• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

onregelmatige verbinding?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Olio
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
O

Olio

Sinds kort heb ik hier in Nijmegen een vlottere verbinding, de testen wijzen dat uit. Maar ik heb het idee dat het af en toe afgesloten wordt, en daarna weer vlot loopt.

Een van de voordelen van snel internet vind ik de streaming media. Als ik nu 3voor12 webradio beluister valt de verbinding regelmatig weg. Ook bij P2P programma's bemerk ik dit verschijnsel. Heel erg irritant.
Ik hoop natuurlijk dat het een tijdelijk verschijnsel is, maar ik weet het dus niet.
Meer mensen die hier last van hebben? En wat is er tegen te doen?
 
>:( hij valt hier ook regelmatig weg en dan moet ik hele sys weer opnieuw opzetten
 
Heb ik ook (nijmegen)

Verbinding kan zomaar ff 2 á 3 seconden weg zijn? Bedoel je dat??
Geen idee wat eraan te doen is, heb er eigenlijk geen last van
 
Olio zei:
Sinds kort heb ik hier in Nijmegen een vlottere verbinding, de testen wijzen dat uit. Maar ik heb het idee dat het af en toe afgesloten wordt, en daarna weer vlot loopt.

Een van de voordelen van snel internet vind ik de streaming media. Als ik nu 3voor12 webradio beluister valt de verbinding regelmatig weg. Ook bij P2P programma's bemerk ik dit verschijnsel. Heel erg irritant.
Ik hoop natuurlijk dat het een tijdelijk verschijnsel is, maar ik weet het dus niet.
Meer mensen die hier last van hebben? En wat is er tegen te doen?

Dit heet "packet-loss" kunt het hiermee zien:
www.pingplotter.com

Maak duidelijke statistieken over langere perioden en bel dan de helpdesk.

gr, Henno
 
Deze pingstatistieken maakt chello zelf ook als je ze vraagt om je op de pingmonitor te laten zetten. Een externe bron kunnen ze immers niet goed gebruiken (het probleem kan immers buiten het chello netwerk liggen).
 
Ex-ChelloSupport zei:
Deze pingstatistieken maakt chello zelf ook als je ze vraagt om je op de pingmonitor te laten zetten. Een externe bron kunnen ze immers niet goed gebruiken (het probleem kan immers buiten het chello netwerk liggen).

Als je een pingplotter gebruikt om te kijken waar je de verbinding brak is zie je toch ook waar de verbinding brak is :/ dan kan je ook zien of het binnen het netwerk van chello ligt of niet. en dan kan je gaan bellen als het aan chello lig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan