• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ongevraagd geheim telefoonnummer

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Sabroso
  • Startdatum Startdatum
S

Sabroso

Ik heb nu ongeveer iets van 5 jaar of langer telefonie via UPC, en heb altijd een publiek nummer gehad. De laatste tijd viel het op dat als ik vanuit mijn thuisnr gebeld werd er onbekend in beeld verscheen in plaats van Casa.

Ook familie en vrienden gaven aan dat ze niet wisten dat ik het was als er van het thuisnr gebeld werd.

Ik heb altijd een hekel gehad aan die geheime nrs. Als ik gebeld word en er staat onbekend wacht ik tot dat men het antwoord apparaat inspreekt alvorends op te nemen. Zodra ik weet wie het is neem ik op.
Vrienden en familie die geheim nr. hebben weten dat ze altijd eerst moeten inspreken anders neem ik de tel niet op.

Nu geeft UPC mij ongevraagd een geheimnr, terwijl ik dat niet eens aangevraagd heb. De laatste wijziging die ik heb genomen was in December 2010, van het 3 in 1 pakket naar het Totaalpakket, de enige wijziging was in plaats van Digitale TV Royaal DVR naar Digitale TV Royaal HD met DVR.

Maar ik heb nooit en te nimmer een geheim nr aangevraagd.

Vanmiddag belde ik de Helpdesk en die zei dat ze het niet kunnen veranderen zonder mijn schriftelijke toestemming en dat ze mij een formulier zouden opsturen om de wijziging aan te vragen.

Ik vroeg, maar hoe kan het dat jullie mijn nr. ongevraagd naar een geheim nr wijzigen en dat ik het dan schriftelijk moet aanvragen om het weer normaal te krijgen, dat is toch onzinnig.

Dit zou toch gelijk door de HD gedaan moeten worden, het is toch hun fout?

Waarom zo omslachtig via schriftelijke toestemming als zij zonder toestemming mijn nummer geheim gemaakt hebben? :-\
 
Misschien kunnen ze niet nakijken dat deze fout ergens bij UPC ligt?
En nu belt iemand met een geheim nummer die er een gewoon nummer van wil maken?
Dat is toch niet te controleren?

Daarom een schriftelijk verzoek denk ik.
Moet vast een kopie van een ID kaart bij en dat soort zaken.
 
De argumenten van Robert kloppen exact.

Je hoeft echter niet perse op het toezenden van het forumlier te wachten, het staat ook gewoon online.

Hier kun je het vinden, uitprinten, invullen, kopietje legitimatie erbij en opsturen, dan moet alles goed komen.
 
Heren, ik ben het toch niet eens met de werkwijze.

Om over te stappen naar sneller Internet, naar HD televisie, etc. hoef je niets schriftelijk aan te vragen, en kan het gelijk via de telefoon aangevraagd worden, en heb je ook niet eens legitimatie nodig.

Waarom kan dan een dienst waar ik niet om gevraagd heb, en dus een fout is van UPC niet gecorrigeerd worden via de telefoon? Het is toch hetzelfde als bovenstaande.

Verder leven we in een Web 2.0 wereld, dus waarom niet een web-based document die ik uitprint, teken en het in scan naar pdf en dan via e-mail opgestuurd wordt, mochten ze het toch schriftelijk willen. Eventueel ook mijn paspoort/rijbewijs kan ik naar pdf voor ze inscannen en opsturen.

Waarom de lange weg via de post, als ze het binnen 10 minuten volledig ingevuld en getekend kunnen krijgen?

Fouten moeten snel gecorrigeerd worden, en dan volstaat een e-mail. Ze kunnen toch duidelijk zien dat mijn e-mail aan mijn account gekoppeld is?

Trouwens ze hebben ook nog de controlle vragen om te checken dat ik het wel ben, want anders waarom kunnen ze wel upgrades en downgrades, uitbreidingen van het abo via de telefoon accepteren en gelijk aanpassen, maar hun eigen fouten niet?

Er zit er totaal geen logica in.
 
Ik begrijp je bezwaren gerust maar het ongevraagd toesturen van een HD ontvanger heeft een minder schadelijke impact dan het zomaar vrijgeven van een geheim nummer.
Wie weet wat voor een telefoonterreur je gehad hebt en een "lollige buurman " maakt je geheime nummer ongedaan.

Neem anders eens contact op met een van de webcare medewerkers, misschien kunnen zij iets voor je betekenen.
 
Gewoon even dat formulier opsturen en het probleem is weg!

Tot die tijd kan je zelf gewoon dit doen:

neem de hoorn op
Toets in #31
Toets na de onderbroken kiestoon het telefoonnummer in dat u wilt bellen
Uw nummer is nu zichtbaar voor degene die u belt.

En vanzelf heeft UPC het aangepast en kan je weer normaal bellen! ;)
 
Je hebt het hier over een anoniem nummer en niet over een geheim nummer.
Een geheim nummer staat niet in de gids en kan niet opgevraagd worden.
Een anoniem nummer wordt niet getoond bij degene die gebeld wordt.

Ik vermoed dat UPC er standaard vanuit gaat dat mensen die een geheim nummer hebben ook een anoniem nummer willen hebben. Zelf heb ik een geheim nummer, maar zowel de monteur als helpdesk vroegen expliciet of ik zeker wist dat ik geen anoniem nummer wilde. Ongevraagd is er echter niets gewijzigd, zoals het hoort.

Het spreek natuurlijk voor zich dat het niet netjes is om ongevraagd mensen een anoniem nummer te geven.
In het verleden was een telefoontje naar de helpdesk genoeg om dit te corrigeren, maar tegenwoordig lijkt dit helaas niet meer zo makkelijk te zijn. Misschien dat het ook moeilijker is als UPC niet kan zien als je via je eigen toestel belt.
 
Nee een geheim nummer dat bij elk bedrijf dat je belt getoond wordt is lekker, voor je het weet wordt je nummer ongevraagd verspreid.
Lijkt me logisch dat een geheim nummer ook afgeschermd wordt
 
zelf heb ik het idee, dat bij het afsluiten van het nieuwe pakket er een aantal dingen standaard aangevinkt worden door persoon die je het verkocht heeft.

Ik snap je frustratie dat het allemaal zo omslachtig moet, maar ik denk dat je de ergenis beter kunt besparen voor zoiets, het is de moeite niet waar om hier ophef over te gaan maken. ;)
 
O.T. Wist je dat je een afgeschermd nummer toch per gesprek zichtbaar kunt maken voor degene die je belt? *31 intoetsen en dan het nummer. Dit kun je bijvoorbeeld ook vast programmeren in je telefoonboek. Zo bel je bekende met een zichtbaar nummer en alle anderen zien het niet.
 
Terug
Bovenaan