• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

OnDemand storingsmelding bij preview

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jazzpr
  • Startdatum Startdatum
J

jazzpr

Zojuist wilde ik kijken wat het aanbod van VOD momenteel is, en wat gratis previews bekijken.
Bij elke preview kreeg ik de melding, dat het bekijken van de preview niet mogelijk is vanwege een storing (VD103).
Nadat deze melding is weggedrukt en de preview opnieuw aangevraagd is, lukte het meestal wel maar helaas ook niet altijd.

Na de eerste storingsreacties uitgevoerd te hebben, heb ik dit probleem nog meermaals ervaren.

Meer mensen deze ervaring?

[EDIT]

De standaard/eerste storingsreacties zijn:
- reset d.m.v. onderbreking spanning;
- reset naar fabrieksinstellingen;
- geforceerde update.

[/EDIT]
 
Bij het bestellen van een VOD ervaar ik dus hetzelfde probleem...
Na enkele keren lukt het uiteindelijk wel, maar het lijkt me niet de bedoeling.

Niemand anders met dit probleem?
 
Het blijft een niet regelmatig voorkomend probleem, dus ik ben er helaas nog niet vanaf.
Ik kijk het nog even aan, anders maar weer kijken of er een nieuwe stb kan komen... :'(
 
Ook ik heb dit probleem nu.
Er is door diverse monteurs al van alles gemeten.
Ik begrijp, dat bij het opvragen van een on demand er als
het ware wordt onderhandeld tusen de STB en UPC; er wordt dan
een transportstream gekozen, deze komt af van een bepaalde machine
bij UPC, en die werkt niet goed.
Mij is enkele weken geleden gezegd, dat deze machine vervangen gaat worden.
Al dat opnieuw opstarten, en terugzetten naar fabrieksinstellingen
helpt dus helemaal niets; het probleem zit echt bij UPC.
Overigens vind ik dit niet zo'n heel groot probleem; gewoon steeds opnieuw proberen,
dan lukt het heus wel een keer.

Overigens nog een opmerking:
Druk op "menu" op de afstandsbediening, en toets dan in, achter elkaar: 1 7 8 9.
Je krijgt dan veel informatie te zien.
Dan steeds op de AB de pijltoets naar beneden indrukken voor een volgend scherm.
Het laatste scherm geeft informatie over de transportstreams (TSID).(frequentiescan)
De quality moet 100 procent zijn, en de strength moet ongeveer 56 of meer zijn.

Na dit scherm ongeveer een minuut wachten, dan de back-toets indrukken; indien scherm
zwart blijft, STB uitzetten en weer aanzetten.
Ik weet niet of dit bij elke box werkt, in ieder geval wel bij de DVR van Thomson.

m.vr.gr.
cb.
 
jessy zei:
Overigens vind ik dit niet zo'n heel groot probleem; gewoon steeds opnieuw proberen, dan lukt het heus wel een keer.
Inderdaad, het is geen fatale fout.
Maar soms heb je wel vaak achter elkaar pech, en kan het gaan irriteren.
Als je bijvoorbeeld net lekker ontspannen bent gaan zitten om een filmpje a €4,99 te bekijken.

jessy zei:
Druk op "menu" op de afstandsbediening, en toets dan in, achter elkaar: 1 7 8 9.
Kijk uit met het gebruik van dit menu. Deze is eigenlijk veel te zwaar voor de box, waardoor het CPU-gebruik al snel naar de 100% klimt waardoor de boel vastloopt. Dit kan uiteindelijk resulteren in meer storingen, wat natuurlijk niet de bedoeling is.
 
jazzpr zei:
Inderdaad, het is geen fatale fout.
Maar soms heb je wel vaak achter elkaar pech, en kan het gaan irriteren.
Als je bijvoorbeeld net lekker ontspannen bent gaan zitten om een filmpje a €4,99 te bekijken.
Fataal voor het kijkgenot zou ik zeggen, het hoort gewoon direct te werken, nog even en je
koopt een draadloze schakelaar om maar niet iedere keer op te moeten staan om de boel
te resetten..

Heb al tijden een soortgelijk probleem, meer rood dan groen op 999
diverse kabels geprobeerd, van in de woonkameraansluiting tot aan de meterkast aan toe
aangesloten, on demand werkt niet.. nou ja, 1 keer voor elkaar gekregen dat ik on demand
kon kijken, maar niet meer reproduceerbaar.. verder is het niet leuk om met een kabel door
het huis in de meterkast te hebben, zeker niet als het fysiek niets uitmaakt voor on demand..

Ene keer krijg ik te zien dat de boel niet kan vanwege mijn kabels (right) en de andere keer
een VD 103 fout.. signaalwaarden zoals het hoort.. word er narrig van...

jazzpr zei:
Kijk uit met het gebruik van dit menu. Deze is eigenlijk veel te zwaar voor de box, waardoor het CPU-gebruik al snel naar de 100% klimt waardoor de boel vastloopt. Dit kan uiteindelijk resulteren in meer storingen, wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Dat zou ook niet mogen... kijken in het bios hoort niet 100% cpu te kosten, lijkt me dat het een structurele fout is dan van het apparaat..

edit:
En om het nog gekker te maken... de langste kabel rechtstreeks in de meterkast hielp niet.. probeer het nu via de gesplitte kabel (dezelfde lange) en nu kan ik ineens on demand kijken... hier word een normaal mens toch gesnuffeld van?

edit 2: uitzending gemist niet oproepbaar.. of hij blijft hangen in ...even geduld... of CU 103 fout..
 
@Mango: heb je misschien last van een slecht AOP?
Elke keer dat je daar met een andere kabel aanzit is de situatie weer anders.

Misschien eens contact opnemen met iemand van het webcare team?
Als het echt elke keer niet werkt met wat voor kabels je het ook test moet het gewoon "buiten" fout gaan.
 
Robert Koopman zei:
@Mango: heb je misschien last van een slecht AOP?
Elke keer dat je daar met een andere kabel aanzit is de situatie weer anders.

Misschien eens contact opnemen met iemand van het webcare team?
Als het echt elke keer niet werkt met wat voor kabels je het ook test moet het gewoon "buiten" fout gaan.
Niet lang geleden is er een monteur geweest, en die heeft op aandringen van mij de aop gemeten en signaal
zou goed zijn (ik ga er alsnog niet vanuit dat hij daarover zou liegen) Hij was toen toch hier want hij moest
de mediabox omruilen omdat die overleden was (voeding dood).. uiteraard moest dat door een monteur
gebeuren want het zal toch maar zo zijn dat hij niet overleden was maar gewoon de stekker eruit had ;)

AOP schijnt goed te zijn dus, en vreemde on demand problemen lees ik overal, alsof (zoals jij al dacht) er
meerdere servers zijn die allen een eigen leventje lijden.. maar dat is vandaag met alles zo geloof ik...

Het varieert zo erg dat ik daarnet Brian Ferry zat te kijken om te testen (hoera het werkt) daarna naar
uitzending gemist (haroe, het werkt niet meer) en daarna terug om Brian Ferry maar af te kijken en dat
werkt dus ook niet meer. Dat alles zonder het apparaat uit te zetten of wat te wijzigen..

Ping van de netwerktest 12 ms eerst loopt op naar over 50 en nu weer naar 17 ms
TSID heeft strengt van tussen de 62% en 57%
TCP/IP 10.162.***.***
DHCP Server is 212.142.39.132 net als de tijd en de log-server,
config bestand d4a_stb.cm

Ga ik daarna terug naar uitzending gemist.. krijg ik gewoon weer wat ik wil zien..

Vandaar, willekeur... geen touw aan vast te knopen...

edit ga ik daarna naar een ander programma van uitzending gemist.. blijft deze hangen op Even geduld a.u.b. ...
Met terug naar het scherm, weer proberen.. vraagt hij of ik wil hervatten of overnieuw kijken..
Dus ik geef aan, doe maar vanaf het begin.. even geduld.. beeld zwart, update in progres...
:-\

edit 2
Na de update.. weer naar het programma gemist programma, weer de vraag of ik door wil gaan (nog niets van gezien)
of dat ik vanaf het begin wil, doe maar vanaf het begin, even geduld a.u.b. en niets.. weer terug, nog een keer
proberen, weer vanaf het begin, service onderbroken, door een storing is deze service momenteel niet in gebruik.

Alles nog steeds groen op 999 programma gemist -> Ekdom in de nacht -> even geduld... niets..

edit 3
Overigens mis ik nog steeds de programma's die jij wel krijgt, dus vermoed dat men bij UPC aan het klooien zijn..
 
Terug
Bovenaan