• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Op dit moment is er een storing, op website staat niets

  • Onderwerp starter Onderwerp starter huib
  • Startdatum Startdatum
H

huib

Mijn download snelheid is sinds gisteren bedroevend langzaam.
Eerst diverse keren mijn modem gereset maar dat hielp niets.
Speedtest op upc website gaf rond de 9mb download snelheid. in nieuwsgroepen ging het met 250 - 300 kbit/sec

afgebroken en vanmorgen om 07.10 uur weer gestart.
ging als de brandweer... 2,85 MB / sec
Aan laten staan en - shut down computer when empty - maar bij thuiskomst vandaag om 18.00 uur nog steeds bezig. duurt nu nog ruim 2 uur....

Op de website gezocht naar storingsmeldingen. Geen meldingen.
Dus maar gebeld naar 0900-1580 en... op dit moment is er in uw gebied een storing.

Speedtest van UPC geeft nu bijna 14 mb, maar newsleecher gaat met 250 - 300 kbit/sec.

Waarom staat dat dan niet op de website...??
 
Kleine storingen worden niet gemeld op de website van UPC.

Helaas worden zo af en toe helemaal geen gemeld ;)
 
Een kleine storing duurt toch geen dag.
ik kan me voorstellen dat het druk is ( er zijn een hoop mensen thuis) maar om het nieuwsgroepen verkeer nou zo drastisch te knijpen is onredelijk.
dit kost gewoon een hele dag stroomverbruik van mijn pc.
Als ik dat geweten had dan had ik de download wel gestart als de storing opgelost is.
 
Via Torrent gaat downloaden ook traag (lijkt inderdaad problemen bij UPC)

Toch wel, ik heb een kleine storing gehad in de straat en dit duurde toch echt de hele dag
 
Je geeft aan dat je via de UPC Speedtest wel een goede snelheid haalt maar via newsleecher niet, en dan is dit een storing bij UPC? UPC doet niet meer aan knijpen van verbindingen etc, in 95% van de gevallen ligt dit aan de nieuwsgroepen-provider of aan pc-instellingen.
Welke nieuwsgroepen-provider gebruik je?
 
huib zei:
Een kleine storing duurt toch geen dag.
ik kan me voorstellen dat het druk is ( er zijn een hoop mensen thuis) maar om het nieuwsgroepen verkeer nou zo drastisch te knijpen is onredelijk.
dit kost gewoon een hele dag stroomverbruik van mijn pc.
Als ik dat geweten had dan had ik de download wel gestart als de storing opgelost is.

De grootte van een storing wordt niet uitgedrukt in alleen de duur maar een combinate van duur en het aantal klanten. You do the math.... Blijkbaar is het aantal klanten die diezelfde storing nu ondervindt laag.
 
MathijsUPC zei:
Je geeft aan dat je via de UPC Speedtest wel een goede snelheid haalt maar via newsleecher niet, en dan is dit een storing bij UPC? UPC doet niet meer aan knijpen van verbindingen etc, in 95% van de gevallen ligt dit aan de nieuwsgroepen-provider of aan pc-instellingen.
Welke nieuwsgroepen-provider gebruik je?

Eweka, maar daar ligt het probleem niet, want een kennis een paar straten verderop waarmee ik de 8 lijnen deel haalt wel gewoon zijn max. snelheid via ADSL. Bij hem is dat 1,6 mb / sec.

Het is gewoon een feit dat nieuwsgroepen nog steeds geknepen word als het drukker is.
Op drukke momenten, zeg maar als de UPC snelheidstest lager scoort dan 20 MB dan gaat newsleecher op minder dan halve snelheid tov de testsnelheid.
Als ik de 24,35 mb op de speedtest haalt dan download ik met 2,85 mb/sec.
 
huib zei:
Eweka, maar daar ligt het probleem niet, want een kennis een paar straten verderop waarmee ik de 8 lijnen deel haalt wel gewoon zijn max. snelheid via ADSL. Bij hem is dat 1,6 mb / sec.
Dat zegt nog steeds niets over evt. problemen bij UPC... Lees mijn post op GoT eens voor meer uitleg.
 
Op dit moment is er echt wel een storing.
Downloaden gaat op heel traag, op normale snelheid, traag, geen verbinding, traag, op normale snelheid etc... De NetworkTrafficMonitor zwabbert als een hartslagmeter. Normaal loopt de grafische weergave strak tussen de 50-55 mbit/s.

Zelfs het openen van websites gaat traag en soms zelfs helemaal niet. Ook valt de weather-gadget af en toe uit door het ontbreken van een internetverbinding.
 
Hier op het moment helemaal niets meer, zelfs de analoge TV is ermee gekapt. :thumbsdownangry:

Het is verdorie alsof de duvel ermee speelt, elk jaar tegen kerst is de betrouwbaarheid ver te zoeken van de digi diensten van UPC. Oja, tariefswijziging vanwege "verbeteringen op het netwerk"??? Als ze nu al niet meer kunnen zorgen dat er fatsoenlijk kabel tv is, hoezo zou ik dan de tariefsverhoging gaan betalen per januari 2010? :knuppel2:
 
Terug
Bovenaan