• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

ondertitels via teletekst 888 onmogelijk?

Berichten
697
Mijn vrouw is een beetje te ijdel om Schoonenberg met een bezoek te vereren en stelt daarom prijs op ondertitels, waar mogelijk.
Op onze (woonkamer)satelliet-Dreambox geen enkel probleem maar dat mooie UPC-Pace doosje op de slaapkamer levert wat dat betreft problemen op.
Wanneer teletekst 888 wordt gekozen dan gebeurt er namelijk eenvoudigweg niets!

Is er welicht sprake van een of andere verborgen instelmogelijkheid?
Wie weet raad?

Dank namens mijn meisje!
 
Waarom gebruik je de Teletekst functie van je toestel niet?

73's
 
Bedankt voor je snelle reactie!
De tv (een kleine LCD van Sony) is via HDMI met de Pace verbonden. (gewoon SD)
Bij zo'n manier van aansluiten kun je toch niet de tv-eigen teletekst oproepen?
(i.i.g. functioneert dat met onze Philips beneden niet; we zijn dan aangewezen op de teletekst-generator van de Dreambox)
 
Waarom gebruik je de ondertiteling van de box zelf niet? Via de info toets en dan naar ondertiteling?
 
In het verre verleden ook de Pace 7111 gebruikt i.c.m. een Sony en aangesloten via HDMI en teletekst werkt gewoon.

73's
 
De DVB ondertiteling via het info-knop bij de desbetreffende zender werkt veel beter dan via teletekst (of dat nu via de box of de TV zelf is). Werkt ondermeer bij de publieke netten, de Belgen, BBC, Duitse kanalen en RTL.

Je kunt zelfs ergens in de mediaboxinstellingen de ondertiteling voor slechthorende standaard instellen. Die staat normaal gesproken standaard op UIT. Zelfs de 'gewone' ondertiteling staat opmerkelijk genoeg standaard op UIT (bij zenders als 13th Street en MGM krijg je dan geen ondertiteling, tenzij je ze handmatig aanzet). Ik zou laatste genoemde ondertiteling sowieso al wijzigen in de mediaboxinstellingen op Nederlands.
 
Hallo heren,

De tip van cOre was de gouden!
I.d.d. is met de i-toets de ondertiteling aan dan wel uit te zetten!
Eerlijk gezegd schaam ik me een beetje; ik weet behoorlijk raad met 1001 instellingen van een Dreamdoos en bij de Pace ben ik niet eens verder gaan zoeken......

Hartelijk bedankt jullie allen

n.b.: wat wel een beetje pijnlijk is voor m'n vrouw: de ondertiteling wordt aangeduid met SH.
Wordt ze met de neus (oren) op de feiten gedrukt
 
Graag gedaan. Je kan ondertiteling voor SH dus in het menu van de mediabox ook standaard op aanzetten. Zelfs de 'gewone' ondertiteling staat standaard op UIT. Die laatste zou standaard sowieso op Nederlands moeten staan. Dat vind ik echt opmerkelijk.
 
:6 We zijn ook op de wereld om elkaar te helpen, toch :)
 
Terug
Bovenaan