• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

onstabiele ping; kan iemand me helpen ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

Bowromir

Hoi,

Ok ik zal het even netjes op een rijtje zetten:

- Router: Ark Soho IS104
- Chello Classic
- Motorola Modem
- PC met Windows XP
- PS2 met network adapter

Probleem: een erg onstabiele ping wat het spelen via de PS2 erg verpest.

Uitleg: Sinds ongeveer anderhalve week merk ik dat ik tijdens het spelen van SOCOM op de Playstation erge "lag" heb. Het loopt de hele tijd erg soepel, maar op de meest rare momenten heb ik erge last van lag en sta ik soms enkele secondes stil. Aangezien dit probleem aan blijft houden, heb ik al gekeken waar het aan zou kunnen liggen. Ik heb het Chello Modem 24 uur van de stroom afgehaald, en heb de router helemaal opnieuw en ok ingesteld, maar ik blijf last houden van een ping die schommelt als een gek en een packetloss van gemiddeld zo´n 20%.

Als ik bijvoorbeeld via DOS ping naar de DNS server van chello nederland: 212.142.8.1 met het commando: ping 212.142.8.1 -t dan krijg ik een lijst die er ongeveer zo uit ziet:

antwoord van 212.142.8.1 bytes=32 tijd=15 ms TTL: 250
antwoord van 212.142.8.1 bytes=32 tijd=16 ms TTL: 250
antwoord van 212.142.8.1 bytes=32 tijd=12 ms TTL: 250
antwoord van 212.142.8.1 bytes=32 tijd=11 ms TTL: 250
antwoord van 212.142.8.1 bytes=32 tijd=70 ms TTL: 250
antwoord van 212.142.8.1 bytes=32 tijd=22 ms TTL: 250
antwoord van 212.142.8.1 bytes=32 tijd=14 ms TTL: 250
antwoord van 212.142.8.1 bytes=32 tijd=56 ms TTL: 250
Time out bij opdracht
antwoord van 212.142.8.1 bytes=32 tijd=15 ms TTL: 250
antwoord van 212.142.8.1 bytes=32 tijd=12 ms TTL: 250
antwoord van 212.142.8.1 bytes=32 tijd=10 ms TTL: 250
antwoord van 212.142.8.1 bytes=32 tijd=69 ms TTL: 250
Time out bij opdracht

nou je begrijpt het wel :P Dus steeds een uitschietend ping, en op de meest rare momenten een time-out. Ik heb er niet veel verstand van, maar volgens mij is dat niet echt een goed teken... maar nu mijn belangrijkste vraag; waar ligt dit aan ??? Een kabelbreuk, een kapot modem, een slechte router ?? Please geef een antwoord, want ik word er een beetje panisch van :-[

Alvast vriendelijk bedankt !!

Bowe
 
Ping eens naar het volgende adres : 192.168.100.1

Dus: ping 192.168.100.1 -t
Wat krijg je dan te zien ?

Edit:
Ik heb de test zelf ook gedaan met chello plus / motorola / linksys wrt54g router :

Reply from 212.142.8.1: bytes=32 time=47ms TTL=249
Reply from 212.142.8.1: bytes=32 time=27ms TTL=249
Reply from 212.142.8.1: bytes=32 time=20ms TTL=249
Reply from 212.142.8.1: bytes=32 time=46ms TTL=249
Reply from 212.142.8.1: bytes=32 time=16ms TTL=249
Reply from 212.142.8.1: bytes=32 time=47ms TTL=249
Reply from 212.142.8.1: bytes=32 time=15ms TTL=249
Reply from 212.142.8.1: bytes=32 time=17ms TTL=249
Reply from 212.142.8.1: bytes=32 time=71ms TTL=249
Reply from 212.142.8.1: bytes=32 time=18ms TTL=249
Reply from 212.142.8.1: bytes=32 time=31ms TTL=249
Reply from 212.142.8.1: bytes=32 time=49ms TTL=249
Reply from 212.142.8.1: bytes=32 time=15ms TTL=249

Conclusie, gewoon veel internet verkeer waardoor de pings even wat hoger kunnen zijn.
Maar die timeouts zijn niet goed, probeer ook eens een test met www.nu.nl (ping)
 
ok bedankt BigFoot dan hoef ik me dus over die ping niet zo heel veel zorgen te maken. Als ik naar 192.168.100.1 ping dan krijg ik een timeout  ???  maar die timeouts zijn wel erg vaag.. iemand een idee hoe dat komt ?? betekent dat dat het internet voor een hele korte tijd plat ligt, want dat lijkt te gebeuren tijdens het spelen  :-\

edit: als ik naar www.nu.nl ping krijg ik zelfs soms dubbele timeouts. voor de rest is de ping prima in orde.. erg raar dus :-X
 
Als je antwoord krijgt met timeouts naar 192.168.100.1, dan heeft het niks met het internet te maken.
Dit is puurt het internere netwerk wat niet goed is.
Kan van alles zijn....

Probeer eerst even rechstreeks de pc op het modem, andere kabels etc etc etc.
Veel succes!
 
ik zal morgen wel even een andere kabel van mijn modem naar de PC trekken en dan kijken of het probleem zich blijft voordoen... als de timeouts dan nog steeds voorkomen dan post ik het hier wel :)
 
Alleen maar een TIP (geen oplossing):

Als je PingPlotter (https://www.pingplotter.com) installeert dan krijg je nette grafieken die je met elkaar kan vergelijken.
Deze informatie kan je ook eventueel gebruiken in je communicatie met Chello/HD.

PingPlotter doet niet anders als tracert uitvoeren en dan ping ping ping ping maar maakt wel een zeer duidelijke grafiek. 30 dagen gratis te gebruiken!
 
Ik heb verschillende kabels geprobeerd en als ik een belkin cat cable gebruik dan krijg ik geen timeouts als ik hem direct aansluit zonder router. Als ik de "chello utp" kabel gebruikt krijg ik zo nu een dan een timeout.. dus ik ben er vrij zeker van dat het aan de kabel ligt. Kan ik een nieuwe eisen, of is zo nu een dan een timeout niet ernstig genoeg om te vervangen ??

edit: als ik met pingplotter een testje doe ziet het er zo uit: https://members.lycos.nl/docsupload/pingplotter.JPG

is dat ok ?
 
Als je de problemen uit je eerste bericht kwijt wilt moet je zorgen dat alles in orde is.

- Mail Chello  https://qmail.upc.nl/ en leg het probleem uit inclusief  je ervaring met een andere kabel. Vraag of ze je kabel kunnen aanpassen of anders een andere goede kabel kunnen sturen. Eea wel gratis natuurlijk.
- Vergeet de problemen met de helpdesk en pas zelf je kabel aan, of koop een nieuwe. Ze zijn echt goedkoop tegenwoordig.

Link naar de officiele manier waarop een UTP kabel gemaakt moet zijn. RJ-45 (Engels)

Ps: Het is bekend dat een aantal van de kabels die door Chello zijn geleverd, niet volgens de officiele standaard zijn gemaakt. Ze zijn hierdoor storingsgevoeliger en geven met routers eerder problemen.
 
Ik weet niet wat je hebt maar er zijn er dus meer wie er last van hebben dmv streaming audio via upload zijn we erachter gekomen,we hebben chello plus met een up van rond de 63kb/sec en om de zoveel seconden lijkt ie uit te vallen.
Dit in regio doetinchem en nijmegen.
Dus op meerdere plaatsen je ziet ook via de netwerkmonitor dat ie uitvalt.
Het ligt dus niet aan jou we zijn er gister achter gekomen.
Heb ook de router even verwijdert maar hij blijft het doen.

Hoop dat dit snel opgelost is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan