• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ondertiteling BBC blijft vaak hangen

Berichten
685
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Het gaat om de Engelse ondertiteling onder de info-knop. Gisteren en vandaag ook weer die "hangers" geconstateerd. Is erg irritant, op de Nederlandse zenders werkt het doorgaans wel goed.

Kun je hier zelf iets aan doen, of ligt dat aan UPC?
 
TedZero zei:
Het gaat om de Engelse ondertiteling onder de info-knop. Gisteren en vandaag ook weer die "hangers" geconstateerd. Is erg irritant, op de Nederlandse zenders werkt het doorgaans wel goed.

Kun je hier zelf iets aan doen, of ligt dat aan UPC?

Het zou aan de BBC kunnen liggen.
 
Dat zou ook nog kunnen, ja.

Voorheen ging ik via de AB van de TV naar de engelstalige ondertiteling. Dat lukte nu echter ook niet goed: om de haverklap een teletekst-melding: "geen teletekst-uitzending". Voor de rest prima beeld overigens, dus puur een teletekst-ondertiteling probleem.
 
Wellicht heeft dit ermee te maken: https://telenetdigitaltv-blog.be/2009/07/09/ondertitels-op-bbc-Prime-en-bbc-hd/
 
De ondertitels via de info knop zijn de DVB ondertitels van de satelliet.
Aangezien ik naast kabel ook een schotel heb kijk ik daar ook wel eens naar.
Ook daar blijft de dvb ondertiteling soms steken. Optie is dan de oudere teletekst ondertitels te kiezen (888)
Die gaat meestal wel goed.

Lijkt me dus geen upc probleem maar een bbc/satelliet probleem.
 
Hier blijft al maandenlang de ondertiteling van de diverse BBC-zenders (1 t/m 4) steken, terwijl het voorheen wel goed ging. Moet je iedere keer weer twee keer op die info-knop hengsten, en dan doen ze het opnieuw een paar minuten. Bij BBC 1 en 2 kan je evt. nog terugvallen op het analoge signaal en TT 888, maar bij BBC 3 en 4 kan dat dus niet.

Inderdaad is dit hoogst irritant. :-\
 
Järna zei:
De ondertitels via de info knop zijn de DVB ondertitels van de satelliet.
Aangezien ik naast kabel ook een schotel heb kijk ik daar ook wel eens naar.
Ook daar blijft de dvb ondertiteling soms steken.
Interessant, goed om te weten.

Järna zei:
Optie is dan de oudere teletekst ondertitels te kiezen (888)
Die gaat meestal wel goed.
Dat ging jammer genoeg ook niet goed. Bij de BBC zag de TV zojuist helemaal geen teletekst meer, dus ook niet pag. 888. (Wel aanwezig bij de analoge BBC-versie.)

Op Nederland 1 werken beide opties perfect (zelfs tegelijkertijd :)). Het lijkt dus inderdaad een BBC-probleem, óf er gaat onderweg iets fout.

EDIT:
@Hollewijn,
Normaal gesproken kon je TT-888 bij je digitale beeld van BBC1 t/m 4 gebruiken. Dat ging nu ook niet meer goed.
 
TedZero zei:
@Hollewijn,
Normaal gesproken kon je TT-888 bij je digitale beeld van BBC1 t/m 4 gebruiken. Dat ging nu ook niet meer goed.

Dat heb ik in het verleden ook geprobeerd, maar het is me nooit gelukt om bij het digitale beeld ook ondertitels via TT 888 te ontvangen.
 
Hollewijn zei:
Dat heb ik in het verleden ook geprobeerd, maar het is me nooit gelukt om bij het digitale beeld ook ondertitels via TT 888 te ontvangen.

Hier Zelfde met bbc ook nooit gelukt om subs van txt tehalen niet via box en niet via tv.
 
Voorheen ging het hier vaak wel goed via de infoknop, zonder hangende ondertitels. Op de Nederlandse zenders kan het ook. Het probleem moet dus ergens opgelost kunnen worden. Maar ja, zolang niet duidelijk is wie / welke instantie je hierop kunt aanspreken, zal het weer afwachten zijn totdat de box ook op dit punt goed gaat werken.
 
Terug
Bovenaan