• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ondertiteling

Berichten
89
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hallo,

Voor de zoveelste keer dit jaar is er weer eens onderhoud in de wijk geweest en vervolgens werkt op een aantal zenders de ondertiteling weer niet meer. Dit is met name lastig voor mijzelf daar de ondertiteling het voornaamste is bij het Hindi pakket. Mijn vriendind is Hindoestaanse, dus voor haar is het geen probleem, maar voor mij dus wel.
Dit is nu al zo ongeveer de zesde of zevende keer dat dit gebeurd en ik ben daarom eens aan het rondkijken om over te stappen naar een andere provider. Een kennis van ons zit bij KPN aan daar is nog nooit iets mis geweest met de ondertiteling. De ellende is eigenlijk begonnen sinds dat we ons abonnement hebben aangepast en een Horizon box hebben gekregen. Van te voren had ik altijd de Humax 5200 en nooit geen problemen.
Ik heb op de Horizon box alle instellingen al terug gezet naar de fabrieksinstellingen en ook de box een tijdje van de stroom gehaald, maar dit alles heeft geen enkel resultaat gehad.

Gidion van Tilburg
 
Alleen kan zoiets wel een gevolg zijn van onderhoud? Is dat onderhoud in de wijk niet alleen maar een kwestie van kabeltjes, stekkertjes en verdelers in de wijkkasten? M.a.w. alleen maar hardware.
Mocht dit toch verband houden met elkaar, dus geen toeval, meestal wordt dergelijk onderhoud schriftelijk aangekondigd en staat in die brief het advies om bij problemen na dit onderhoud alles even gedurende een halve minuut uit te schakelen. Heeft dat niet geholpen?
 
Is de ondertiteling per ongeluk op Uit gezet bij de instellingen? Is het geen Ondertiteling voor slechthorenden, die staat sowieso automatisch op uit.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op de Horizon box alle instellingen al terug gezet naar de fabrieksinstellingen en ook de box een tijdje van de stroom gehaald, maar dit alles heeft geen enkel resultaat gehad.

Balen dat telkens de ondertiteling wegvalt :(
Kijk even of de ondertiteling wel aanstaan in de instellingen, zie www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/ondertiteling-instellen hoe je dat doet.

Mocht dit het geval zijn en mist het nog, stuur dan even een privébericht met een link naar dit topic en je postcode en huisnummer, dan onderzoeken we het euvel verder!

Groet, Leroy van Ziggo
 
Alles al geprobeerd, maar geen enkel resultaat wat betreft de ondertiteling. Even geprobeerd met de Humax, maar de ondertiteling is daar nu net zo brak als met de Horizon. Dus zit het probleem wel degelijk in het signaal en niet de apparatuur.
En nog even over de opmerking dat het altijd dezelfde is die er over klaagt, ik betaal abonnementsgeld hiervoor dus sta ik in mijn recht om te klagen als er niet het beloofde product wordt geleverd.
 
Ik heb zelf al gekeken naar de manier van ondertiteling van deze zenders, zie dat kanalen 760, 761 en 765 standaard al ondertiteling in het Engels in beeld hebben, deze wordt niet los meegezonden (lijkt ingebakken te zijn) en hiervoor ben je dan ook alleen afhankelijk van de zender. Kanalen 762, 763 en 764 hebben de optie wel om ondertiteling in te schakelen, dit gaat volgens mij via teletext, echter wordt (op dit moment) het alleen op kanaal 762 meegestuurd. Ik heb dit gecontroleerd op een Humax 5200 en een Horizon, in beide gevallen is het resultaat hetzelfde, of er zit ondertiteling bij of niet. Helaas is voor mij niet na te gaan bij welke programma's je ondertiteling zou moeten hebben. Mocht je zelf een voorbeeld hebben waarbij het op de Humax wel beschikbaar is maar op de Horizon niet, dan hoor ik graag welke zender dit betreft en welke programma (of tijdstip).

Groet,

Jelle van Ziggo
 
Terug
Bovenaan