• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Opeens zenders die wegvallen e.d.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter newbie
  • Startdatum Startdatum
N

newbie

Hopelijk kan iemand me helpen.

Ik heb al geruime tijd DTV. Alles werkte perfect. Gebruikte alles met veel tevredenheid maar sinds 2 maanden zijn de problemen begonnen.

Het eerste (gekke?) probleem. Ik kan alle zenders kijken maar zodra ik bij E! Channel aankwam gaf ie melding: er is geen signaal. Viel 't geluid weg en kon ik wel naar alle zenders zappen maar was er geen geluid en stond er half in beeld die signaalstoring melding. Ik MOET dan naar 999 gaan en daarna weer naar een normale zender om verder te kunnen kijken. Maar ik moest dus E! en een paar zenders die erna komen mijden om niet weer die fout te krijgen.

Maar nu... Sinds vandaag kan ik ned1/2/3 helemaal niet meer zien. Zelfs als ik naar 999 ga en daarna naar 2/3 oid werken ze niet :( Rtl4/5/7/8 sbs etc. werken wel fine. (E! e.d. nog steeds niet..).

Heb even opgeschreven wat ik te zien krijg op 999 . Alles staat iig op GOED!

10.205.151.118
10.205.183.248

Daartussen modemnummer e.d. (is niet relevant toch?)

ip: 17ms

Heb ook nog Chello en dat werkt 'perfect'. Postcode =5611 (Eindhoven)

Wat kan ik doen?
 
Om te beginnen ga ik je niet vragen de fabrieksinstellingen te herstellen aangezien het kan zijn dat je een signaal kwaliteits probleem hebt.

Wel wil ik je vragen om de mediabox opnieuw naar zenders te laten zoeken en dan op het punt waar signaalsterkte en signaalkwaliteit worden getoond ff te stoppen en de 'waarden' te noteren. Als dit inderdaad niet in orde is zou ik je aanraden om eerst de bekabeling zelf even langs te lopen en opnieuw aan te sluiten voordat je verdere acties onderneemt.

Ben benieuwd of je hier iets mee kunt
 
Fabrieksinstellingen/ harde resets al gedaan idd.

Zal die actie die je voorstelt straks proberen en de waardes hier posten.
 
Ik heb enige tijd geleden ook ongeveer hetzelfde probleem gehad.

Eurosport (1 en 2) waren allebei niet te ontvangen (geen signaal melding). Na ongeveer 10 minuten waren ook alle andere zenders met uitzondering van SBS6 en NET5 niet meer te ontvangen. Heb toen de stekker er een aantal minuten uitgehaald en toen weer terug gedaan.
Na ongeveer 10 minuten begon het beeld en geluid te haperen en verschenen er geen signaal meldingen in beeld op alle zenders, nu ook op SBS6 en NET5. Heb toen de stekker eruit gehaald en de box gereset naar fabrieksinstellingen.
Nu kon ik iets langer naar de zenders kijken.. maar op veel extra zenders kreeg ik de melding: geen signaal.

Volgende dag heb ik fabrieksinstellingen weer gereset en ook een handmatige softwareupdate gedaan (deze duurde overigens meer dan een uur, heb toen de stekker eruit getrokken.. :o ). Probleem leek daarna opgelost, maar de volgende dag was het weer raak. Heb toen weer de stekker eruit gehaald en terug gedaan en had de telefoon al in mijn hand om met de klantenservice te bellen. Het vreemde is dat het probleem sindsdien niet meer is voorgekomen :o

Wat nu uiteindelijk de oplossing is geweest weet ik dus niet.. :-\

overigens ook in eindhoven (5627)
 
Zojuist de check gedaan


Signaalsterkte : ca 75/80% procent (staat geen percentage bij dus beetje gokken)
Kwaliteit: hing rond de 30/40%

Na ca. 30 seconde heeft hij alle zenders/radiostations gevonden.

wat kan ik daar van afleiden?
 
newbie zei:
Signaalsterkte : ca 75/80% procent (staat geen percentage bij dus beetje gokken)
Kwaliteit: hing rond de 30/40%

Dat van die sterkte is normaal bij een Thomson.
kwaliteit is echter te laag, moet hoger zijn.

Weet je 100% zeker dat je bekabeling/splitters goed zijn.
Een keertje loshalen en weer opnieuw aansluiten kan helpen.
Maar de kwaliteit moet echt hoger worden.
 
Zoiets kan toch niet opeens stukken slechter worden?

We hebben hier wel ontzettend last van een digitenne antenne. Net5/cnn/rtv10 e.d. storen en dit is zelfs met dat speciale kabeltje niet op te lossen :(

Zal morgen alles even loskoppelen/opnieuw aansluiten en nalopen en dan kijken of er verbetering inzit.
 
Als je last van Digitenne hebt moet je echt kabels en stekkers van topkwaliteit hebben!

Ik ben nu eenmaal een Hirschmann-fan maar die compleet metalen stekker zijn erg goed.
En daar zit toch een witte plastic kap om/overheen waardoor ze er niet zo metalig uitzien.

Deze bedoel ik:

143.jpg
 
KPN bellen en klagen dat ze er wat aan doen, ik hoor dat ze er aan de andere kant van Nijmegen (waar die digi mast staat) ook veel last van hebben :-\
 
Klagen bij KPN is natuurlijk een optie.
Of het echt zal helpen is maar de vraag....

Ondertussen zou ik niet afwachten en toch met goede kabels de storing zo goed mogelijk proberen te verhelpen.
 
Terug
Bovenaan