• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Openen NAS op Horizon

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Edgar95
  • Startdatum Startdatum
E

Edgar95

Beste allemaal,
Ik heb sinds een paar dagen horizon. Maar nu zal ik graag mijn NAS willen openen op de horizon. Ik heb een NAS van de aldi. Hoe kan ik dit werkend maken om zo films op mijn tv te kunnen kijken. Mijn NAS is ip gebonden volgensmij.

Alvast bedankt
 
Je zou eens kunnen kijken of je NAS wel een DLNA server heeft. Dat is in ieder geval al nodig om hem zichtbaar te krijgen op de Horizon.
 
En als je dit niet heb bestaat er dan nog een andere optie?
 
Ik heb voorheen ook een aldi NAS gehad. Hiervoor moest je een apart programma installeren op de pc om de NAS te kunnen zien.

Zonder dit programma is de NAS niet zichtbaar, ook niet voor de horizon. Je zal dan moeten uitwijken naar een NAS die dus DLNA heeft.
 
Iedere NAS die ik ken heeft een programma om de NAS voor de eerste keer te vinden in je netwerk. De administratie pagina ervan, zodat je hem kunt instellen.
Na het instellen van de NAS is hij gewoon zichtbaar in het netwerk.

Ik heb hier nog een vrij oude LaCie NAS en zelfs die heeft DNLA (Twonky) aan boord, maar die moest wel eerst worden aangezet.
Volgens mij is dat zo bij (bijna) iedere NAS.
 
Johnny54 zei:
Iedere NAS die ik ken heeft een programma om de NAS voor de eerste keer te vinden in je netwerk. De administratie pagina ervan, zodat je hem kunt instellen.
Na het instellen van de NAS is hij gewoon zichtbaar in het netwerk.

Ik heb hier nog een vrij oude LaCie NAS en zelfs die heeft DNLA (Twonky) aan boord, maar die moest wel eerst worden aangezet.
Volgens mij is dat zo bij (bijna) iedere NAS.

Ik heb de TARGA NDAS 400 die ik in het netwerk kan opnemen. De handleiding geeft al aan dat er eerst een stuk software geinstalleerd moet worden

Citaat handleiding: Om een netwerkverbinding met de Targa DataBox NDAS400 tot stand te kunnen brengen, moet u eerst de sotfware van de bijgeleverde CD-rom installeren. Doe dat voor ELKE computer die moet worden verbonden met de Targa DataBox NDAS400.

-Na installatie moet de ID code worden ingevoerd om de lees/schrijfrechten toe te kennen.

De NDAS400 is dus GEEN DNLA netwerkschijf en zal dus niet herkend worden door de horizon. :)
 
Klopt, maar een NDAS (Network Direct Attached Storage) werkt dan ook anders als een NAS (Network Attached Storage).
Je sluit ze weliswaar alle twee op je netwerk aan maar er is een flink verschil.
Een NAS werkt met TCP/IP en dus hetzelfde als de andere netwerkapparatuur zoals computer, modem, router, Horizon box etc. En daarom word hij ook gezien.
Een NDAS werkt met het LPX Protocol (een protocol ontwikkeld door Ximeta). Normale apparatuur ondersteund dat niet en ziet de NDAS dan ook niet. Alleen met de speciale software op de computer is de NDAS te zien en te benaderen.
NDAS is eigenlijk nooit echt van de grond gekomen en dus ook nooit voorzien van allerlei extra's zoals DNLA omdat andere apparatuur zoals bv mediaspelers nooit zijn uitgerust met de juiste software. NDAS is ook puur ontwikkeld voor dataopslag / opslag uitbreiding en verder niets.
https://en.wikipedia.org/wiki/Network_Direct_Attached_Storage

Ik heb zelf ooit een NDAS ingezet als back-up schijf met als voordeel dat de schijf (en dus de data) alleen zichtbaar is voor de computer die de back-up draait. De overige computers hebben niet de juiste software en zien hem gewoonweg niet. Het personeel weet niet eens dat er een extra opslag schijf in het netwerk hangt.
Security by obscurity ;D
 
Terug
Bovenaan