René
Moderator
- Berichten
- 10.052
- Internet
- Plinq
update: Onderstaande bericht is op basis van constateringen van gebruikers en wordt bevestigd door Ziggo medewerkers.
Er blijkt veel vraag te zijn naar de onlangs aangekondigde snelheidsverhoging, waarbij de snelheid van bestaande 200 Mbps abonnementen ge-upgrade kan worden. Tegelijk bestaat er ook veel onduidelijkheid.
Volgens de berichtgeving kunnen bestaande klanten met een 200 Mbps abonnement voor zo'n 4 euro upgraden naar 300/30 Mbps. Hier zitten wel wat haken en ogen aan volgens de discussies in het Chelloo topic 'Ziggo komt met internetabonnement met snelheden van 300/30Mbit/s'.
Waar je op moet letten als je de upgrade aanvraagt
Alhoewel veel type modems tegenwoordig geschikt zijn voor 300 Mbps of hoger, is de kans groot dat je modem toch wordt omgeruild. Dit heeft met het aantal kanalen te maken dat je modem aan kan. De vorige generatie werkt nog met 8 kanalen. De nieuwere generatie werkt met 16 kanalen. Hierdoor kan Ziggo de snelheid veel beter managen en is de kans veel groter dat de gevraagde snelheid in drukkere segmenten gehaald zal worden.
Modems geschikt voor 300 Mbps en 16 kanalen
Discussie over dit onderwerp: Ziggo komt met internetabonnement met snelheden van 300/30Mbit/s
Volgens de berichtgeving kunnen bestaande klanten met een 200 Mbps abonnement voor zo'n 4 euro upgraden naar 300/30 Mbps. Hier zitten wel wat haken en ogen aan volgens de discussies in het Chelloo topic 'Ziggo komt met internetabonnement met snelheden van 300/30Mbit/s'.
Waar je op moet letten als je de upgrade aanvraagt
- De prijsverhoging van 4 euro kan hoger uitvallen indien je nog gebruik maakt van een (heel) oud voordeelpakket
- Heb je nu een abonnement zonder Horizon, dan zal dit worden omgezet naar een abonnement met Horizon (Max pakket)
- Je zult bepaalde voordelen uit je oude pakket (zoals gratis Film1) kwijt raken als je overstapt op het Max pakket
- In principe ga je geen nieuw jaarcontract aan, tenzij je gebruik maakt van een aanbieding (bv. 3 maanden korting)
- Afhankelijk van het type modem dat je hebt zal deze worden omgewisseld
Alhoewel veel type modems tegenwoordig geschikt zijn voor 300 Mbps of hoger, is de kans groot dat je modem toch wordt omgeruild. Dit heeft met het aantal kanalen te maken dat je modem aan kan. De vorige generatie werkt nog met 8 kanalen. De nieuwere generatie werkt met 16 kanalen. Hierdoor kan Ziggo de snelheid veel beter managen en is de kans veel groter dat de gevraagde snelheid in drukkere segmenten gehaald zal worden.
Modems geschikt voor 300 Mbps en 16 kanalen
- Connect Box (lees ook de wisselende ervaringen)
- Horizonbox 7401 (oude type 7400 heeft 8 kanalen en wordt waarschijnlijk niet zomaar omgeruild, je krijgt dan een extra modem)
- Techniocolor 7210 (alleen oud-Ziggo gebied)
Discussie over dit onderwerp: Ziggo komt met internetabonnement met snelheden van 300/30Mbit/s
Laatst bewerkt door een moderator: