Onderhoud verkloot wederom het signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArChie

Forum Gebruiker
Berichten
5.016
Ziggo heeft de afgelopen nacht weer aan het signaal geklooid:
xXLsLd6.png


En ja hoor, het ze hebben het weer voor de zoveelste keer voor elkaar weten te krijgen dat de boel weer danig verziekt is:

uNwmFtQ.png


3LHwFd0.png


Ze kunnen dus nog steeds niet controleren/meten of hun werkzaamheden goed zijn uitgevoerd. Wat zijn het toch een .... Mogen de klanten weer tijd, moeite en geld investeren om deze ellende opgelost te krijgen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Storing DTV

Is het inmiddels weer opgelost?

Heb je de ontvanger een reset gegeven zoals in de mail vermeld is?

Blokken en strepen worden over het algemeen veroorzaakt door bekabeling en niet door het signaal wat van buitenaf bij je binnenkomt.

Is er rechtstreeks aangesloten op de hoofdaansluiting ook storing?

Groeten,

Ziggo webteam Erwin
 
Heel herkenbaar. Ook al ben ik overtuigd dat het door externe storingen komt.

Maar heb er ook vaak last van. Knappe kabels en stekkers etc en beeld prima.
Na werkzaamheden is het beeld zoals ArChie aangeeft.
Dus stekkers open en kabel strippen en opnieuw aangesloten, voor het geval dat, en het beeld is weer goed.
Weer werkzaamheden na een paar weken en weer is het beeld zoals ArChie aangeeft.
Voor de werkzaamheden prima beeld al die tijd.

Heb nu maar Koka 9 TS (4G) besteld die ook geschikt is om het 4G signaal tegen te houden en als het dan nog niet goed is weet ik het niet meer.
 
Is het inmiddels weer opgelost?
Er is sprake van wat pogingen van de kant van Ziggo om de boel herstelt te krijgen wat enige verbetering heeft opgeleverd. Het is echter nog niet storingsvrij. En gezien de waslijst met storingsmeldingen op mijn postcode de afgelopen week ben ik niet de enige die problemen ondervindt na het onderhoud van Ziggo. Onderstaand een overzicht van nog niet gesloten meldingen:
u2HeTng.png


Heb je de ontvanger een reset gegeven zoals in de mail vermeld is?
Niet nodig aangezien er niets aan de DVB Service Information is gewijzigd. Het onderhoud blijkt het vervangen van een wijk/straatkast te zijn in een deel van de wijk waar recent de straten zijn verhoogd.

Blokken en strepen worden over het algemeen veroorzaakt door bekabeling en niet door het signaal wat van buitenaf bij je binnenkomt.
Ik heb er begrip voor dat jullie dit moeten melden vanwege het helpdesk protocol, maar als je enigszins de informatie in mijn openingspost had doorgenomen dan had je kunnen weten dat deze opmerking niet nodig is. Ik geef denk ik duidelijk aan dat er niets aan de hand was tot het onderhoud van Ziggo en dat er na het onderhoud van Ziggo sprake is van een zeer slecht signaal. Als het dan opeens aan mijn bekabeling zou moeten liggen, dan zou dat betekenen dat er niet alleen sprake is geweest van onderhoud in de wijk door Ziggo maar ook van wijzigingen aan mijn infrastructuur. Ik ga er maar even vanuit dat de Ziggo monteur zich niet dezelfde nacht zonder mijn toestemming toegang heeft verschaft tot mijn huis om aanpassingen te maken.

Verder gebruik ik woorden als "wederom", "weer" en "voor de zoveelste keer" niet als vulwoorden zonder betekenis, maar probeer ik daarmee duidelijk te maken dat dit niet de eerste keer is dat aangekondigd onderhoud van Ziggo uitloopt op signaalstoringen in mijn wijk. Zolang ik op dit adres woon en klant ben van Multikabel/Zesko/Ziggo is iedere signaalstoring veroorzaakt door slecht uitgevoerd onderhoud door Multikabel/Zesko/Ziggo en altijd weer buiten mijn huis door Multikabel/Zesko/Ziggo opgelost. Op basis van eigen ervaringen kan ik dus vaststellen dat de storingen niet over het algemeen veroorzaakt worden door de bekabeling bij de klant.

Maar goed, via o.a. een melding bij de Directeur Klantenservice (algemeen storingsnummer was ook niet bereikbaar) is mijn melding ondertussen in behandeling genomen en is het nu afwachten op een oplossing van Ziggo.
 
Er is sprake van wat pogingen van de kant van Ziggo om de boel herstelt te krijgen wat enige verbetering heeft opgeleverd. Het is echter nog niet storingsvrij. En gezien de waslijst met storingsmeldingen op mijn postcode de afgelopen week ben ik niet de enige die problemen ondervindt na het onderhoud van Ziggo. Onderstaand een overzicht van nog niet gesloten meldingen:
u2HeTng.png



Niet nodig aangezien er niets aan de DVB Service Information is gewijzigd. Het onderhoud blijkt het vervangen van een wijk/straatkast te zijn in een deel van de wijk waar recent de straten zijn verhoogd.


Ik heb er begrip voor dat jullie dit moeten melden vanwege het helpdesk protocol, maar als je enigszins de informatie in mijn openingspost had doorgenomen dan had je kunnen weten dat deze opmerking niet nodig is. Ik geef denk ik duidelijk aan dat er niets aan de hand was tot het onderhoud van Ziggo en dat er na het onderhoud van Ziggo sprake is van een zeer slecht signaal. Als het dan opeens aan mijn bekabeling zou moeten liggen, dan zou dat betekenen dat er niet alleen sprake is geweest van onderhoud in de wijk door Ziggo maar ook van wijzigingen aan mijn infrastructuur. Ik ga er maar even vanuit dat de Ziggo monteur zich niet dezelfde nacht zonder mijn toestemming toegang heeft verschaft tot mijn huis om aanpassingen te maken.

Verder gebruik ik woorden als "wederom", "weer" en "voor de zoveelste keer" niet als vulwoorden zonder betekenis, maar probeer ik daarmee duidelijk te maken dat dit niet de eerste keer is dat aangekondigd onderhoud van Ziggo uitloopt op signaalstoringen in mijn wijk. Zolang ik op dit adres woon en klant ben van Multikabel/Zesko/Ziggo is iedere signaalstoring veroorzaakt door slecht uitgevoerd onderhoud door Multikabel/Zesko/Ziggo en altijd weer buiten mijn huis door Multikabel/Zesko/Ziggo opgelost. Op basis van eigen ervaringen kan ik dus vaststellen dat de storingen niet over het algemeen veroorzaakt worden door de bekabeling bij de klant.

Maar goed, via o.a. een melding bij de Directeur Klantenservice (algemeen storingsnummer was ook niet bereikbaar) is mijn melding ondertussen in behandeling genomen en is het nu afwachten op een oplossing van Ziggo.

Bij ons precies hetzelfde. Heb al vier jaar lang last van sporadisch blokjes in beeld, Dolby Digital die even uitvalt etc. En alles bekabeld met Hirschmann Koka 799, goede connectoren gebruikt en in de meterkast alles precies aangesloten zoals Ziggo het voorschrijft. Meerdere monteurs gehad die alles gecontroleerd hebben, complimenten gaven voor hoe netjes het er uit zag, maar geen verbetering.
Ben inmiddels overgestapt op KPN iTV en heb daarmee nooit storingen en een prima beeld. Zijn wel wat minpuntjes aan iTV zoals HD-zenders die op positie 701 en verder zitten, maar die neem ik maar voor lief. Beter dan de ergernis die we hadden omdat er om de zoveel tijd weer storingen in beeld waren.

Jammer is het wel, want we hadden juist een tv gekocht met CI+ module omdat het zo'n mooi systeem is. Ter compensatie van Ziggo een Humax 5200 gekregen. Best een mooie ontvanger, maar het is niet wat we wilden. Ook een vrij log apparaat vergeleken met de kleine stb's die we nu van KPN hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan