• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ongekend veel problemen met Cisco HD DVR Box

Berichten
1.384
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Sinds enkele dagen heb ik ontzettend veel problemen met de Cisco HD DVR Box.
Ik zal ze even opsommen:

* Af en toe gaat de box tijdens het tv kijken uit en het beeld op zwart. Op het display komt dan te staan: --:-- Even later gaat hij weer op stand by en dan kan ik 'm weer aanzetten.
* Soms kan ik niet zappen, als ik van kanaal wil veranderen gaat de box in stand by.
* Af en toe tijdens tv kijken valt beeld/geluid weg en komt de mededeling: U heeft geen toegang tot dit kanaal. Een paar seconden later komt beeld/geluid terug.
* Gisteren nam de box spontaan een programma op, was niet geprogrammeerd.
* Zojuist zette ik de tv aan: op tv was kanaal 71 te zien (Ned. 1 HD). Op het display stond kanaal 70 (My Zen).

Ik heb al proberen te resetten (stroom eraf). Helpt niet. Test met rode knop op kanaal 999 geeft aan dat alles goed is. Ik vraag me af wat al deze problemen kan veroorzaken, een kapotte box of een slecht signaal? Wat is wijsheid om te doen? UPC bellen en nieuwe box vragen? Maar dan krijg ik misschien een Philips, en zo'n box wil ik persé niet, ik vind die niet mooi. Wil graag weer een Cisco terug, maar die zijn blijkbaar op. Tsja, ik weet het ff niet.....
 
Een reset (spanning eraf) hielp niet, dan probeer eens een geforceerde firmware update, of een reset naar de fabrieksinstellingen.
Zie: FAQ - UPC Digital TV
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eerste 3 punten lijken toch op een slecht signaal. Wat je als eerste moet proberen is alles aansluiten met een zo kort mogelijk kabel, liefst met verschillende kabels om kabelbreuken enigszins uit te sluiten. Indien je een wandcontactdoossplitter hebt, probeer het ook zonder.

Wat betreft de Philips box hoef je niet bang voor te zijn. Ik wilde enkele weken terug perse een Philips box terug, maar kreeg die niet. Volgens de medewerker worden die niet meer gemaakt. Ik heb een Cisco nu (opzich prima, maar ik wilde 3 tuners).
 
Indien Johnny54's suggestie het probleem niet verhelpt, dient de mediabox vervangen te worden.

Problemen zijn niet kabel- of signaalgerelateerd, ondanks dat UPC dat graag wil uitsluiten.
 
Ik heb al die punten gelukkig niet, behalve dat laatste punt.
Hier ook wel eens dat wij kanaal 30 bijv kijken en de box 3 zegt.
 
Ik heb nu een geforceerde firmware update gedaan. Het lijkt te werken, maar even een paar dagen afwachten.
 
Terug
Bovenaan