OPEENS AFGESLOTEN

  • Onderwerp starter THEDUTCHJOKER
  • Startdatum
T

THEDUTCHJOKER

IN begin april kreeg ik een brief van Chello dat ik teveel dataverkeer had. Ik ben rustiger aan gaan doen maar ik ben opeens zonder waarschuwing ofzo afgesloten.

Ik die helpdek belle en die zegge dat ze een mail en een aantal brieven naar me hebben gestuurt daarover maar die heb ik nooit ontvangen. (en toen gooide ze opeens gewoon de hoorn op de telefoon).

Ik ben toen naar een UPC winkel in Arnhem geweest en hun hebben zelf een fax naar Chello gestuurt maar ik zit nu al 3 weken te wachten op antwoord. Ik heb zelf ook een aantal faxen gestuurt en mailtjes maar je hoord gewoon geen donder van ze.

Ik kreeg opeens een rekening vandaag over de maand Juni voor de inetkosten. En die schijn ik dus te moeten betalen (dacht het niet)

Maar gelukkig stap ik over op ADSL.

Maar dit is toch gewoon niet normaal of wel dan???
 
Y

YB

Als er "te veel" gedownload kan worden, dan moeten ze bij Chello er eerst maar voor zorgen dat je als klant je up en downstream in de gaten kunt houden. Als het te veel wordt dan kun je direct zelf actie ondernemen.

Waarom laten ze niet iemand een speciale site maken waarop je deze gegevens kunt bekijken. En automatsche e-mails etc. En indien je het wenst een automatische e-mail op het einde van iedere maand.

Zo lang dat niet mogelijk is hoeven ze bij mij niet aan te kloppen. Ik luister zelf redelijk vaak naar radio via internet. 128kbs telt ook mooi snel aan. Maar daar kunnen ze je al helemaal niet op aanspreken, ze maakte er toen zo veel reclame over, "Breedband video bekijken en 24/7 online!". Nou, ze zijden niets over een beperkte download. En zo ver ik weet hebben we na der hand ook geen nieuw contract hoeven te tekenen.

Stond er wel iets vergelijkbaars op het eerste contract, dan hebben wij gehandel na de reclames van toendertijd en is Chello / UPC schuldig aan misleiding.

Kortom. Willen ze je op een te hoge dataverkeer kunnen aanspreken, dan moeten ze er eerst maar voor zorgen dat je deze zelf in de gaten kunt houden. En die reclames toendertijd waren te misleidend.

Maar pas op. Bij ADSL zijn ze over het algemeen wel duidelijker, maar daar liggen de limieten soms lager. Ook is het daar beter geregeld wat het delen van een verbinding betreft. Het is maar de vraag, ga je voor een goed georganiseerde dienst of eentje die minder is, iets goedkoper en meestal iets meer bied.
 
D

DutchBlood

THEDUTCHJOKER zei:
IN begin april kreeg ik een brief van Chello dat ik teveel dataverkeer had. Ik ben rustiger aan gaan doen maar ik ben opeens zonder waarschuwing ofzo afgesloten.

Maar ff, wat geld er bij jou dan onder 'rustiger aan gaan doen'?
 
M

maxi

Dat het niet mogelijk zou zijn om zelf bij te houden wat je up en download zijn , vind ik niet waar .
Dat chello dat ook zou kunnen doen , ben ik wel mee eens . Er zijn genoeg progjes te vinden , waarmee je je data verkeer kan controleren . Zelf gebruik ik Norton Utilities , waarmee je zogenaamde sensoren kan instellen . Als je dan ook nog eens een servertje hebt om je inet te delen is dat helemaal perfect .

Feit blijft dat niet duidelijk is wat teveel is , en dat is nogal hufterig .
 
D

DutchBlood

We hebben er hier ooit eens een thread over gehad.

Daar ging het het over hoeveelheden van 50-60 GB per maand. En dat is zeker te veel. Maar sommige users die zo veel data opslurpten kregen wel brievan van Chello en andere niet. Echt heel maf.
 
Y

YB

maxi zei:
Dat het niet mogelijk zou zijn om zelf bij te houden wat je up en download zijn , vind ik niet waar .
Dat chello dat ook zou kunnen doen , ben ik wel mee eens . Er zijn genoeg progjes te vinden , waarmee je je data verkeer kan controleren . Zelf gebruik ik Norton Utilities , waarmee je zogenaamde sensoren kan instellen . Als je dan ook nog eens een servertje hebt om je inet te delen is dat helemaal perfect .

Feit blijft dat niet duidelijk is wat teveel is , en dat is nogal hufterig .
 
Y

YB

maxi zei:
Dat het niet mogelijk zou zijn om zelf bij te houden wat je up en download zijn , vind ik niet waar .
Dat chello dat ook zou kunnen doen , ben ik wel mee eens . Er zijn genoeg progjes te vinden , waarmee je je data verkeer kan controleren . Zelf gebruik ik Norton Utilities , waarmee je zogenaamde sensoren kan instellen . Als je dan ook nog eens een servertje hebt om je inet te delen is dat helemaal perfect .

Feit blijft dat niet duidelijk is wat teveel is , en dat is nogal hufterig .

Ik weet inderdaad dat er progjes zijn die de up en downstream kunnen bijhouden. Deze geven inderdaad een goede indruk en hoeven niet persee geeld te kosten.

Het wordt echter wat moeilijker als men meerdre PC's in huis heeft. Een aantal workstations en een paar Linux servers. En routers doen de dataverkeer ook lang niet altijd bijhouden.

Ik vind gewoon dat UPC de klant ten alle tijden inzicht in deze gegevens dient te geven. Discussies over b.v. progjes die andere gegevens weergaven zijn dan overbodig. Is dit niet mogelijk, dan valt er ook nergens over te klagen.

Ze hebben reclame gemaakt over streaming audio en video. Ik vraag mij af of Chello / UPC zich niet heeft afgevraagd of een "normale" gebruiker er bij stilstaat hoeveel dit aan data verkeer opleverd wanneer deze b.v. gem 6 uur per dag of zo naar online radio luisterd (16k * 60 * 60 * 6 * 30 = 10 GB per maand). Dat ze maar eerst eens in de reclames een betere indruk geven dat de mogelijkheden van "onbeperkt" internet zijn. Iedereen kijkt daar anders tegen aan.

En iets meer specifieke getallen zouden wel mooi zijn. Ik vraag me nog steeds af waarom ze b.v. in het begin niet gewoon konden zeggen dat de upstream wordt afgekapt op 128k en de downstream op 1500k. En dat deze niet altijd worden gehaald. 1500k vindt ik nog altijd ruim voldoende. Zeker als ik naga dat ik daarmee 3 video streams van 450k zonder problemen kan bekijken. Meer dan genoeg dus.
 
Topicstarter
Topicstarter
T

THEDUTCHJOKER

Nou ik downde maar 30 GB per maand nadat ik me eerste brief heb gehad ben ik gaan mindere tot 15 GB per maand
 
S

SvK900

30 Gig per maand???
ik denk dat ik over de 100 gig per maand kom. Ik gebruik namelijk clarkconnect om mijn internet te delen. Handig kan je zien hoeveel KB/s je gemiddeld per maand download. En ja ik kom wel over de 40 KB/s heen dat is dus meer als 100 Gig per maand. Ik heb ook nog nooit een brief of zo gehad :D
 
Bovenaan