• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ontvanger herstart bijna elke keer bij aanzetten tv.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter B-8
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
B

B-8

Hallo,

Onze Cisco 8455DVB starte voorheen gewoon altijd op, maar een tijdje terug herstarte hij zichzelf bij het aanzetten van de tv. Dit gebeurt nu bijna elke keer als we de tv aanzetten, en het is erg frustrerend aangezien het enkele minuten duurt voordat je weer beeld hebt.

Ik heb al voor updates gecheckt en een fabrieksreset gedaan, maar dit heeft niks geholpen.
 
Cisco

Goedendag,

Wij lazen het bericht dat uw decoder van Cisco bijna iedere keer weer opstart. Wij vroegen ons af of u al een reactie heft ontvangen. Wij hebben namelijk precies hetzelfde probleem.

groet,
Rob Rijk
 
Ik heb gebeld en er werd mij verteld dat het een bekend probleem was en ze het aan het uitzoeken waren. Het probleem deed zich voor bij deze decoder in combinatie met samsung tv's.

We kunnen dus alleen maar afwachten.
 
Nou, ik ben benieuwd wat dit gaat opleveren. Ik heb hetzelfde probleem, nu al met de tweede cisco box. Ik had eerst een 2 jaar oude die ook herstartte, maar lang niet altijd goed. Dan moest de stekker eruit, er weer in en weer opnieuw opstarten. Ik dacht dat deze kapot was, en heb een nieuwe gekocht bij Ziggo. Deze heeft enkele dagen zonder problemen gewerkt, maar nu herstart deze ook bij een televisie herstart. En inderdaad ik heb een Samsung TV! Deze tweede box herstart wel sneller, dus het probleem is minder groot, maar wel irritant.
Dat hadden ze me wel eens kunnen vertellen bij Ziggo toen ik met mijn problemen belde....
Als een van jullie iets hoort, houd ik me aanbevolen voor een oplossing!

PS nieuwe HDMI kabel gebruiken heeft geen effect, heb ik al geprobeerd
 
ARC

Misschien kan je eens proberen om de ARC optie ( in menu van je TV - Video en of aansluitingen HDMI) uit te schakelen ?

Succes
 
oplossing kan zijn om eerst de tv aan te zetten en daarna pas de decoder.
wat ook kan helpen is de resolutie van de decoder in te stellen op 1080i opslaan met gele knop. succes
 
Sorry dat ik deze thread weer omhoog schop, maar wij zitten met een vergelijkbaar probleem sinds ongeveer hetzelfde moment en ik ben benieuwd of het probleem van TS al is opgelost (en zo ja, hoe).

Onze Cisco herstart altijd exact 45 minuten na uitzetten Samsung-TV. Met losgekoppelde hdmi doet hij dat niet. We hebben sinds augustus al drie keer een nieuwe Cisco gekregen van Ziggo omdat ze het op een defect gooien. Ik ben verrast dat TS te horen heeft gekregen dat het een bekend probleem met Samsung-TV's is.

Alvast dank!
 
Sorry dat ik deze thread weer omhoog schop, maar wij zitten met een vergelijkbaar probleem sinds ongeveer hetzelfde moment en ik ben benieuwd of het probleem van TS al is opgelost (en zo ja, hoe).

Onze Cisco herstart altijd exact 45 minuten na uitzetten Samsung-TV. Met losgekoppelde hdmi doet hij dat niet. We hebben sinds augustus al drie keer een nieuwe Cisco gekregen van Ziggo omdat ze het op een defect gooien. Ik ben verrast dat TS te horen heeft gekregen dat het een bekend probleem met Samsung-TV's is.

Alvast dank!


Dit heeft te maken met HDMI-CEC.
Op bv een Samsung TV heet dit "Anynet", bij LG heet dit "Simplink".

Als je deze optie op je TV toestel uitzet dan zal je Cisco niet meer moeten rebooten.
 
Dit heeft te maken met HDMI-CEC.
Op bv een Samsung TV heet dit "Anynet", bij LG heet dit "Simplink".

Als je deze optie op je TV toestel uitzet dan zal je Cisco niet meer moeten rebooten.

Hartelijk dank voor de vlugge reactie. Helaas heeft het uitzetten van Anynet het probleem nog niet opgelost.
Vorige week heb ik Ziggo ook nog per e-mail gevraagd of er al een oplossing voor het genoemde probleem was. Ik kreeg de reactie dat het probleem inderdaad bekend was en per 6 december was opgelost. Dat was precies de dag waarop ik mailde, wel heel erg toevallig. Helaas hebben wij nog steeds dezelfde klachten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan