• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ooit Sky kanalen op de UPC kabel

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Apple740
  • Startdatum Startdatum
A

Apple740

Nu grensoverschrijdende abonnementen toegestaan lijken te gaan worden binnen Europa (zie https://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=6497 ) lijkt de weg vrij voor UPC Nederland om bijv. met Sky Engeland in zee te gaan en haar HD kanalen hier op de kabel door te gaan geven.
De kenners weten dat Sky een fantastisch HD pakket heeft (met o.a. een stuk of 30 movie channels en 8 sport zenders).

Een belemmering blijft natuurlijk wel de beperkte bandbreedte bij UPC. UPC zal toch echt een aantal analoge zenders uit moeten schakelen alvorens men ruimte heeft voor 50 HD zenders van Sky. Satelliet aanbieder CanalDigitaal heeft hier geen last van, die kan namelijk alle zenders gewoon doorprikken van de originele sat positie Astra 2.

Voorlopig zal het wel bij fantasie blijven maar een fantastisch idee is het wel. :)
 
mhh volgens mij is dat meer goed nieuws richting de consument. Die kan kiezen ik zie providers hier niet zo snel op inspelen:)
 
johnsmeets zei:
mhh volgens mij is dat meer goed nieuws richting de consument. Die kan kiezen ik zie providers hier niet zo snel op inspelen:)

Canaldigitaal heeft mogelijk een unieke kans om zich te profileren als dé provider in Nederland waar de Sky zenders te zien zijn.
Sky kan wel zelf smartcards gaan verkopen in Nederland, maar zullen dan een veel kleiner publiek bereiken als dat ze het via de CanalDigitaal smartcard zouden doen. Half HD satellietkijkend Nederland kijkt namelijk via een Philips/Pace ontvanger, en die slikt geen Sky kaart.

Één voorwaarde om de Sky movie kanalen populair te maken hier is dat Sky er wel een NL sub spoor bij moet plaatsen, maar dat is technisch geen enkel probleem.
 
Apple740 zei:
Canaldigitaal heeft mogelijk een unieke kans om zich te profileren als dé provider in Nederland waar de Sky zenders te zien zijn.
Sky kan wel zelf smartcards gaan verkopen in Nederland, maar zullen dan een veel kleiner publiek bereiken als dat ze het via de CanalDigitaal smartcard zouden doen. Half HD satellietkijkend Nederland kijkt namelijk via een Philips/Pace ontvanger, en die slikt geen Sky kaart.

Één voorwaarde om de Sky movie kanalen populair te maken hier is dat Sky er wel een NL sub spoor bij moet plaatsen, maar dat is technisch geen enkel probleem.
ondertitel misschien geen probleem maar sky moet dan ook investeren om de seca 3 codering toetevoegen aan hun signaal en ik zie dat niet zo 123 gebeuren
 
Daar komt bij dat Sky behoorlijk duur is. Daar houden Nederlandse consumenten niet van.
 
Paul4321 zei:
Daar komt bij dat Sky behoorlijk duur is. Daar houden Nederlandse consumenten niet van.

Sky is idd duur, maar die kwaliteit mag er dan ook zeker zijn, iedergeval 10x beter dan CD ooit zal leveren.
 
Sky is duur en voor dat bedrag en het aantal aansluitingen 6,3 miljoen SD en 3 Miljoen.
Met zovvel inkomsten kan je ook meer kwaliteit leveren.
 
rogier37 zei:
ondertitel misschien geen probleem maar sky moet dan ook investeren om de seca 3 codering toetevoegen aan hun signaal en ik zie dat niet zo 123 gebeuren

In België en Frankrijk, wat binnen het ontvangstbereik van Astra2 valt, wordt ook Seca3 gebruikt, en als Sky UK in al die landen inclusief Nederland pak 'm beet een half miljoen abonnementjes kan slijten dmv het toevoegen van Seca3 dan lijkt me dat de investering wel waard. ;)
 
Apple740 zei:
In België en Frankrijk, wat binnen het ontvangstbereik van Astra2 valt, wordt ook Seca3 gebruikt, en als Sky UK in al die landen inclusief Nederland pak 'm beet een half miljoen abonnementjes kan slijten dmv het toevoegen van Seca3 dan lijkt me dat de investering wel waard. ;)
zal allemaal niet gebeuren ze zijn bezig om nieuwe sattelieten te maken voor de 28 oost positie
met daarin speciale beams die alleen op engeland gericht staan
dus hoeverder je europa in gaat hoe zwakker het signaal
dus ik denk nu niet echt dat sky seca 3 gaat toevoegen
ze verdienen genoeg aan het voetbal en pdc darts
daar hebben ze echt geen nederlandse abbo's voor nodig ;)
 
Met het verdwijnen van de uitzendrechten per land lijkt er mij geen noodzaak meer voor een nieuwe satelliet met een nauwere beam.
En sowieso blijft zo'n nauwere beam te ontvangen in Nederland, België, en een groot deel van Frankrijk.
Als Sky de mogelijkheid zal krijgen om in Nederland/België/Frankrijk kaartjes te mogen verkopen dan gaan ze echt niet denken van "zullen we dat nu wel doen, we verkopen er in Engeland al zat".
 
Terug
Bovenaan