D
davida
Hoi,
Allereerst: ik ben het hele weekend al aan het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem, ik kom veel meldingen tegen die er - enigszins - op lijken en ik heb ook al wat aangedragen oplossingen geprobeerd, maar tot nu toe zonder succes. Het is dus niet zo dat ik 'klakkeloos' mijn vraag plaats.
Mijn 'oude' situatie (tot een paar dagen geleden):
Ik had een ('3 halen 2 betalen') pakket met digitale TV (royaal en HD) + internet 30Mb + bellen (avond en weekend). Daarbij had ik de Thomson TWG850 modem van UPC in bruikleen. Ik gebruikte het bellen via UPC niet (zat er 'gratis' bij als goedkoopste 3e product) maar ik telefoneer via VOIP (provider Poivy) in combinatie met mijn Siemens C455ip (heeft een eigen ATA station). Dit ging al jaren prima.
NB: ik gebruik VOIP alleen voor naar buiten bellen, heb daarnaast ook nog steeds mijn analoge KPN-lijn met vaste nummer voor alle inkomende gesprekken (durf ik nog geen afscheid van te nemen).
Sinds een paar dagen ben ik overgestapt naar een nieuw pakket:
Ik heb nu een "alles-in-1-pakket" met digitale TV (Royaal en HD) + internet 60Mb + bellen (standaard). Ik heb - helaas - nu een Thomson TWG870 modem gekregen ter vervanging van mijn TWG850. Ook nu wil ik eigenlijk de telefonie-component van UPC niet gebruiken, maar gewoon mijn eigen Poivy-account blijven gebruiken (voor naar buiten bellen).
Maar helaas lukt het me niet om de instellingen voor VOIP stabiel te krijgen; het lukt op zich wel om de telefoon aangemeld te krijgen bij Poivy, maar na een bepaalde tijd (soms een kwartier soms een uur) zie ik dan weer op de telefoon "Server onbereikbaar" of "SIP registratie mislukt" en dan kan ik niet meer via VOIP bellen. Dit is heel frustrerend, vooral voor mijn vrouw (die sowieso niks moet hebben van het 'technische geknutsel'. Zij wil dat het gewoon werkt (en terecht).
Wat heb ik al geprobeerd ?
1. In eerste instantie had ik mijn Siemens ATA-kastje rechtstreeks (via UTP) op de Thomson modem aangesloten, maar dat was geen stabiele oplossing.
2. Vervolgens heb ik (mede op advies van dit forum) mijn eigen Belkin router aan de UPC modem gehangen (kabel in LAN-poort van de UPC-modem en in de WAN-poort van de Belkin router), en vervolgens de Siemens ATA aan een LAN-poort van de Belkin. Maar ook dit is niet stabiel.
3. Ik heb nog wat zitten uitproberen met andere poorten voor de SIP-instellingen (standaard 5060), maar ik ben geen expert en weet niet goed welke poorten in moet aanpassen; maar diverse instellingen hebben hier ook niet geholpen.
Daarom het verzoek: heeft iemand 'mijn' gewenste setup draaiend en kan die me uitleggen hoe hij dat doet ?
En/of hebben mensen wellicht andere tips/adviezen ?
Bij voorbaat dank!
David A.
Allereerst: ik ben het hele weekend al aan het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem, ik kom veel meldingen tegen die er - enigszins - op lijken en ik heb ook al wat aangedragen oplossingen geprobeerd, maar tot nu toe zonder succes. Het is dus niet zo dat ik 'klakkeloos' mijn vraag plaats.
Mijn 'oude' situatie (tot een paar dagen geleden):
Ik had een ('3 halen 2 betalen') pakket met digitale TV (royaal en HD) + internet 30Mb + bellen (avond en weekend). Daarbij had ik de Thomson TWG850 modem van UPC in bruikleen. Ik gebruikte het bellen via UPC niet (zat er 'gratis' bij als goedkoopste 3e product) maar ik telefoneer via VOIP (provider Poivy) in combinatie met mijn Siemens C455ip (heeft een eigen ATA station). Dit ging al jaren prima.
NB: ik gebruik VOIP alleen voor naar buiten bellen, heb daarnaast ook nog steeds mijn analoge KPN-lijn met vaste nummer voor alle inkomende gesprekken (durf ik nog geen afscheid van te nemen).
Sinds een paar dagen ben ik overgestapt naar een nieuw pakket:
Ik heb nu een "alles-in-1-pakket" met digitale TV (Royaal en HD) + internet 60Mb + bellen (standaard). Ik heb - helaas - nu een Thomson TWG870 modem gekregen ter vervanging van mijn TWG850. Ook nu wil ik eigenlijk de telefonie-component van UPC niet gebruiken, maar gewoon mijn eigen Poivy-account blijven gebruiken (voor naar buiten bellen).
Maar helaas lukt het me niet om de instellingen voor VOIP stabiel te krijgen; het lukt op zich wel om de telefoon aangemeld te krijgen bij Poivy, maar na een bepaalde tijd (soms een kwartier soms een uur) zie ik dan weer op de telefoon "Server onbereikbaar" of "SIP registratie mislukt" en dan kan ik niet meer via VOIP bellen. Dit is heel frustrerend, vooral voor mijn vrouw (die sowieso niks moet hebben van het 'technische geknutsel'. Zij wil dat het gewoon werkt (en terecht).
Wat heb ik al geprobeerd ?
1. In eerste instantie had ik mijn Siemens ATA-kastje rechtstreeks (via UTP) op de Thomson modem aangesloten, maar dat was geen stabiele oplossing.
2. Vervolgens heb ik (mede op advies van dit forum) mijn eigen Belkin router aan de UPC modem gehangen (kabel in LAN-poort van de UPC-modem en in de WAN-poort van de Belkin router), en vervolgens de Siemens ATA aan een LAN-poort van de Belkin. Maar ook dit is niet stabiel.
3. Ik heb nog wat zitten uitproberen met andere poorten voor de SIP-instellingen (standaard 5060), maar ik ben geen expert en weet niet goed welke poorten in moet aanpassen; maar diverse instellingen hebben hier ook niet geholpen.
Daarom het verzoek: heeft iemand 'mijn' gewenste setup draaiend en kan die me uitleggen hoe hij dat doet ?
En/of hebben mensen wellicht andere tips/adviezen ?
Bij voorbaat dank!
David A.
. 
