V
vastvet
Hallo ik las toevallig op internet een artikel over sveasoft opensource firmware voor linux - routers ,aan sommige van deze software zit een luchtje zegmaar, daarom heb ik besloten ook omdat ik er wel het een en ander van weet een lijstje te maken met aanraders en afraders in de vorm van low, medium en high aanbevolen, google anders maar eens ernaar.
Dit zijn mijn bevindingen;
1***High - hoogst aanbevolen door mij;
OpenWRT en HyperWRT dit is volledige gpl licentie en gratis en goed uit te breiden met kleine linux pakketjes zoals vpn en voip.
2**Medium - iets minder aanbevolen maar wel goed en zonder al te veel risico, in somige gevallen moet je wel een licentie aanschaffen voor meer opties, maar zijn soms ookal volledige pakketten zoals vpn ,voip enz. zeker de moeite waard uit te proberen ,zonder enige gevaren.
DD-Wrt en de Tomato [Tomato word niet verder gemaakt voor de 54gl versies en voor sommige anderen ook niet]
3*Low - NIET aanbevolen in sommige gevallen zelf gevaarlijk en ook op juridisch gebied zitten er haken en ogen aan en heeft soms velen veiligheids risico s in netwerken niet gebruiken dus!
sveasoft ,deze sveasoft admin schijnt zelfs klanten te bedreigen heb ik gelezen in stukken en forums, ook heeft deze software schijnt het iets ingebouwd met proxies dat dus illegaal spam emails stuurt enzo op de lijnen van de klanten.
Dit moet ik allemaal nog verder uitzoeken want er zijn best veel van dit soort firmwares op de markt, als ik meer soorten vind enzo dan vul ik dit aan met mijn aanbevelingen
Zelf gebruik ik DD-wrt omdat deze VoIP al heeft en ik dan niet hoef te gaan knoeien met pakketten installeren op de roouter, dd-wrt is dus best een goede keuze vind ik zelf en bevalt verder goed
Dit zijn mijn bevindingen;
1***High - hoogst aanbevolen door mij;
OpenWRT en HyperWRT dit is volledige gpl licentie en gratis en goed uit te breiden met kleine linux pakketjes zoals vpn en voip.
2**Medium - iets minder aanbevolen maar wel goed en zonder al te veel risico, in somige gevallen moet je wel een licentie aanschaffen voor meer opties, maar zijn soms ookal volledige pakketten zoals vpn ,voip enz. zeker de moeite waard uit te proberen ,zonder enige gevaren.
DD-Wrt en de Tomato [Tomato word niet verder gemaakt voor de 54gl versies en voor sommige anderen ook niet]
3*Low - NIET aanbevolen in sommige gevallen zelf gevaarlijk en ook op juridisch gebied zitten er haken en ogen aan en heeft soms velen veiligheids risico s in netwerken niet gebruiken dus!
sveasoft ,deze sveasoft admin schijnt zelfs klanten te bedreigen heb ik gelezen in stukken en forums, ook heeft deze software schijnt het iets ingebouwd met proxies dat dus illegaal spam emails stuurt enzo op de lijnen van de klanten.
Dit moet ik allemaal nog verder uitzoeken want er zijn best veel van dit soort firmwares op de markt, als ik meer soorten vind enzo dan vul ik dit aan met mijn aanbevelingen

Zelf gebruik ik DD-wrt omdat deze VoIP al heeft en ik dan niet hoef te gaan knoeien met pakketten installeren op de roouter, dd-wrt is dus best een goede keuze vind ik zelf en bevalt verder goed
)