H
huppie
Bij het spitten in de tuin heb ik met de spade per ongeluk de groene kabel (die zich op 25-30 cm onder het maaiveld bevindt) geraakt.
Gevolg: de groene buitenmantel en de kopermantel van de kabel zijn er op twee plekken over een lengte van enkele centimeters afgestript, tot op de witte coating. Deze witte coating is ogenschijnlijk nog intact. Internet, tv en telefoon werken nog probleemloos.
Mijn eerste vraag: kan ik dit zo laten of moet ik een monteur laten komen om de kabel te repareren?
Tweede vraag: ik las op internet dat kabels minimaal 60 cm onder het maaiveld moeten liggen. Deze kabel ligt maar 30 cm onder de grond. Kan UPC dit gedaan hebben? Want dan zijn de reparatiekosten ook voor UPC/Ziggo, zou ik zeggen. Extra info: ons huis is gebouwd begin jaren 60. Wij wonen er zelf vanaf 2000.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Gevolg: de groene buitenmantel en de kopermantel van de kabel zijn er op twee plekken over een lengte van enkele centimeters afgestript, tot op de witte coating. Deze witte coating is ogenschijnlijk nog intact. Internet, tv en telefoon werken nog probleemloos.
Mijn eerste vraag: kan ik dit zo laten of moet ik een monteur laten komen om de kabel te repareren?
Tweede vraag: ik las op internet dat kabels minimaal 60 cm onder het maaiveld moeten liggen. Deze kabel ligt maar 30 cm onder de grond. Kan UPC dit gedaan hebben? Want dan zijn de reparatiekosten ook voor UPC/Ziggo, zou ik zeggen. Extra info: ons huis is gebouwd begin jaren 60. Wij wonen er zelf vanaf 2000.
Alvast bedankt voor jullie hulp.