Ontzettend veel corrupte bestanden

  • Onderwerp starter legacythe2nd
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
L

legacythe2nd

Ik heb sinds ik internet heb via Ziggo, ontzettend veel last van corrupte bestanden op alle pc's in huis.

Dingen die ik al geprobeerd heb:

  • Nieuwe PC installatie, geheugencontrole. "hierna kwam ik erachter dat het probleem zich niet op 1 PC voordoet maar op alle.
  • Modem reset
  • Fabrieksinstellingen
  • Firewall uit
  • Alle pc's losgekoppeld "1 poort gebruikt"

Niets hierboven heeft mij geholpen contact via de helpdesk liep niet lekker, men mocht een monteur langs sturen maar als het probleem thuis zou liggen moest ik de monteur zelf betalen.

Hieronder wat gegevens die mij wel belangrijk lijken om te posten:

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 226000000 Hz 7.5 dBmV 36.1 dBmV
2 Locked QAM256 178000000 Hz 8.1 dBmV 38.5 dBmV
3 Locked QAM256 186000000 Hz 7.6 dBmV 38.3 dBmV
4 Locked QAM256 194000000 Hz 7.3 dBmV 38.2 dBmV
5 Locked QAM256 202000000 Hz 7.4 dBmV 38.5 dBmV
6 Locked QAM256 210000000 Hz 8.3 dBmV 37.9 dBmV
7 Locked QAM256 218000000 Hz 7.9 dBmV 37.8 dBmV
8 Locked QAM256 234000000 Hz 7.4 dBmV 37.8 dBmV

Correctables Uncorrectables
10853 1231


Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 38.2 dBmV


Firmware:
Information
Hardware Version 3.9.2
Software Version 9.9.2009
CM certificate Installed
 
Ik heb sinds ik internet heb via Ziggo, ontzettend veel last van corrupte bestanden op alle pc's in huis.

Dingen die ik al geprobeerd heb:

  • Nieuwe PC installatie, geheugencontrole. "hierna kwam ik erachter dat het probleem zich niet op 1 PC voordoet maar op alle.
  • Modem reset
  • Fabrieksinstellingen
  • Firewall uit
  • Alle pc's losgekoppeld "1 poort gebruikt"
Niets hierboven heeft mij geholpen contact via de helpdesk liep niet lekker, men mocht een monteur langs sturen maar als het probleem thuis zou liggen moest ik de monteur zelf betalen.

Hieronder wat gegevens die mij wel belangrijk lijken om te posten:

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 226000000 Hz 7.5 dBmV 36.1 dBmV
2 Locked QAM256 178000000 Hz 8.1 dBmV 38.5 dBmV
3 Locked QAM256 186000000 Hz 7.6 dBmV 38.3 dBmV
4 Locked QAM256 194000000 Hz 7.3 dBmV 38.2 dBmV
5 Locked QAM256 202000000 Hz 7.4 dBmV 38.5 dBmV
6 Locked QAM256 210000000 Hz 8.3 dBmV 37.9 dBmV
7 Locked QAM256 218000000 Hz 7.9 dBmV 37.8 dBmV
8 Locked QAM256 234000000 Hz 7.4 dBmV 37.8 dBmV

Correctables Uncorrectables
10853 1231


Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 38.2 dBmV


Firmware:
Information
Hardware Version 3.9.2
Software Version 9.9.2009
CM certificate Installed

Hoi, ben zeer benieuwd over wat voor bestanden het gaat, die door je Ziggo verbindingen corrupt of beschadigd worden op diverse computers?
Nog nooit van gehoord.
 
denk dat je wat meer info moet geven,
bedoel je dat er gewoon willekeurig bestanden op je pc corrupt zijn ?
of zijn bestanden corrupt als je iets download ?
als het bij het downloaden gebeurd wat voor bestanden en hoe gedownload ?
van een website zoals cnet of bittorrent of usenet etc
 
Sorry als ik onduidelijk overkwam, maar ik heb het letterlijk met alle downloads op elke pc.
usenet downloads, torrents, een willekeurige iso via welke browser dan ook, Bijna alles is corrupt.
De bestanden via usenet kunnen vaak nog wel gerepareerd worden als er genoeg par bestanden bij zitten, maar een iso moet ik soms 10 keer downloaden om goed binnen te krijgen.

Zeker met grote bestanden is dit een probleem.

Hopelijk ben ik wat duidelijker zo.
 
De eerste keer dat ik daar van hoorde was een hele tijd geleden op dit forum in de regio woerden. De oorzaak bleek daar een defecte ziggo router te zijn. Maar daar hadden dan ook meer mensen last van. Dus informeer eens bij je in de buurt...
De 2e keer was een individueel geval. De oorzaak bleek daar een defecte harde schijf te zijn.
 
Zelfde probleem

Ik herken dit probleem. Grote bestanden binnenhalen met nieuwsgroepen is onmogelijk geworden. Net zoals het binnenhalen van updates van Apple. Als er voor mijn MacBook Air een update is en hem probeer te installeren, krijg ik constant de melding dat het niet geslaagd is omdat de bestanden corrupt zijn. Op het werk updaten is géén probleem.

Laatst mijn Apple TV proberen te updaten; Updaten mislukt. Zelfde met mijn iPhone. Na het downloaden kreeg ik een melding dat het niet gelukt was en ik opnieuw moest downloaden, van voor af aan weer opnieuw te beginnen. Waardeloos! Ik hoop dat hier een oplossing voor is!
 
Zit er tussen PC en ZIGGO modem nog een eigen router?

Misschien PC direct aansluiten op ZIGGO modem met een nieuwe UTP kabel? Denk dat je even wat zaken moet gaan uitsluiten.

1: Test PC direct op ZIGGO modem met UTP kabel.
2: Als dit niet goed werkt, de PC en KABEL bij iemand anders (vrienden of zo) proberen.
3: Werkt dit wel dan is er een probleem met MODEM en verder het ziggo netwerk op, werkt dit ook niet dan
4: Test met PC van iemand waar je test, maar gebruik wel jou KABEL.
5: Werkt dit wel dan is er met jou PC wat aan de hand, werkt dit ook niet dan is er een probleem met de KABEL

enz..enz...

Je moet denk even een plannetje maken om zaken uit te gaan sluiten om verder te komen. Kan je eventueel ook dan doorgeven aan de helpdesk ...
 
Ik heb hetzelfde probleem. Download snelheid hier is goed, alleen grote downloads raken corrupt. Ik bemerkte het probleem voor het eerst tijdens het updaten van mijn iPad, deze gaf aan dat er een fout met downloaden was opgetreden. Later realiseerde ik me dat dit zich ook al eerder voordeed met downloads uit de App store op mijn Macbook. Grote updates als Xcode en OSx werken vaak niet omdat de 'download dan corrupt is'. Zelfde geldt voor firmwares. Eigenlijk alles waarbij een CRC check wordt gedaan om te controleren dat de download daadwerkelijk goed is overgekomen.

Even verder getest, grote download gezocht op een apple site. Bestand vervolgens 4x gedownload. Van alle vier de bestanden een CRC berekend -> Alle 4 de CRC's verschillen. Zeer vervelend.

Van alles geprobeerd. Modem reset, firewall uit, upnp uit, DMZ ingesteld naar macbook, macbook niet via Wifi maar via kabel, niks helpt.

Ziggo helpdesk gebeld. Helpdesk kan me niet helpen, ben doorverwezen naar service+ helpdesk, deze is in het weekend niet beschikbaar dus ga ik maandag proberen.

Overigens is dit geen onbekend probleem: een korte zoektocht levert zeer veel van deze gevallen de afgelopen jaren, ook in andere (oudere) threads op dit forum:
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=36170&page=2

https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=38433
 
Na de firmware update naar 9.9.5005 en een harde reset blijven de correctables en uncorrectables op 0. Zojuist een update geprobeerd en deze werkt. Snelheid is ook goed. I'm happy!:applause:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan