal de pingplotter eens uitproberen, dat tooltje ken ik niet, normaal pingen heb ik te vaak gedaan :)
 
Birch zei:
Mijn anologe beeld is echt prut zonder versterker, echt heel slecht. Dit heb ik ook aangegeven, maar daar is niets mee gedaan.
Ik zal de pingplotter eens uitproberen, dat tooltje ken ik niet, normaal pingen heb ik te vaak gedaan :)

Pingplotter vindt je op https://www.pingplotter.com

Als je analoge beeld al prut is zonder versterker dan heb je een in ieder geval een signaal sterkte probleem, zeer waarschijnlijk al in de contactpunten van de verdeler in je wijk.

Hiervoor moet een normale CAI monteur door UPC langsgestuurd worden, dit moet de UPC helpdesk gewoon voor je regelen, misschien dat een van de UPC medewerkers alhier er wat schot in kan brengen?

gr, Henno
 
Birch zei:
Mijn anologe beeld is echt prut zonder versterker, echt heel slecht. Dit heb ik ook aangegeven, maar daar is niets mee gedaan.
Ik zal de pingplotter eens uitproberen, dat tooltje ken ik niet, normaal pingen heb ik te vaak gedaan :)

Hoe is de analoge TV bij andere mensen in de buurt? Mochten die ook een slecht beeld hebben, dan kan je ervan uitgaan dat er een probleem is met de wijkkast. Wellicht wordt er eerder aktie ondernomen als meer mensen klagen over een slecht signaal.

Mocht het signaal bij de buren wel goed zijn, dan zou het ook nog aan het kastje in de muur kunnen liggen waar het signaal de huiskamer binnenkomt. Toen ik iets meer als een jaar geleden Extreme nam (voorheen had ik ADSL) heeft de monteur gelijk het kastje in de muur vervangen, dat er al meer dan 20 jaar inzat. Het was vlg. hem van binnen helemaal verroest/geoxideerd. Na die vervanging was het analoge TV signaal ook gelijk een stuk beter. Het is helaas zo dat je bij de meeste monteurs zelf om vervanging van dat soort dingen moet vragen en dan moet je nog maar afwachten of ze daartoe bereid zijn. Ik trof destijds gelukkig een hele goede monteur die mij ook nog vertelde dat de wat oudere kastjes eigenlijk helemaal niet berekend zijn op dataverkeer. De nieuwere types zijn juist ontworpen met het oog op digitaal dataverkeer.
 
jtech zei:
Hoe is de analoge TV bij andere mensen in de buurt? Mochten die ook een slecht beeld hebben, dan kan je ervan uitgaan dat er een probleem is met de wijkkast. Wellicht wordt er eerder aktie ondernomen als meer mensen klagen over een slecht signaal.

Mocht het signaal bij de buren wel goed zijn, dan zou het ook nog aan het kastje in de muur kunnen liggen waar het signaal de huiskamer binnenkomt. Toen ik iets meer als een jaar geleden Extreme nam (voorheen had ik ADSL) heeft de monteur gelijk het kastje in de muur vervangen, dat er al meer dan 20 jaar inzat. Het was vlg. hem van binnen helemaal verroest/geoxideerd. Na die vervanging was het analoge TV signaal ook gelijk een stuk beter. Het is helaas zo dat je bij de meeste monteurs zelf om vervanging van dat soort dingen moet vragen en dan moet je nog maar afwachten of ze daartoe bereid zijn. Ik trof destijds gelukkig een hele goede monteur die mij ook nog vertelde dat de wat oudere kastjes eigenlijk helemaal niet berekend zijn op dataverkeer. De nieuwere types zijn juist ontworpen met het oog op digitaal dataverkeer.
Het kastje bij ons nieuwbouwhuis is al vervangen, wegens een fout door de aannemer...maar ik hoor de buren ook over slecht analoog signaal, ik zal eens in de buurt verder wat mensen vragen.
 
Birch zei:
Het kastje bij ons nieuwbouwhuis is al vervangen, wegens een fout door de aannemer...maar ik hoor de buren ook over slecht analoog signaal, ik zal eens in de buurt verder wat mensen vragen.

Ja, dan moet je toch echt denken aan problemen in de wijkkast. Dan is het gewoon een kwestie van wat mensen mobiliseren, want als niemand van elkaar weet dat ze een slecht signaal hebben dan denkt iedereen dat de oorzaak bij hen intern ligt. Ik heb dat zo'n 20 jaar geleden hier ook meegemaakt: gewoon een kapotte versterker in de wijkkast, versterker vervangen en probleem opgelost.
 
Terug
Bovenaan