• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ongeldig ip-adres op Thomson TG122n

  • Onderwerp starter Onderwerp starter renaultmen
  • Startdatum Startdatum
R

renaultmen

Sinds kort heb ik Fiberpower 60 met Thomson modem TWG870U incl Wifi-adapter Thomson TG122n.
Mijn vaste pc is verbonden via netwerkkabel met het modem en nu wil een andere desktop op eerste verdieping
via de wifi-adapter contact laten maken met dit modem. Wifi adapter heeft zeer goed signaal 86-92%.
De draadloze verbinding boven geeft een ongeldig ip-adres aan blijft continu zoeken.....

Wie kan mij het laatste zetje geven om verbinding te kunnen maken met internet?
 
Dan heb je kennelijk de wifi code verkeerd ingetikt?
Controleer de WPA key nog eens, en vul die eens opnieuw in. (dan doet die het waarschijnlijk wel)
 
En vul s.v.p. je forumprofiel even in, want dan kunnen we wat meer gericht antwoord geven.
 
oké, maar moet ik in mijn modeminstellingen dan ergens een aanpassing doen? Moet ik daar ergens het mac-adres ingeven? Zoja, hoe en waar doe ik dat? Op de status van mijn draadloze verbinding geeft hij onder het kopje ondersteuning: adrestype: ip-adres ongeldig
 
Nee je moet even kijken of je de juiste WPA key wel invoert.
Ip-adres ongeldig komt meestal doordat je een fout maakt met iets.

Controleer je instellingen ook maar in het modem:
192.168.0.1 of 192.168.1.1

admin
admin

of
(gebruikersnaam leeg)
admin
 
hoe ik in het modem kom ben ik inmiddels achter gekomen, maar het gaat mij erom onder welk kopje ik een wijziging moet aanbrengen. Is het onder Advanced en dan bij forwarding maar een willekeurig nummer aanmaken
En wat geef in bij start en end port. Tevens zie onder Wireless dat je ook het een en ander kunt aanpassen, maar de meeste velden zijn grijs! Networkkey 1 vul ik dan daar het macadres in van mijn wifi -adapter, als dit überhaupt mogelijk is.
 
De networkkey is niet een of ander macadres, maar de WPA2 key die in je modem/router staat.
Als je die niet zelf hebt aangepast staat de standaaard keyals ik mij niet vergis ook onder op de Thomson modem router.

Met portforwarding heb je nu nog niets te doen. Dat heb je alleen nodig als je servers op die computer wilt draaien, of bv P2P programma's.
Je moet nu eerst zorgen dat je via de TG122n verbinding hebt met je netwerk en internet.
 
Nee Je zit helemaal verkeerd je moet inderdaad onder het kopje wireless zijn en zoeken naar iets van security


Waarschijnlijk zoals davy16 al zei heb je de verkeerde WPA/WPA2 code ingevuld

Je hoef helemaal niet bij forwarding te zijn dat is puur alleen nodig voor programma's
 
Even ter bevestiging.

Inderdaad staat de WPA key onderop de router.

een MAC adres is inderdaad geen WPA key, vermoeidelijk maak jij die fout met het invullen om verbinding te krijgen.

Helaas heb ik zelf de Thomson niet anders kon ik je aanwijzen waar de key staat op de thomson.
 
Met verkeerde wpa2 key krijg je nogsteeds aan auto ip, dit heeft niets met wel of geen goeie key temaken.
 
Terug
Bovenaan