• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

OPGELOST Thomson TWG870 i.c.m. Siemens C455ip + eigen VOIP provider - werkt niet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter davida
  • Startdatum Startdatum
D

davida

Hoi,

Allereerst: ik ben het hele weekend al aan het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem, ik kom veel meldingen tegen die er - enigszins - op lijken en ik heb ook al wat aangedragen oplossingen geprobeerd, maar tot nu toe zonder succes. Het is dus niet zo dat ik 'klakkeloos' mijn vraag plaats.

Mijn 'oude' situatie (tot een paar dagen geleden):
Ik had een ('3 halen 2 betalen') pakket met digitale TV (royaal en HD) + internet 30Mb + bellen (avond en weekend). Daarbij had ik de Thomson TWG850 modem van UPC in bruikleen. Ik gebruikte het bellen via UPC niet (zat er 'gratis' bij als goedkoopste 3e product) maar ik telefoneer via VOIP (provider Poivy) in combinatie met mijn Siemens C455ip (heeft een eigen ATA station). Dit ging al jaren prima.
NB: ik gebruik VOIP alleen voor naar buiten bellen, heb daarnaast ook nog steeds mijn analoge KPN-lijn met vaste nummer voor alle inkomende gesprekken (durf ik nog geen afscheid van te nemen).

Sinds een paar dagen ben ik overgestapt naar een nieuw pakket:
Ik heb nu een "alles-in-1-pakket" met digitale TV (Royaal en HD) + internet 60Mb + bellen (standaard). Ik heb - helaas - nu een Thomson TWG870 modem gekregen ter vervanging van mijn TWG850. Ook nu wil ik eigenlijk de telefonie-component van UPC niet gebruiken, maar gewoon mijn eigen Poivy-account blijven gebruiken (voor naar buiten bellen).
Maar helaas lukt het me niet om de instellingen voor VOIP stabiel te krijgen; het lukt op zich wel om de telefoon aangemeld te krijgen bij Poivy, maar na een bepaalde tijd (soms een kwartier soms een uur) zie ik dan weer op de telefoon "Server onbereikbaar" of "SIP registratie mislukt" en dan kan ik niet meer via VOIP bellen. Dit is heel frustrerend, vooral voor mijn vrouw (die sowieso niks moet hebben van het 'technische geknutsel'. Zij wil dat het gewoon werkt (en terecht).

Wat heb ik al geprobeerd ?
1. In eerste instantie had ik mijn Siemens ATA-kastje rechtstreeks (via UTP) op de Thomson modem aangesloten, maar dat was geen stabiele oplossing.
2. Vervolgens heb ik (mede op advies van dit forum) mijn eigen Belkin router aan de UPC modem gehangen (kabel in LAN-poort van de UPC-modem en in de WAN-poort van de Belkin router), en vervolgens de Siemens ATA aan een LAN-poort van de Belkin. Maar ook dit is niet stabiel.
3. Ik heb nog wat zitten uitproberen met andere poorten voor de SIP-instellingen (standaard 5060), maar ik ben geen expert en weet niet goed welke poorten in moet aanpassen; maar diverse instellingen hebben hier ook niet geholpen.

Daarom het verzoek: heeft iemand 'mijn' gewenste setup draaiend en kan die me uitleggen hoe hij dat doet ?
En/of hebben mensen wellicht andere tips/adviezen ?

Bij voorbaat dank!
David A.
 
Re: Thomson TWG870 i.c.m. Siemens C455ip en eigen VOIP provider - werkt niet goed

Op je ATA kan je vast ergens aangeven na hoeveel tijd de sessie afloopt (Session Expires of iets dergelijks). Kan je die duur misschien iets inkorten?

Of probeer het vandaag nog eens. Volgens Webcare wordt vandaag op de Thomson TWG870 een configuratie gewijzigd waardoor SSH-verbindingen niet meer worden afgebroken; wellicht dat dat ervoor zorgt dat de SIP-sessie niet meer wordt afgebroken. Zie ook https://ziggoforum.nl/posts/484529/.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Thomson TWG870 i.c.m. Siemens C455ip en eigen VOIP provider - werkt niet goed

Er zat wel iets dergelijks (van een time-out) in de instellingen, en daar heb ik wel mee gespeeld, maar helaas zonder effect.
Wellicht dat die update inderdaad soelaas biedt. Ik zit nu op mijn werk maar zal vanavond een nieuwe poging doen, wellicht dat het 'zomaar' is opgelost (alhoewel ik niet te optimistisch durf te zijn).
In ieder geval bedankt voor de tip! uiteraard houd ik jullie hier op de hoogte.
 
Re: Thomson TWG870 i.c.m. Siemens C455ip en eigen VOIP provider - werkt niet goed

Ik heb ook een voiptelefoon van siemens(c470ip) aan een twg870 gehad voor verbinding met voipbuster
Hier had ik ook regelmatig het probleem dat de verbinding wegviel van het toestel.
Wat ik deed om toch te bellen was.... spanning van de ATA af,rj45 uit ATA kastje halen en na een paar seconden weer terugsteken, spanning er op.

Dan heb je weer verbinding.

Het probleem zit echt in de twg870 aangezien ik nu een cisco heb en dit probleem meteen verholpen is.
Probeer anders of je een cisco kan krijgen want dit scheelt zo veel frustraties.
 
Re: Thomson TWG870 i.c.m. Siemens C455ip en eigen VOIP provider - werkt niet goed

davida zei:
Er zat wel iets dergelijks (van een time-out) in de instellingen, en daar heb ik wel mee gespeeld, maar helaas zonder effect.
Wellicht dat die update inderdaad soelaas biedt. Ik zit nu op mijn werk maar zal vanavond een nieuwe poging doen, wellicht dat het 'zomaar' is opgelost (alhoewel ik niet te optimistisch durf te zijn).
In ieder geval bedankt voor de tip! uiteraard houd ik jullie hier op de hoogte.
Vergeet vanavond je modem niet te resetten (stekker eruit, stekker erin). Op die manier weet je zeker dat het modem de nieuwste bootfile downloadt.
 
Re: Thomson TWG870 i.c.m. Siemens C455ip en eigen VOIP provider - werkt niet goed

derkr zei:
Ik heb ook een voiptelefoon van siemens(c470ip) aan een twg870 gehad voor verbinding met voipbuster
Hier had ik ook regelmatig het probleem dat de verbinding wegviel van het toestel.
Wat ik deed om toch te bellen was.... spanning van de ATA af,rj45 uit ATA kastje halen en na een paar seconden weer terugsteken, spanning er op.
Dan heb je weer verbinding.

Het probleem zit echt in de twg870 aangezien ik nu een cisco heb en dit probleem meteen verholpen is.
Probeer anders of je een cisco kan krijgen want dit scheelt zo veel frustraties.

De eerste optie herken ik inderdaad (stroom er even af), maar is natuurlijk geen structurele oplossing, zeker niet voor mijn vrouw ;).
Het omruilen voor een Cisco modem is inderdaad wellicht een goed idee, maar wat is het beste argument dat ik daarvoor bij de klantenservice van UPC kan gebruiken? Ik neem aan dat als ik aangeef dat ik nu niet goed kan bellen via mijn eigen VOIP-provider zij zullen zeggen dat ik ook beter via UPC kan bellen...
Of doen ze niet zo moeilijk ?
 
Re: Thomson TWG870 i.c.m. Siemens C455ip en eigen VOIP provider - werkt niet goed

sylvester(rr) zei:
Vergeet vanavond je modem niet te resetten (stekker eruit, stekker erin). Op die manier weet je zeker dat het modem de nieuwste bootfile downloadt.

Uiteraard, was ik zeker van plan, maar toch bedankt voor de tip!
:)
 
Re: Thomson TWG870 i.c.m. Siemens C455ip en eigen VOIP provider - werkt niet goed

Ik heb gezegd dat ik het modem spugzat was aangezien er continue wat mee aan de hand was en dat het internet vol staat met problemen met de twg870.

Ik had ook dat m'n internet/VPN steeds wegviel etc etc

Heb ook aangegeven dat ik genoeg betaal voor een stabiele verbinding.
 
Re: Thomson TWG870 i.c.m. Siemens C455ip en eigen VOIP provider - werkt niet goed

sylvester(rr) zei:
En, heb je het al geprobeerd?

Yes, heb de modem van de stroom gehaald en paar minuten later weer opgestart.
En het lijkt te zijn opgelost! In ieder geval al 24 uur zonder problemen weer kunnen (uit)bellen via VOIP (via mijn eigen provider).
Ik ben dus helemaal happy! :D

Veel dank voor de tips / het meedenken!

David
 
Terug
Bovenaan