• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Onderling bellen niet meer gratis?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter nikagl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
N

nikagl

Hmmm... zie nog geen topic hierover, maar mogelijk dat ik het heb gemist. Ik kreeg vandaag een verrassing toen ik de factuur van vorige maand zag... Onderling bellen is niet meer gratis.

Is dit geen contractbreuk? Ik heb een contract afgesloten mede omdat ik onderling gratis kan bellen.

Als je bovendien de communicatie leest, is het alsof wij erom gevraagd hebben. Ja, leuk dat je gratis naar mobiel kunt bellen als je volop bellen afneemt en dat het nu een vast bedrag is, maar dat onderling bellen daarmee ook afgeschaft wordt heb ik niet om gevraagd...

Stukje tekst is bovendien wel erg verborgen:

Uit onze contacten met klanten blijkt dat er veel behoefte is aan onbezorgd bellen naar mobiele telefoonnummers. Hier komen wij graag aan tegemoet. Daarom passen wij onze telefoonabonnementen aan.
- Bellen met uw vaste telefoonlijn naar andere telefonie-abonnees van Ziggo kost vanaf 1 april a.s. € 0,09 starttarief en € 0,09 gesprekskosten per minuut. Ditzelfde tarief betaalt u al voor bellen naar andere vaste en mobiele telefoonnummers.
- Tevens kunt u vanaf 1 april a.s. kiezen voor het vernieuwde Ziggo VolopBellen Altijd. Daarmee belt u voor een vast laag bedrag per maand onbeperkt naar Nederlandse vaste én mobiele telefoonnummers. Geen verrassingen, altijd hetzelfde lage maandbedrag. Klik hier voor meer informatie.
Geen verrassingen... hahaha... ik vond die 20 euro extra op mijn rekening anders een aardige verrassing!

Groet,

Nika.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziggo heeft eind januari al aangegeven dat de tarieven per 1 april zouden veranderen, inclusief het afschaffen van gratis onderling bellen.
 
Ziggo heeft eind januari al aangegeven dat de tarieven per 1 april zouden veranderen, inclusief het afschaffen van gratis onderling bellen.

Klopt, dat was de quote die ik in mijn post had geplaatst (komt uit een mail die op 6 februari door Ziggo naar mij is gestuurd, maar ik door de manier waarop hij was opgesteld over het hoofd had gezien)...

Groet,

Nika.
 
Ziggo heeft dit op de website gezet, een mail gestuurd en een brief gestuurd. Had je nog een persoonlijk belletje willen hebben? :)

Je had de mogelijkheid om je contract direct op te zeggen, stond er ook bij:
Wilt u naar aanleiding van bovenstaande overstappen naar een ander abonnement of opzeggen? Dan kan dat zonder kosten tot 1 april 2014.
Zolang je geen jaar contract afgesproken hebt (nieuw of door verlenging met "kado") dan kan je nog steeds je abbo per maand aanpassen.
Om nu meteen met Contractbreuk te gooien vind ik niet erg netjes eigenlijk.
 
Ik ken de definitie van contractbreuk niet, maar de voorwaarden van mijn contract worden in dit geval eenzijdig, zonder mijn toestemming, veranderd....voor mij voelt dat als contractbreuk, maar gezien jullie reacties is dat niet zo? Het was overigens alleen een vraag, niet een stelling...

Ik heb de mails voor de zekerheid nogmaals doorgenomen en zie daarin alleen de quote die ik aan het begin noem. Doordat het onderwerp over onbezorgd bellen naar mobiel ging heb ik het verder niet doorgelezen en stond daar verborgen dat ze ook het onderling bellen gingen veranderen. Ik vind dat niet netjes, maar het is niet anders. Helemaal m'n eigen schuld dat ik niet iedere mail en brief op de letter doorlees. :oops:

Wel vind ik nog steeds dat een dergelijke wijziging niet zomaar kan, maar blijkbaar maken anderen zich daar niet zo druk over, dus zal ik dat ook verder niet meer doen :)

Groet,

Nika.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Thanks, klopt. Had wel gezocht, en door de topics bij Ziggo telefonie gebladerd maar had het niet teruggevonden... Was bij mij natuurlijk voornamelijk een reactie op mijn ineens stijgende rekening en wilde in ieder geval anderen ervoor waarschuwen die het mogelijk ook gemist hadden.

Inmiddels "VolopBellen Altijd" aangeschaft, dan lopen de kosten in ieder geval niet te veel op. :applause:

Groet,

Nika.
 
Ben er voor nu wel blij mee, bellen nu veel vaker dan normaal met vaste lijn naar mobiele nummers, denk dat we met Ziggo nu 4 keer meer bellen en dan alleen nog maar naar mobiele nummers.... snap niet dat deze oplossing voor hen goedkoper is.... zou er niet direct een overstap voor maken, dus een echt selling-point zal ik het niet noemen, maar aangezien we toch een vast lijn hebben is vollop bellen nu al terug verdiend....

Het zal mij ontgaan wat de reden er achter is, maar onder de streep zijn we op deze manier goedkoper uit. Dus tja....
 
Ja, denk dat ik het daar inderdaad (achteraf beredenerend) mee eens ben. Inmiddels van de schok van de hogere rekening bekomen, Volop Bellen besteld, en denk dat ik uiteindelijk inderdaad mogelijk beter uitkom en dat het helemaal niet perse een voordeel voor Ziggo hoeft te zijn...
 
Ja, denk dat ik het daar inderdaad (achteraf beredenerend) mee eens ben. Inmiddels van de schok van de hogere rekening bekomen, Volop Bellen besteld, en denk dat ik uiteindelijk inderdaad mogelijk beter uitkom en dat het helemaal niet perse een voordeel voor Ziggo hoeft te zijn...

Ik snap je schok, zijn de niet leuk verrassingen idd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan