• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ontbreken van een melding na opheffen van vaste telefoon MK

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
885
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Begin deze maand heb ik afscheid genomen van mijn vaste telefoonlijn via Multikabel omdat wij deze zelf toch nooit gebruikten. Die 100 Euro per jaar weet ik wel andere leuke dingen mee te doen. :)

Alle familie, vrienden en kennissen heb ik een mail gestuurd met onze mobiele nummers en laten weten dat onze vaste lijn was komen te vervallen.
Toch zullen er altijd mensen zijn die proberen te bellen op het oude nummer.

Nu valt het mij op dat als ik dat nummer nu bel alles 'dood' blijft.
Het kan toch niet zo veel moeite zijn voor MK om even een melding door te geven als 'het nummer wat u heeft gebeld is niet meer in gebruik' of het bekende 'tu-lu-tu' toontje?

Ik vind dit eigenlijk best wel slordig..

Eric
 
Ik denk niet dat Multikabel "het toontje" maakt. Je nummer is gewoon vervallen. Het in gesprek toontje wordt normaal gemaakt door de provider waarmee je belt naar een nummer. De centrale krijgt een melding door dat dit nummer niet meer bestaat en de 'bellende provider' zal daar iets mee doen denk ik.
 
Als ik met mijn zakelijke KPN toestel het oude privénummer bel hoor ik niets.
Bel ik echter met hetzelfde toestel naar een niet bestaand nummer dan krijg ik daar toch echt een melding van.
Beiden dus via KPN.

Waar zit het 'probleem' dan?

Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan