• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ongewijzigde snelheid

  • Onderwerp starter Onderwerp starter BertramB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
B

BertramB

Ondanks het verhogen van de snelheid naar 120/12 Mbps door Ziggo blijft de downloadsnelheid bij mij (bekabeld) steken op 90 Mbps.
Ik gebruik het Ubee EVW 3200 routermodem van Ziggo en in mijn laptop zit een Realtek Ethernet kaart (Realtek PCIe GBE Family Controller)
met daartussen een cat 5E kabel.
Zit in één van beide apparaten een beperking tot 100 Mbps? Ik kan er nl. niets over vinden...
Als deze apparaten wel 120 Mbps aan moeten kunnen, hoe kan ik dan mijn downloadsnelheid toch hoger krijgen?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

(btw: waarom mag ik geen bijlage als plaatje toevoegen?)
 
In principe zijn beide instaat tot 1Gb netwerk verbinding.
Ik vermoed dat daarom iets mis is met de kabel of stekkertjes.
 
Ziggo Modem ook al even stroomloos gehad? (kleine 30 tellen of zo)
 
Brandt er een blauw ledje op de LAN poort van de Ubee waar je op 90 Mbps blijft steken? (Blauw = 100 Mbps) Dan weet je nml zeker dat het de verbindingssnelheid is en niet een vertraging in je PC zelf.
 
Ja, zelfde hier. Snelheid is hetzelfde gebleven. Misschien komt het nog. Ik zit niet zo om snelheid te springen dat ik een nieuwe kabel ga kopen. Ik was al ruim 27 euro kwijt aan een anti-4G kabel en nieuwe stekkers en ik heb er in de slaapkamer niet hetzelfde voor teruggekregen wat ik daarvoor had.

Ik ga dus vrijwel zeker downgraden naar alles in 1 basis of alleen tv en internet om de onkosten te compenseren. Ben niet erg te spreken over Ziggo.
 
Brandt er een blauw ledje op de LAN poort van de Ubee waar je op 90 Mbps blijft steken? (Blauw = 100 Mbps) Dan weet je nml zeker dat het de verbindingssnelheid is en niet een vertraging in je PC zelf.
Het LED'je van de LAN-poort waar de laptop in zit brandt inderdaad blauw...
Van de LAN-poort ernaast (waar via een switch de TV, de Humax en de Logitech Squeezebox aan gekopppeld zijn) brandt de LED echter wel groen..
 
Het LED'je van de LAN-poort waar de laptop in zit brandt inderdaad blauw...

Je zou een andere kabel kunnen proberen. 100 Mbps heeft maar 4 van de 8 aders nodig. Als één van deze adertjes een slecht contact maakt, dan schakelt de verbinding terug van 1Gb naar 100MB om zo de slechte aders te vermijden. Is dat niet het probleem, dan zal het in de netwerkkaart zitten. (Maar daar heb ik geen kijk op)
 
Je zou een andere kabel kunnen proberen. 100 Mbps heeft maar 4 van de 8 aders nodig. Als één van deze adertjes een slecht contact maakt, dan schakelt de verbinding terug van 1Gb naar 100MB om zo de slechte aders te vermijden. Is dat niet het probleem, dan zal het in de netwerkkaart zitten. (Maar daar heb ik geen kijk op)
Vandaag is dan eindelijk een cat6 kabel (AWG24) binnen gekomen, en ja hoor: nu meet ik 120 Mbps en is ook het LED'je op de Ubee groen!! Thnx!!:applause:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan