• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

opensuse 10.3

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Bart
  • Startdatum Startdatum
B

Bart

Graag jullie advies wat te doen.
Op m’n harddisk staat in dual-boot op Vista en OpenSuse 10.3.
Helaas lukt het niet om de ATI-driver van m’n oudere ATI X800 pcie-kaart te installeren. Ik krijg nu zelfs geen beeld meer toen ik trachtte de resolutie naar 1680x1050 te wijzigen. Ook veilige modus helpt niet.
Dus ik wil OpenSuse verwijderen, want vele pogingen om het voor elkaar te krijgen lukt helaas niet. Jammer.
Hoe moet ik dat aanpakken zonder Vista opnieuw te moeten installeren, zodat ook de GRUB-bootloader wordt verwijderd en Vista meteen opstart. Dank voor alle tips.
 
pak een dos opstart floppy, of een windows98 cd (mogelijk ook xp), en gebruik fdisk. (zoek anders effe op windows cd de fdisk.exe, zodat je dmvdosboot deze kan gebruiken, bij nieuwere win versies staat fdisk dacht ik niet in de root van de cd(begin van cd) maar ergens in een win directory dacht ik.

commando om je masterbootrecord te wijzigen in windows only (geen grub dualboot) is;
fdisk /mbr
Het geld natuurlijk alleen voor de primary master disk.(windows truttigheidje he)

Ikzelf had ook uncool gezijk met Grub bootloader & w2k.. Enke keer als w2k starte (dualboot grub) dan werkte grub na herstart niet meer waardoor ik elke keer die grub bootdisc(cd) nodig had, die elders hier in linux forumdeel gepost is door mij..

pfff dan maar w2k (mede ivm winhardware als creative geluidskaart en pal op tv-out.(ipv ntsc in linux)..

Effe geen dualboot meer dus in combinatie met windows.
Draai nu linux op linux only machines. (Ubuntu en Clarkconnect en Opensuse , 3 machines)

p.s jammer dat je van je machine geen opensuse only maakt, dan kan je er veel meer mee dan met windows. (Mandriva betaalversie support windows directx games)
 
Hartelijk dank voor je reactie. Gelukkig heb ik al die oude software, incl MSDOS 5 nog. Komt dus nog steeds van pas.
 
fdisk /mbr in de veilige modus en zonder grafische meuk van Windows Vista ..

En dan weer booten in Vista, en via de disk manager alles verwijderen wat door open suse gebruikt werdt als partitie's

Alles bij elkaar een kleine 10 minuten werk ;)
 
Phr3ak zei:
fdisk /mbr in de veilige modus en zonder grafische meuk van Windows Vista ..

En dan weer booten in Vista, en via de disk manager alles verwijderen wat door open suse gebruikt werdt als partitie's

Alles bij elkaar een kleine 10 minuten werk ;)

Doe jij er zo lang erover, om die paar klikjes te geven, om die pingwing om zeep te helpen !? :o
 
Terug
Bovenaan