• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

[Opgelost] TC7200 Modem - 45 Mbps???

Berichten
278
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb mijn Ubee modem vervangen ivm. printer problemen, maar nu heb ik dit nieuwe modem gekregen (TC7200), en nu kom ik geeneens boven de 45 Mbps. (Heb een 200/20 pakket).

Kan het zijn dat het nog niet volledig geactiveerd is misschien?
 
Re: TC7200 Modem - 45 Mbps???

Hmm ok...

Wat zou het dan wel kunnen zijn dat het zoveel langzamer is ineens?
 
Re: TC7200 Modem - 45 Mbps???

Een modem start met 1 downstream kanaal en daarmee kom je niet hoger als 40 en een beetje.
Maar na max. 20 a 30 minuten zou hij meerdere downstream kanalen moeten hebben gevonden en gebruiken.
Als je in de modem inlogt kan je zien hoeveel kanalen hij gebruikt.
 
Re: TC7200 Modem - 45 Mbps???

Zo te zien maar eentje. En het is nu toch echt wel langer als 20-30 minuten geweest.

bandicam 0001.png


bandicam 0001 (2).png
 
Re: TC7200 Modem - 45 Mbps???

Inderdaad maar eentje.
Misschien helpt het als je de modem een minuutje van de stroom haalt en weer opnieuw start.

Je kunt een paar andere startfrequenties proberen:
- 306750
- 338750
- 346750

Anders contact opnemen met Ziggo* en duidelijk zeggen dat hij blijft hangen op 1 kanaal.
Jaren geleden was dit bij dit modem een probleem dat is opgelost met een firmware update. Ze moeten dus ook de firmware versie controleren.


* via Ziggo telefoonaansluiting tel.: 1200 (gratis) 7:00 tot 23:00 uur
 
Re: TC7200 Modem - 45 Mbps???

@HouseMD,

Ik onderzoek dit graag voor je. Kun je mij een PM sturen met je postcode en huisnummer? Dan kom ik er zo snel mogelijk op terug.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: TC7200 Modem - 45 Mbps???

Bedankt voor de reacties! @Anne-Ziggo Ik heb je een PM gestuurd.


@Johnny54 Heb het geprobeerd, maar er blijft maar 1 kanaal open gaan en de snelheid blijft hangen op 45.

Klantenservice had geen idee waar ik het over had met Downstream/Upstream kanalen.... evenals de mensen bij de Ziggo winkel waar ik vanmiddag geweest ben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan