• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Online gaming

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Martijn2
  • Startdatum Startdatum
M

Martijn2

Hallo mensen,

Ik ben aan het overwegen een Fiber25 abbo te nemen.
Mijn grootste 'zorg' is dat de verbinding voor online gamen minder geschikt is dan adsl, omdat je toch te maken hebt met 'drukte op de lijn'

Momenteel heb ik 20mbit ADSL van Telfort, ik haal daarmee maar 13mbit, maar wel altijd 13mbit, superstabiel dus.
Zijn er mensen die ervaring hebben met zowel adsl, upc, en online gaming?

Hoe staat het er tegenwoordig trouwens voor met usenet en p2p, ik had begrepen dat daar nogal wat gedoe mee was?
 
Usenet en p2p problemen behoren tot het verleden.Wel zijn er sommige usenet providers die soms niet de volle snelheid geven.
Online gamen is hetzelfde bij fiber 25 als fiber 120 etc.
Ping is meestal laag,denk tussen de 10 en 20 ms.
Wel kan je evengoed veel lag ondervinden,ondanks een lage en stabiele ping.Adsl was hier veelal beter in,met ping rond de 50 of 60,maar weinig lag.
Tegenwoordig zitten toch veel gamers op breedband via kabel of glas,dus zal het gamen goed moeten gaan.
Dit alles afhankelijk van de afstand server natuurlijk,waar je op gamed.
Er zijn wel mensen met dramatisch hoge ping tijden,maar dit komt door problemen met de aansluiting of in de wijk,waar er wellicht capaciteits problemen zijn.
Ik woon in amsterdam en heb vanaf dat ik upc gebruik altijd goede pings gehad.Dit is vanaf 2002.
Upload is bij mij wel eens minder,maar download is gewoon goed.
 
ik heb ook fiber power25, en ik vind het niks, in het weekend kun je niks doen....
 
Latency is over het algemeen via de kabel zeer laag. Dus perfect om te gamen.
 
Bedankt voor de reacties.

Het is dus goed te doen begrijp ik, maar wat is in princiepe nou beter: gamen via kabel of adsl?
 
Wat ik wel eens op game forums lees,is dat kabel beter is,of meer gewenst.
Nou ja,je zal ping tijden hebben van rond de 20ms.Behalve dan bij een game als mw2 maar dat is een ander verhaal.
Maar ik heb de indruk dat internationaal gezien,men via kabel wil gamen,en dit dan ook in de lift zit.
Hier in nederland lopen wij voor op dit gebied.

Ik zou zeggen,kabel is beter.
 
als UPC zijn zaakjes overal op orde zou hebben zou je beter af zijn met de kabel.
echter is dit dus in de praktijk niet overal zo.
zeker als je een hardcore online gamer bent, waar een stabiele ping van belang is,
zou ik het 1 en ander goed overwegen. Woon je in een buurt waar niet veel mensen
tegelijkertijd online gaan dan zal je over het algemeen goede resultaten krijgen.

Bij mij is het blijkbaar zo dat het enorm varieert , op zondag avond is het meestal drama,
ook gisteren avond (donderdag) was het bar en bar slecht , had ik pings die schomelde van ping 30 tot 300
waardoor ik dwars door mijn speelveld warpte en geen hol kon raken, wedstrijd ook verloren daardoor.
en op andere momenten heb ik ping 7 tot 12 stabiel.

Ik vertel je dit verhaal omdat als je toch ook deze problemen krijgt, dan zal UPC hier niets aan doen omdat ze vinden dat ze niet constant een goede ping hoeven te garanderen.
Van mij hoeft dat ook niet , maar gewoon 's avonds wanneer er dus online gegamed wordt mag je dit toch wel verwachten.
Blijkbaar het enige waar je mee aan mag komen is download snelheid en misschien upload, alhoewel daar ook al jaren een probleem mee is en je er verder nooit meer wat van hoort.

Maar met een beetje geluk heb je een stabiele ping :o
 
Terug
Bovenaan