Piet van der Vooren
Forum Gebruiker
- Berichten
- 40
- Internet
- KPN
- Digitale TV
- KPN
- Ziggo
Onlangs ben ik een kop koffie wezen drinken bij een hoogbejaarde vrouw die slecht ter been, slechtziend en slechthorend is. Daardoor komt zij nauwelijks meer buiten. Televisie kijken is haar grootste dagbesteding, en dat doet ze dan ook met veel plezier. Vraag haar niets over sport, want ze volgt en weet alles over tennis en wielrennen. Naast de publieke omroepen zijn Ziggo Sport (kanaal 14) en Eurosport (kanaal 20) haar favoriete zenders.
Nu kwam ik er bij toeval achter dat ze weliswaar kijkt naar het ongecodeerde Kabel TV-pakket van Ziggo, maar dat ze geen abonnement heeft. De vorige bewoner van haar appartementje heeft klaarblijkelijk indertijd weliswaar het Ziggo-abonnement opgezegd, maar het ongecodeerde tv-signaal is nog steeds op de kabel aanwezig. Daardoor kijkt deze hoogbejaarde vrouw gratis naar de tv-zenders. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik dit niet erg vind, want ze heeft alleen een AOW-uitkering, dus heeft ze het niet al te breed. Zelf heeft ze geen idee dat het tv-signaal in principe ineens door Ziggo afgesloten kan worden omdat ze geen abonnement heeft, en om haar niet zenuwachtig te maken heb ik haar dat ook maar niet verteld.
Nu heb ik eens vernomen dat Ziggo eerst een brief stuurt voordat een 'illegale' aansluiting wordt afgesloten, zodat de bewoner van het bewuste adres eerst een kans heeft om alsnog een nieuw abonnement bij Ziggo af te sluiten. Een dergelijke brief heb ik weleens gezien op een of andere website. Weet iemand of dat inderdaad het geval is? Zo ja, dan zal de betreffende bejaarde vrouw in ieder geval niet ineens zonder tv-signaal van Ziggo zitten, en zou zij alsnog een nieuw abonnement kunnen afsluiten. Dat is in ieder geval beter dan dat ze plotseling verstoken zou zijn van tv-kijken.
Graag hoor ik of iemand het antwoord weet op mijn vraag.
Piet.
Nu kwam ik er bij toeval achter dat ze weliswaar kijkt naar het ongecodeerde Kabel TV-pakket van Ziggo, maar dat ze geen abonnement heeft. De vorige bewoner van haar appartementje heeft klaarblijkelijk indertijd weliswaar het Ziggo-abonnement opgezegd, maar het ongecodeerde tv-signaal is nog steeds op de kabel aanwezig. Daardoor kijkt deze hoogbejaarde vrouw gratis naar de tv-zenders. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik dit niet erg vind, want ze heeft alleen een AOW-uitkering, dus heeft ze het niet al te breed. Zelf heeft ze geen idee dat het tv-signaal in principe ineens door Ziggo afgesloten kan worden omdat ze geen abonnement heeft, en om haar niet zenuwachtig te maken heb ik haar dat ook maar niet verteld.
Nu heb ik eens vernomen dat Ziggo eerst een brief stuurt voordat een 'illegale' aansluiting wordt afgesloten, zodat de bewoner van het bewuste adres eerst een kans heeft om alsnog een nieuw abonnement bij Ziggo af te sluiten. Een dergelijke brief heb ik weleens gezien op een of andere website. Weet iemand of dat inderdaad het geval is? Zo ja, dan zal de betreffende bejaarde vrouw in ieder geval niet ineens zonder tv-signaal van Ziggo zitten, en zou zij alsnog een nieuw abonnement kunnen afsluiten. Dat is in ieder geval beter dan dat ze plotseling verstoken zou zijn van tv-kijken.
Graag hoor ik of iemand het antwoord weet op mijn vraag.
Piet.