Stijn_
Forum Gebruiker
- Berichten
- 3
Dag Ziggo'ers,
Sinds kort ben ook ik in het bezit van zo'n geweldige Mediabox. Al langere tijd verheug ik me erop om HBO content te kunnen kijken en toen een zakelijk internetabonnement een noodzaak werd, i.v.m. thuiswerken, was de keuze snel gemaakt. Eenmaal ontvangen en aangesloten kon ik van start. Iets wat opzienbarend soepel verliep. Tot ik tegen die vermaledijde ondertiteling aanliep.
In sommige gevallen is het fijn om Nederlandse ondertiteling te hebben want soms is het nog wel eens gissen naar wat men bedoelt, zeker in series waarin Engelse dialecten gesproken worden. Vaker echter, is mijn Engels gewoon toereikend en zet ik ze liever uit. Tekst onder in beeld leidt in dat soort gevallen meer af, merk ik zelf. Maar ik ben niet de enige in mijn huishouden die wel wat meer invloed op de ondertiteling zou willen kunnen uitoefenen. De andere helft van mij(n huishouden) spreekt namelijk geen Nederlands en bezigt Engels als tweede taal. In haar geval zou een Engelse ondertiteling dus juist weer heel goed van pas komen. Maar dat kan niet altijd. Bij sommige series, zoals Game of Thrones, zit de (Nederlandse) ondertiteling namelijk 'ingebakken'.
Aan de telefoon met een van Ziggo's allervriendelijkste klantenservicemedewerkers, bleek dat dit een bekend probleem is. Maar: "..zo krijgen wij ze nou eenmaal van HBO Nederland." luidde de conclusie.
Bij deze doe ik dus graag een beroep op andere abonnementshouders om steun te betuigen en op Ziggo om dit stukje service te leveren :
- Trek HBO Nederland aan hun mouw en verzoek hen vriendelijk even goed series kaal (dus zonder ondertiteling) aan te leveren. Hierdoor kunnen zij die de ondertiteling liever kwijt dan rijk zijn ze gewoon uitzetten;
- Maak van de gelegenheid gebruik om ook aan Engelse ondertiteling te komen, zodat expats e.d. die van jullie diensten gebruik maken er ook wat aan hebben;
- Lukt dit allemaal niet, meld het dan in ieder geval.
Loop je als abonnementhouder ook tegen dit probleem aan? Meld het dan hieronder, zodat we draagvlak voor dit probleem kunnen krijgen. Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Sinds kort ben ook ik in het bezit van zo'n geweldige Mediabox. Al langere tijd verheug ik me erop om HBO content te kunnen kijken en toen een zakelijk internetabonnement een noodzaak werd, i.v.m. thuiswerken, was de keuze snel gemaakt. Eenmaal ontvangen en aangesloten kon ik van start. Iets wat opzienbarend soepel verliep. Tot ik tegen die vermaledijde ondertiteling aanliep.
In sommige gevallen is het fijn om Nederlandse ondertiteling te hebben want soms is het nog wel eens gissen naar wat men bedoelt, zeker in series waarin Engelse dialecten gesproken worden. Vaker echter, is mijn Engels gewoon toereikend en zet ik ze liever uit. Tekst onder in beeld leidt in dat soort gevallen meer af, merk ik zelf. Maar ik ben niet de enige in mijn huishouden die wel wat meer invloed op de ondertiteling zou willen kunnen uitoefenen. De andere helft van mij(n huishouden) spreekt namelijk geen Nederlands en bezigt Engels als tweede taal. In haar geval zou een Engelse ondertiteling dus juist weer heel goed van pas komen. Maar dat kan niet altijd. Bij sommige series, zoals Game of Thrones, zit de (Nederlandse) ondertiteling namelijk 'ingebakken'.
Aan de telefoon met een van Ziggo's allervriendelijkste klantenservicemedewerkers, bleek dat dit een bekend probleem is. Maar: "..zo krijgen wij ze nou eenmaal van HBO Nederland." luidde de conclusie.
Bij deze doe ik dus graag een beroep op andere abonnementshouders om steun te betuigen en op Ziggo om dit stukje service te leveren :
- Trek HBO Nederland aan hun mouw en verzoek hen vriendelijk even goed series kaal (dus zonder ondertiteling) aan te leveren. Hierdoor kunnen zij die de ondertiteling liever kwijt dan rijk zijn ze gewoon uitzetten;
- Maak van de gelegenheid gebruik om ook aan Engelse ondertiteling te komen, zodat expats e.d. die van jullie diensten gebruik maken er ook wat aan hebben;
- Lukt dit allemaal niet, meld het dan in ieder geval.
Loop je als abonnementhouder ook tegen dit probleem aan? Meld het dan hieronder, zodat we draagvlak voor dit probleem kunnen krijgen. Alvast bedankt voor eventuele reacties.