• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ontbrekende EPG-gegevens OP12

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jeroen76

Van de Belgische zender OP12, die een kanaal deelt met Ketnet, krijg ik nooit programmagegevens in de EPG. De gegevens van Ketnet staan er wel in, maar zodra om 20:00 uur OP12 gaat uitzenden, vermeldt de EPG alleen maar "Programma-onderbreking". Ik neem aan dat iedereen dit probleem heeft. Kan Ziggo dat oplossen?
 
Ziggo kan dat wel of niet oplossen maar niet iedereen heeft dit probleem.

ketnet-20131118.jpg
 
Hee, dat is wel heel vreemd! Hoe kan het dat bij jou de EPG-gegevens anders zijn dan bij mij? Dat had ik niet voor mogelijk gehouden...
 
Nevermind hoe ik aan die epg kom maar ik denk dat je ziggo even moet aanspreken over dit gebrek. Webcare pm'n is dan natuurlijk een goede keus.
De epg in het screenshot is van een niet-gecertificeerde pvr.
 
Okee, dank je voor de tip. Dat zal ik doen. Als ik antwoord krijg, laat ik het nog even weten!
 
Hee, dat is wel heel vreemd! Hoe kan het dat bij jou de EPG-gegevens anders zijn dan bij mij? Dat had ik niet voor mogelijk gehouden...

De EPG verschilt nogal per merk ontvanger => de Humaxen hebben voor alle zenders twee (of 3 afh. hoe je telt) dagen vooruit. De Cisco heeft van de meeste zenders een EPG zeven dagen vooruit (behalve de programmabladen mafia NPO/SBS-groep) en van sommige abonneezenders zelfs een maand vooruit.

Ook de uitgebreidheid van de informatie verschilt per merk.
 
De EPG verschilt nogal per merk ontvanger => de Humaxen hebben voor alle zenders twee (of 3 afh. hoe je telt) dagen vooruit. De Cisco heeft van de meeste zenders een EPG zeven dagen vooruit

Ja en Nee. De Cisco's krijgen hun info op een andere manier dan de andere merken. De meeste ontvangers (allemaal behalve de Cisco's) krijgen de EPG uit het gewone DVB-signaal (De Event Information Table EIT). Daarin zit voor Max 4 dagen EPG (2 dagen volledig, de volgende 2 alleen titel). Door Ziggo wordt er niet meer ingestopt, omdat sommige oude decoders daarvan over hun nek gaan. Hoeveelheid info is voor allemaal gelijk.

De Cisco's halen via het interactieve kanaal actief de EPG op voor het deel dat de gebruiker in beeld heeft. Daarvoor levert Ziggo max 7 dagen data.

Maar ook op de Cisco's wordt voor Ketnet/Op12 na 20 uur alleen "Programma onderbreking" getoond, dus dat is niet de verklaring waarom catastrofus wel info heeft over deze zender na 20 uur. Zijn niet-gecertificeerde pvr zal de info wel ergens van internet trekken.
 
Inderdaad. Het gaat er niet om dat de ene decoder geen of minder EPG-gegevens doorkrijgt dan de andere. Dan krijg je te zien "Zender verstrekt geen gegevens" of iets dergelijks.

Ik krijg wél de EPG-gegevens door, maar die gegevens luiden enkel "Programma-onderbreking" in plaats van de daadwerkelijke programma's te tonen. Het is zelfs bij toeval dat ik een keer na 20:00 uur 's avonds langs dit kanaal zapte en ontdekte dat OP12 een aparte zender is die elke avond uitzendt. Vanwege de dagelijks terugkerende melding "Programma-onderbreking" ging ik ervan uit dat op dit kanaal 's avonds niets te zien is. Ten onrechte dus.

Ik hoop dat Ziggo dit snel in orde kan maken.
 
Helemaal goed, komt binnen (1 x per dag, voor 7 dagen) via een plugin die dat regelt.

Maar ook op de Cisco's wordt voor Ketnet/Op12 na 20 uur alleen "Programma onderbreking" getoond, dus dat is niet de verklaring waarom catastrofus wel info heeft over deze zender na 20 uur. Zijn niet-gecertificeerde pvr zal de info wel ergens van internet trekken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan