• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Onbereikbaar (in gesprek) en kan zelf ook niet bellen

P

Piet A

Vandaag bleek dat we waarschijnlijk ruim een dag onbereikbaar zijn geweest.
We merkten het omdat we zelf niet konden bellen.
Uiteindelijk bleek dat het Arris modem dacht dat er ergens een telefoon "van de haak" lag.
Alle (5) telefoons nagekeken, allemaal ook een keertje aan en uit gezet.
Het modem bleef denken dat er een toestel van de haak lag.
Stekker naar de tel-lijnen eruit en terug => geen verschil
Modem uit en weer aan.
Nu weer OK.
De internetverbinding (chello-light) bleef wel perfect werken.
Controleer nu regelmatig de telefoon of we nog wel een kiestoon hebben.

We wonen in postcode 5709.
Hebben al meer mensen dit probleem in deze regio?

Ik zie hier wel wat meldingen over maar hoofdzakelijk van langer geleden en meestal
in regio 3039.
 
Jahoor

regelmatig, maar gaat laatste tijd wel beter, maar super onbetrouwbaar nog !!

tja 3039 hier :P
 
Aan jouw klacht te horen zit er ergens in je binneninstall. (lees; tussen het telefonie modem een de kontaktdoos) waar je telefoon op zit aangesloten. Dan gaat namelijk het modem offline, en geeft het een ingesprek-toon. probeer is een andere telefoon rechtsstreeks op het modem aan te sluiten.
 
ik hoop niet dat ie er nu nog last van heeft, lijkt me niet, anders had ie nog wel wat neergezet
 
Het is voor mij (tot nu toe) gelukkig tot die ene keer beperkt gebleven.

Vraagje voor "killing attack", heb jij nog wel eens problemen dan?
 
Piet A zei:
Het is voor mij (tot nu toe) gelukkig tot die ene keer beperkt gebleven.

Vraagje voor "killing attack", heb jij nog wel eens problemen dan?

Hoi,

Nee ik moet toegeven het was 2 maanden problemen en problemen..

Nu sinds Januarie heb ik maar 2 keer het modem moeten resetten geloof ik..
De telefoon valt nu niet meer zo vaak uit.

Dus het gaat al beter. De monteur die langskwam (die chello dus stuurde) zag idd zoals
ik al zei dat het probleem hier niet zit. Hij vertelde een verhaal dat de meeste problemen
komen door zeer slecht server onderhoud aan chello's zijde.

Dat geloof ik best na diverse problemen qua snelheid en telefonie :)
 
Regio 5709.(Dat is Helmond_
Ik heb dezelfde postcode. Zat er zelf aan te denken om telefoon via UPC aan te schaffen maar ga nu wel twijfelen.

Kan iemand mij vertellen of dit vaak voorkomt.
 
Siedje zei:
Regio 5709.(Dat is Helmond_
Ik heb dezelfde postcode. Zat er zelf aan te denken om telefoon via UPC aan te schaffen maar ga nu wel twijfelen.

Kan iemand mij vertellen of dit vaak voorkomt.

Helaas schijnt dit vaker voor te komen. Als je het forum doorleest valt aan de bedrijfszekerheid van UPC analoge en digitale Telefonie zeker te twijfelen. Ik heb er zelf ook al eens wat over geroepen. https://ziggoforum.nl/topics/7578/  Ben blij dat er weer een KPN lijntje in mijn huis actief is. Doet het altijd en zijn er problemen? Bel met het GRATIS NUMMER 0800-0407 Heb ikzelf in 30 jaar nog nooit gebeld.......

Bij UPC ligt dat anders, 1 storing melden bij de helpdesk kost gelijk een bom duiten. Je moet je mobieltje gebruiken om het nummer te kunnen bellen. Kost 10 cent per minuut + de kosten voor je mobiele telefoon.

Bij KPN bellen met je mobiel, slechts 0 cent.

Aan u de keus. Goedkoop is Duurkoop.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
€djeK zei:
Bij UPC ligt dat anders, 1 storing melden bij de helpdesk kost gelijk een bom duiten. Je moet je mobieltje gebruiken om het nummer te kunnen bellen. Kost 10 cent per minuut + de kosten voor je mobiele telefoon.

Bij KPN bellen met je mobiel, slechts 0 cent.

Aan u de keus. Goedkoop is Duurkoop.

Ja 0.90 eurocent per minuut dus !! 0900 nummer !!

en ondertussen zit je daar met je niet werkende telefoon.. en als het meer dan eenmaal gebeurt
dan wordt je er knettergek van.. geloof me ;)
 
een paar bijdragen eerder werd opgemerkt dat er ook problemen zouden zijn met analoge telefonie van UPC, maar volgens mij is dat niet zo. Al sinds het hier in Amsterdam-Zuid mogelijk is heb ik UPC Telefonie. Nog geen enkele keer!!! een storing gehad. Werkt echt perfect. Hoor alleen helaas inderdaad op dit forum veel verschillende berichten over digitale telefonie. Ik merk wel wanneer wij over moeten, want analoge telefonie zal wel niet zo heel lang meer blijven bestaan bij UPC....
 
Terug
Bovenaan