• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

onbekende optie binnen accountbeheer

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ronaldsmit
  • Startdatum Startdatum
R

ronaldsmit

Hallo allemaal,
Na jaren ADSL, sinds vorige week toch ook maar internet bij UPC genomen ;)
Alles werd supersnel geleverd en werkt inmiddels prima en naar behoren. Niets anders dan lof dus.
Persoonlijk vind ik echter dat accountbeheer nogal rommelig en goedkoop over komen.
Ik kan ook nergens iets vinden over de eerste optie die beschikbaar is binnen accountbeheer.
Deze optie heeft ook niet eens een naam. Er staat alleen '---'.
Als ik hier op klik krijg ik een lijst met namen voorgeschoteld die lijken op m'n hoofdaccountnaam. Selecteer ik vervolgens zo'n naam dan zie ik bij 'Uw UPC Breedband Internet persoonlijke homepage controleren' deze naam onder m'n hoofdaccount staan. Ook heeft deze naam 50MB tot z'n beschikking.
Vervolgens kan ik inloggen via ftp op m'n hoofdaccount, maar ook op die andere naam (met het wachtwoord van m'n hoofdaccount) en ze zijn ook compleet gescheiden van elkaar (getest).
Ik kan bovenstaande herhalen en zo heb ik inmiddels een lijst met 4 aparte accounts, elk met hun hun eigen 50MB diskruimte.
Is dit normaal? Kan je meerdere homepage accounts aanmaken, ieder met 50MB diskruimte? Wat ik ook raar vind is dat ik deze namen nergens meer kan verwijderen.
Iemand met meer ervaring binnen accountbeheer die hier iets nuttigs over kan zeggen?
 
Ziet er inderdaad wat simpel uit, maar ik heb hier nooit moeite mee gehad.
Maar inderdaad hadden ze bij die bovenste optie die alleen maar wordt aangeduid met[...] wel wat meer bij mogen zetten. Zoals het er nu staat moet je maar raden wat er wordt bedoeld. En inderdaad raar dat je hier een vergissing niet ongedaan kan maken, tenzij we iets over het hoofd zien.

Onbeperkt is het niet, tenzij het inmiddels is veranderd had je bij het basisabonnement ruimte voor 5 webpagina's. Maar qua beschikbare ruimte stelt het niets voor (slechts 50 MB). Bovendien schijnt UPC er mee gestopt te zijn, want ze melden dat het plaatsen van een homepagina alleen maar beschikbaar is voor oude abonnees (voor 2011).
 
Duidelijk en bedankt voor je reactie!
Plaatsen van een pagina is overigens wel mogelijk voor nieuwe abonnees (net getest) tenzij een televisie abonnement ook meetelt. Wat dat betreft ga ik al wat jaartjes mee.
En inderdaad de beschikbare ruimte is lachertje, leve webhosting! ;)
 
Graag gedaan.
Dat niet kunnen verwijderen vind ik overigens niet zo'n ramp. Bij elke naam krijg je 50 MB webruimte, je mag dat gebruiken, maar je bent niet verplicht dat ook te doen. Dus laat maar zitten.
 
Tegenwoordig kan je het zo goedkoop een webhost plekje vinden dat het voor UPC niet echt meer een middel is om zich te onderscheiden of om extra service te bieden.

Kan me dus goed voorstellen dat de overweging is gemaakt om geen ondersteuning meer te bieden op deze service.

Ontopic; Het ziet er inderdaad niet heel er chique uit, maar over het algemeen werkt het wel :)
 
Er waren meer van die piepkleine stukjes webruimte. Inmiddels achterhaald, maar destijds een laagdrempelige manier om mensen er mee vertrouwd te maken. De URL was kant en klaar, dus met een paar simpele aanwijzingen kon je zo aan de slag. Op die manier heeft het in de begintijd voor velen in een behoefte voorzien.

Zouden echt nieuwe klanten van UPC die eerste optie in accountbeheer niet hebben? Indien wel, dan zou het niet kloppen met het beleid van UPC.
 
Terug
Bovenaan