• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Onacceptabel Hoog stroomverbruik Technicolor TC7210.Z

Status
Niet open voor verdere reacties.
I

ivo007

Ik ben onlangs abonnee geworden van Ziggo en kreeg daarbij het modem van het merk Technicolor TC7210.Z
Geplaatst in de meterkast en het modem wordt extreem warm vond ik.
Na meten van het verbruik kwam ik tot de conclusie dat het totale continu stroomverbruik maar liefst 15 watt is.
Ongelofelijk toch dat Ziggo dit modem bij haar gebruikers plaatst in een tijd dat we met z'n allen zuinig moeten omspringen met energie.
Begrijp me goed, ik ben zeker geen milieu freak maar ik vind het gewoon onacceptabel.
Ik heb verzocht om een ander (Ubee) modem maar zoals verwacht gaat ziggo daar niet in mee.
Zelfs na het omzetten van het modem in Brigde mode is het verbruik nog steeds hetzelfde.
Bewijs natuurlijk dat het ontwerp van dit modem compleet "ruk" is.
Ziggo maakt het natuurlijk niet uit...zij hoeven de energie kosten niet te betalen.

Ik wil het er toch niet bij laten zitten.
Wie doet mee om naar Ziggo een vuist te maken, en hier aandacht voor te vragen?
 
Ik heb verzocht om een ander (Ubee) modem maar zoals verwacht gaat ziggo daar niet in mee.

Moet je blij mee zijn, want de Ubee 3200 evw verbruikt nog meer. Ik dacht zelfs iets van 17 Watt. Er zit niet voor niets een 2A trafo bij, want een 1A trafo kan bij 12 V maar 12 Watt leveren. En dan komt het verbruik van de trafo zelf er nog bij.

Ik gebruik de Ubee altijd als rechaud om mijn eten wam te houden. :schater:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben onlangs abonnee geworden van Ziggo en kreeg daarbij het modem van het merk Technicolor TC7210.Z
Geplaatst in de meterkast en het modem wordt extreem warm vond ik.
Na meten van het verbruik kwam ik tot de conclusie dat het totale continu stroomverbruik maar liefst 15 watt is.
Ongelofelijk toch dat Ziggo dit modem bij haar gebruikers plaatst in een tijd dat we met z'n allen zuinig moeten omspringen met energie.
Begrijp me goed, ik ben zeker geen milieu freak maar ik vind het gewoon onacceptabel.
Ik heb verzocht om een ander (Ubee) modem maar zoals verwacht gaat ziggo daar niet in mee.
Zelfs na het omzetten van het modem in Brigde mode is het verbruik nog steeds hetzelfde.
Bewijs natuurlijk dat het ontwerp van dit modem compleet "ruk" is.
Ziggo maakt het natuurlijk niet uit...zij hoeven de energie kosten niet te betalen.

Ik wil het er toch niet bij laten zitten.
Wie doet mee om naar Ziggo een vuist te maken, en hier aandacht voor te vragen?

Ik heb sinds een dag geleden de Technicolor TC7200 geïnstalleerd en dit modem wordt niet echt bijzonder warm. Het verbruik daarvan heb ik niet gemeten. Maar ik ga wel met je mee. Op sommige produkten heb je zelf geen vat om dat naar je hand te zetten. Ik weet overigens niet hoe het met andere providers gesteld is inzake modems. Ik heb Horizon als mediabox.
En draadloos haalde ik ca. 25Mbs, dus vandaar overgestapt naar los modem en bedraad aangesloten. De snelheid van 120Mbs wordt nu wel gehaald.
m.v.g.
Devalkjes 32758
 
Ik ben onlangs abonnee geworden van Ziggo en kreeg daarbij het modem van het merk Technicolor TC7210.Z
Geplaatst in de meterkast en het modem wordt extreem warm vond ik.
Na meten van het verbruik kwam ik tot de conclusie dat het totale continu stroomverbruik maar liefst 15 watt is.
Ongelofelijk toch dat Ziggo dit modem bij haar gebruikers plaatst in een tijd dat we met z'n allen zuinig moeten omspringen met energie.
Begrijp me goed, ik ben zeker geen milieu freak maar ik vind het gewoon onacceptabel.
Ik heb verzocht om een ander (Ubee) modem maar zoals verwacht gaat ziggo daar niet in mee.
Zelfs na het omzetten van het modem in Brigde mode is het verbruik nog steeds hetzelfde.
Bewijs natuurlijk dat het ontwerp van dit modem compleet "ruk" is.
Ziggo maakt het natuurlijk niet uit...zij hoeven de energie kosten niet te betalen.

Ik wil het er toch niet bij laten zitten.
Wie doet mee om naar Ziggo een vuist te maken, en hier aandacht voor te vragen?

Of het modem warm wordt kan ik niet oordelen, ik heb geen Technicolor.
Maar om nu zo hoog van de toren te blazen over een stroomverbruik van 15W vindt ik wat overdreven. Denk dat je in huis genoeg andere apparatuur hebt staan die een veelvoud van 15W gebruiken. En anders zet je hem toch uit. :giveup::frons:
 
De meeste A-C WiFi apparatuur gebruikt meer stroom dan de voorgaande versies zo ook de 7210.

Een Ubee verbruikt overigens net zoveel stroom 13-17watt. Alleen een Cisco zit lager met 10watt maar daar is het WiFi erg slecht van :)



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan