• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ook SBS6 binnenkort in breedbeeld!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter IRONman
  • Startdatum Startdatum
I

IRONman

AMSTERDAM - SBS 6 ontkent dat er een naamswijziging op komst is. Vrijdag staken geruchten de kop over plannen van de zender om verder te gaan onder de naam 6. "Dat is absoluut niet aan de orde", zegt een woordvoerder. Eerder wilde de zender het gerucht niet ontkennen.

De commerciële omroep werkt momenteel aan een nieuwe vormgeving, verklaart de zegsman van de zender. "We gaan binnenkort over op breedbeeld en willen zo nu en dan een logo gebruiken met alleen een 6 erin", laat hij weten. "Vormtechnisch staat dat soms mooier. Ook nu doen we dat al."

Volgens bronnen van de website Sterrenstek worden de letters SBS voorgoed geschrapt. De verandering zou geleidelijk worden doorgevoerd.
 
Tsja, de term "binnenkort" kennen we ondertussen al, dat heeft bij de grote
bedrijven een volstrekt andere betekenis als bij de gewone man zeg maar. ;D
 
sbs6 is de eenigste zender die niet eens letterboxed uitzend, terwijl net5 en veronica dat wel doen.
 
Beter iets dan niets natuurlijk, maar ze hadden zeker gelijk na kunnen denken over het HD formaat. Echt innovatief zijn ze in Nederland niet, als het gaat om beeldweergaven.

Misschien de hoop dan maar richten op RNN7, welke voornemens is om in HD uit te gaan zenden. Raar dat dit bij een kleine regionale zender wel blijkt te kunnen of kon ik genoemde zender via het UPC netwerk niet ontvangen :'(
 
Nollie zei:
Misschien de hoop dan maar richten op RNN7, welke voornemens is om in HD uit te gaan zenden. Raar dat dit bij een kleine regionale zender wel blijkt te kunnen

Misschien omdat de zender vrij nieuw is? Hiermee bedoel ik, ze hebben al hun spullen zoals
camera's en studiospul etcetera onlangs allemaal nieuw gekocht (neem ik aan), en het zou me
niet verbazen als alles wat je tegenwoordig nieuw koopt gewoon "HD ready" is. ;)
De bestaande omroepen zitten nog met een heleboel "oude meuk" en wachten dus tot dat dit aan vervanging toe is.
 
Als HD net zo snel gaat als de invoering van breedbeeld uitzendingen,kunnen we nog een lange zit tegemoet zien.Overigens is het materiaal dat door particuliere filmers is gemaakt vaak afhankelijk van het budget wat ook in de verscheidenheid aan beeld uitzending bijdraagt.
 
Overgang na HD zal denk ik nog heel lang duren.
Het nadaal van HD is dat de consument hier nieuwe apparatuur voor moeten aanschaffen, hierdoor zullen de (algemene) zenders niet snel overgaan naar HD.
Voor breedbeeld heb je geen nieuwe apparatuur nodig, dat kun je zelf nog ontvangen met een ouderwetse 4:3 zwart wit TV.
 
maathuis zei:
Overgang na HD zal denk ik nog heel lang duren.
Het nadaal van HD is dat de consument hier nieuwe apparatuur voor moeten aanschaffen, hierdoor zullen de (algemene) zenders niet snel overgaan naar HD.
Voor breedbeeld heb je geen nieuwe apparatuur nodig, dat kun je zelf nog ontvangen met een ouderwetse 4:3 zwart wit TV.

Persoonlijk denk ik dat de overgang naar HD veel sneller gaat dan de overgang naar breedbeeld. Het grote verschil met toen is wie wil er nu geen platte tv? Die dingen zijn een rage. Bijkomstig voordeel naast het platte aspect is dat ze vrijwel ook allemaal HD-ready zijn. Zonder dat de consument dus speciaal voor HD kiest (maar puur een platte tv wil) zijn ze er stiekum wel klaar voor.
Tel er nog eens bij op dat het bijna gebeurd is met de productie van conventionele tv's (en zeker de 4:3 uitvoeringen), en het gaat sneller dan gedacht.

Ik gok op 3-5 jaar, dan is iedere Nederlandse zender over naar HD. (dit wil trouwens niet zeggen dat mensen die dán nog steeds een 4:3 tv hebben deze zenders niet kunnen ontvangen; de mediabox zal deze zenders gewoon downscalen naar 576i).
 
Terug
Bovenaan