• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Onduidelijke klantenservice

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

Bart_

Goedemorgen,

Ik probeer nu al anderhalve week klant te worden, maar het lukt niet helemaal, dus ik probeer het maar eens via deze weg.

Ik woon in een huis zonder telefoonaansluiting, maar met een kabelaansluiting. Het probleem is alleen dat de kabelaansluiting bij Ziggo waarschijnlijk op de verkeerde huisnummertoevoeging geregistreerd is.

Nu lijkt me dat niet zo'n groot probleem, en al helemaal niet iets waar niet snel een oplossing voor te vinden is. Ik heb de afgelopen week al een aantal keren met de klantenservice gebeld (rekening is nu +/- 30 euro in totaal) en daar werd ik over het algemeen wel vriendelijk geholpen, maar ik ben nu anderhalve week verder en heb nog steeds geen oplossing.

In eerste instantie werd mij verteld dat de monteur van ziggo dat wel kon omzetten, maar 3 dagen later bleek het toch niet te kunnen en moest ik naar aansluitingen.nl om het te laten regelen. Dat heb ik toen toch maar gedaan, maar die vertelden mij dat ik toch bij ziggo moest zijn, omdat het niet om een fysieke wijziging gaat. Dat heb ik toen weer bij de klantenservice verteld, maar daar wisten ze niet wat ik dan moest doen en ik zou teruggebeld worden, maar dat is nooit meer gebeurd.

Ik heb toen later ook nog een ander telefoonnummer van de kabelbeheerder gevonden (ook Ziggo uiteraard, dus ik snap het hele doorsturen ook niet helemaal). En daarmee leek het opgelost, omdat er een monteur gestuurd zou worden, maar ik heb er verder niets meer van gehoord, dus begin me toch een beetje zorgen te maken.

Wat ik nu graag zou willen is dat ik op de één of andere manier internet kan krijgen (en ik wil er best wat voor betalen, zeker als het wat sneller kan). En als dat niet mogelijk is, dan zou ik dat ook graag willen weten.


Ik vind het wel wat vervelend lopen allemaal, maar dat is eigenlijk wel logisch omdat iedereen toch wel bij ziggo moet zijn voor internet, omdat er verder geen alternatief is (voor mij helemaal niet omdat ik zonder telefoonaansluiting ook geen adsl aan kan vragen en glasvezel bij ons nog niet ligt).

Ik kan ook nog proberen om een nieuwe huisaansluiting aan te vragen, maar dat zou een beetje vreemd zijn omdat er wel al een aansluiting ligt. En bovendien kan dat volgens de aansluitingen site 14 weken duren.
 
Het feit dat je geen telefoonaansluiting hebt en de Ziggo aansluiting niet op je naam staat doet mij vermoeden dat hier iets vreemds aan de hand is. Daar zit een stukje geschiedenis achter ...
 
Dat klopt inderdaad, het is een huurhuis en de huisbaas zegt dat we met de buren samen kunnen doen.

Om wat specifieker te zijn: er zijn op ons adres 4 woningen, -, A, B en C. En alleen het hele nummer en c hebben een kabelaansluiting. Er zijn ook twee voordeuren, één voor A (waar wij wonen, met de kabelaansluiting van C) en één voor de andere drie woningen.

Ergens in het verleden is er waarschijnlijk iets mis gegaan met een verbouwing, maar zo lang wonen we er nog niet.

Het is natuurlijk eigenlijk het probleem van de huisbaas, maar om het wat sneller te laten gaan probeer ik het maar zelf. Ik begrijp ook niet helemaal wat het probleem is, want er moet alleen wat omgezet worden en Ziggo is de beheerder van de kabels.
 
Als ik dit samenvat heb je geen eigen kabelaansluiting, maar deel je er een met de buren?

In dat geval is het correct dat de kabelaansluiting waar de kabel wel binnenkomt op het juiste adres staat, alleen dat jij zelf geen aansluiting hebt en er dus nog een aangelegd moet worden?

Correct aanname/samenvatting?
 
Eigenlijk is het meer zo dat we wel een aansluiting hebben, alleen de buren niet. Dus eigenlijk of de kabel omgelegd worden zodat de buren het kunnen gebruiken, of het huisnummer moet omgezet worden zodat ik hem kan gebruiken.

Op dit moment heeft niemand er iets aan. Inmiddels komt er toch een monteur die even komt kijken of de kabel omgezet kan worden of dat er toch een nieuwe huisaansluiting moet komen.

Daar ben ik uiteraard heel blij mee, maar wat ik wel vervelend vind is dat er vorige week maandag ook al was toegezegd dat er een monteur zou komen, maar daar heb toen niets meer van gehoord. Al had ik vooraf geweten dat dit met geluk minimaal drie weken ging duren, of helemaal niet mogelijk was, dan had ik nog iets anders kunnen regelen en er in ieder geval rekening mee kunnen houden.
 
Een kleine update:

Ik heb nu sinds woensdag weer internet en vanaf vandaag weer televisie. Via de aansluiting van de buren weliswaar, maar dat is niet zo'n groot probleem.

Niemand leest dit denk ik, maar ik wilde toch nog even mijn dank betuigen voor de snelle aansluiting (maandag had ik de huidige aansluiting geregeld en twee dagen later internet)

In totaal ben ik wel 3 weken zonder internet, precies 20 telefoongesprekken en 50 euro aan belkosten verder, maar ik ben heel blij dat het nu toch geregeld is omdat dit eigenlijk niet geheel het probleem van Ziggo was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan