• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ondertussen ruim 1 maand geen ondertiteling bij 13th Street

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

bartgrefte

Goedemiddag,

wij hebben hier al ruim een maand geen ondertiteling meer bij de zender 13th Street. Ondertussen ben ik er al achter dat er een storing is geweest en 13th Street gaf pas na meerdere keren dit via Twitter dit gemeld te hebben (email werd niet op gereageerd) aan dat die storing allang opgelost zou zijn. Blijkbaar niet dus.

Maar zou dit probleem nog ergens anders kunnen liggen? De decoder, een DCB-9401R, heb ik vanmiddag een paar uur zonder stroom laten staan, hielp niet. In het ondertiteling menu staat niets, voorheen wel maar zelfs toen er tot een week of 2 terug nog wat stond deed de ondertiteling het al niet meer.

Via teletekst 888 is er wel ondertiteling, maar die moet elke keer weer met de hand aangezet worden en om te kunnen zappen moet die eerst uitgezet worden. Dit zie ik dus niet als een oplossing, vooral daar het voorheen gewoon werkte ;)

Weet iemand wat ik nog zou kunnen proberen?
 
Goedemiddag,

wij hebben hier al ruim een maand geen ondertiteling meer bij de zender 13th Street. Ondertussen ben ik er al achter dat er een storing is geweest en 13th Street gaf pas na meerdere keren dit via Twitter dit gemeld te hebben (email werd niet op gereageerd) aan dat die storing allang opgelost zou zijn. Blijkbaar niet dus.

Maar zou dit probleem nog ergens anders kunnen liggen? De decoder, een DCB-9401R, heb ik vanmiddag een paar uur zonder stroom laten staan, hielp niet. In het ondertiteling menu staat niets, voorheen wel maar zelfs toen er tot een week of 2 terug nog wat stond deed de ondertiteling het al niet meer.

Via teletekst 888 is er wel ondertiteling, maar die moet elke keer weer met de hand aangezet worden en om te kunnen zappen moet die eerst uitgezet worden. Dit zie ik dus niet als een oplossing, vooral daar het voorheen gewoon werkte ;)

Weet iemand wat ik nog zou kunnen proberen?

Bij '13th Street' is teletekst er alleen voor ondertiteling.
In de PMT (Program Management Table) staat 'initial page' = dut/888.
Dan heb je met de 'teletekst' knop op de afstandsbediening meteen ondertiteling, zonder 888 te hoeven kiezen.
Maar veel tv's of decoders kunnen per zender onthouden of je ondertiteling wilt, en zo ja welke pagina, en dan heb je <automatisch> ondertiteling.
Dan moet wel bekend zijn uit welke pagina's je kunt kiezen.
Zie bijvoorbeeld kanaal 123, 'Investigation Discovery' : dut/695 swe/691 nor/692 dan/693 fin/694
Of: https://www.digitalekabeltelevisie.nl/decoder/samsung/ondertiteling.shtml
** In de PMT van '13th Street' ontbreekt 'subtitle page' = dut/888.
Trouwens ook bij 'Syfy Universal'.
Op deze beide zenders is ook DVB ondertiteling mogelijk.
Zie ook deze discussie: https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=40437
 
Waarom is dat zo ineens? Tot iets meer dan 1 maand geleden zat er altijd ondertiteling bij de zender en nu moet dat ineens via teletekst?

Is het trouwens verstandig in dat andere topic verder te gaan?
 
Ik vind het wel raar hoor! Ik heb na die storing allang weer ondertitels bij 13th street! Heb er totaal geen problemen mee.

Misschien idd toch je ontvanger? Ik heb een humax 5050 en een humax 5100
 
Ondertiteling via de decoder en niet via teletekst? Hmm, dan is dit inderdaad erg vreemd.
 
Zit het misschien in de tv?
Ik heb een Samsung tv, daar kan ik de ondertiteling aan en uit zetten.
 
Ik vind het wel raar hoor! Ik heb na die storing allang weer ondertitels bij 13th street! Heb er totaal geen problemen mee.

Misschien idd toch je ontvanger? Ik heb een humax 5050 en een humax 5100

Op de Humax heb je met de SUB knop de keuze tussen:
- Uit
- Dutch (D)
Dat is DVB ondertiteling, en dat is voor jou voldoende.
Maar er hoort ook bij te staan:
- Dutch (T) .. Teletekst pagina 888

Kijk maar eens bij 'MGM Movie Channel' (kanaal 115).
 
Zit het misschien in de tv?
Ik heb een Samsung tv, daar kan ik de ondertiteling aan en uit zetten.

De tv heeft niks met het digitale signaal te maken, heb nog een beeldbuis tv ;) De ondertiteling wordt (althans, dat is de bedoeling) via het digitale tv signaal aangeleverd waarna de decoder deze samen met het beeld en geluid naar de tv stuurt. Het enige dat de tv doet is dit weergeven, het is de decoder die het moet decoderen en door moet sturen naar de tv.
 
Sorry ik kijk via ci + , probeer dan de optie van tichel eens, bericht 7.
Succes.
 
Zie het eerste bericht ;)
In het ondertiteling menu staat niets, voorheen wel maar zelfs toen er tot een week of 2 terug nog wat stond deed de ondertiteling het al niet meer.

Via teletekst 888 is er wel ondertiteling, maar die moet elke keer weer met de hand aangezet worden en om te kunnen zappen moet die eerst uitgezet worden. Dit zie ik dus niet als een oplossing, vooral daar het voorheen gewoon werkte :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan