• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

ondebrekingen in het geluid met HD tv

  • Onderwerp starter Onderwerp starter pedorstroika
  • Startdatum Startdatum
P

pedorstroika

Ik heb die nieuwe (zwarte) Cisco met harddisk, volgens diverse berichten zouden er geen geluidsproblemen met deze box moeten zijn, maar bij mij dus wel.
Op sommige zenders (kan verschillen per keer) valt het geluid op onregelmatige tijden ongeveer 1 sec weg. Het beeld loopt dan gewoon vloeiend door.
De ene keer heb ik op bijv. Ned 1 3 uur lang geen last en dan opeens begint het. Soms 1x per 5min-1 kwartier, en dan ineens 3x in een minuut. Zappen naar een ander kanaal en dat doet het dan wel goed, terug naar Ned 1 en daar valt het geluid weer weg.
Ik heb de box al terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar ook dat geeft niet het gewenste resultaat.
Mijn bekabeling is van (zeer) goede kwaliteit, daar bezuinig ik niet op en daar kan het volgens mij ook niet aan liggen.

Het gekke is dus dat het niet op alle (HD) kanalen gebeurt.

Iemand een idee?

Ik heb alweer een donatie gedaan naar 09001580 en zij zeggen dat ze ermee bezig zijn, maar eerlijk gezegd vertrouw ik daar maar niet al te veel op.
 
pedorstroika zei:
Ik heb die nieuwe (zwarte) Cisco met harddisk, volgens diverse berichten zouden er geen geluidsproblemen met deze box moeten zijn, maar bij mij dus wel.
Op sommige zenders (kan verschillen per keer) valt het geluid op onregelmatige tijden ongeveer 1 sec weg. Het beeld loopt dan gewoon vloeiend door.
De ene keer heb ik op bijv. Ned 1 3 uur lang geen last en dan opeens begint het. Soms 1x per 5min-1 kwartier, en dan ineens 3x in een minuut. Zappen naar een ander kanaal en dat doet het dan wel goed, terug naar Ned 1 en daar valt het geluid weer weg.
Ik heb de box al terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar ook dat geeft niet het gewenste resultaat.
Mijn bekabeling is van (zeer) goede kwaliteit, daar bezuinig ik niet op en daar kan het volgens mij ook niet aan liggen.

Het gekke is dus dat het niet op alle (HD) kanalen gebeurt.

Iemand een idee?

Ik heb alweer een donatie gedaan naar 09001580 en zij zeggen dat ze ermee bezig zijn, maar eerlijk gezegd vertrouw ik daar maar niet al te veel op.
Hier (5711) ook hetzelfde probleem. Het lijkt alleen maar erger te worden de laatste tijd.
Geluid valt idd 1 sec. weg en begint dan weer met zacht geluid, waarna het langzaam weer
naar het originele geluid gaat waarop het staat afgesteld.
En dan is het niet alleen maar het geluid tegenwoordig, ook het beeld blijft de laatste tijd
regelmatig hangen. Maar ga geen donatie's aan UPC doen. Wacht nog wel even af tot de
CI+ module. Misschien dat dat helpt (als het niet aan het signaal zelf ligt tenminste....)
 
Laten we het zo zeggen...
Ze zijn bezig met de nieuwe firmwares voor de Cisco en Philips, die in bepaalde regio's als test was uitgerolt.
Echter is dat meer toegespitst op de bug waarin de 5.1 track niet meer als standaard gekozen kon worden.
Daardoor is de verder uitrol stilgelegt, maar daar is men vooral mee bezig, al een behoorlijke tijd.
Waarschijnlijk dat men daarom zegt er mee bezig te zijn, maar niet gezegt dat dit ook om de audio tik gaat.

Echter draai ik nog steeds de nieuwe firmware, maar omdat ik te lui ben om bij elke keer zappen, het audiospoor te wijzigen, is mij even ontgaan of de tik überhaupt nog aanwezig is in de recenste firmwares
Zal is even over mij luiheid heen stappen en testen.

Welke zenders geven bij jullie de meeste problemen en is dat vooral bij een een dd spoor? Want de niet dd sporen hebben dit volgens mij niet. Anders is dat meteen een goeie voor de bugfixlist. ;)
 
Hallo,

Ik ondervind ook met mijn HD+DVR media box problemen met het geluid.
Vaak zo'n 5x per minuut, soms is het 10 minuten goed.
Het beeld is wel perfect en vertoont geen kuren.

Als ik de mediabox er tussenuit haal en direct mijn coaxkabel in mijn tv steek dan heb ik geen geluidsonderbreking.

postcode: 7207
 
Mijn vermoeden is dat het te maken heeft hoe de publieke dolby digital coderen, en daar zal de mediabox weer moeite mee hebben. Discovery die alleen maar in DD uitzend heeft er nooit geen problemen mee gehad.

Maar om het één en ander uit te sluiten in de nieuwe firmware, wil ik vooral weten welke zenders het wel goed doen en welke niet. Is dit bijv ook aanwezig bij de rtl en sbs zenders, en is het bijv. alleen een P.O. probleem?
 
Bij NED1,2 en 3 HD heb ik ook af en toe geen geluid; het omschakelen van het audio-spoor van "Nederlands,Dolby Digital" naar "origineel" geeft dan wel weer geluid. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. En als je heen en weer zapt, heb ik weer stilte omdat 'ie standaard voor DD kiest. Andere kanalen met DD geluid (bijv. de RTL's) doen het bij mij wel goed.

Postcode 3081
 
Het valt mij de laatste tijd ook op dat het geluid opeens veel harder is dan normaal en dan enige tijd weer afzwakt.
Dit duidt er op dat men er wel mee "bezig" is.
 
Elke tik is in elk geval storend.
Ik heb het trouwens ook gemerkt bij het luisteren naar de digitale radiozenders dus heb zo mijn twijfels over het DD-naar-origineel omschakelverhaal.
 
Heb ik de laatste tijd ook veel last van vooral als ik voor 5.1 kies.heb ik er last van
 
Het is op meerdere zenders, in ieder geval op Ned 1, en ook op sbs6 en rtl5.
Het gebeurt alleen als DD5.1 aan staat en inderdaad (zoals eerder geschreven) soms 5x in 1 minuut, dan 10 minuten niet.
Ik heb nu het geluid direct (optisch) op mijn versterker aangesloten, en nu lijken er geen problemen te zijn, maar nu loopt het geluid niet altijd synchroon meer met de tekst.
Misschien heeft het daar wel mee te maken, want als het geluid rechtstreeks via de tv gaat loopt het geluid wel synchroon.
 
Terug
Bovenaan