W
willemb2
Vandaag is onaangekondigd, midden op de dag de firmware van mijn Ubee 3200 Wifi modem ge-upgrade (van 9.9.5007 naar 9.9.5010). Daarbij zijn de instellingen teruggezet naar standaard. Dat laatste heb ik in ruim een jaar dat ik bij Ziggo zit nu 4 keer gehad. Ik heb heel veel eigen instellingen voor DHCP, VPN, port forwardings enz. Na de eerste keer ben ik backups gaan maken en daar heb twee maal mee kunnen herstellen. Maar nu blijkt de backup die ik onder een vorige versie gemaakt heb niet bruikbaar onder de nieuwe firmware! Ik krijg "Error converting one or more entries" en daarna "IMPORT FAILED: File not recognized".
Mijn modem wordt nog veel vaker opnieuw opgestart zonder terugzetten van de standaard instellingen of upgrades, vooral de laatste maanden 2-4 keer per maand. Ik merk dan dat ik geen Internet heb en de webinterface van de Ubee niet kan bereiken. Als ik er na een paar minuten weer in kom zie ik aan de System Up Time dat hij net opgestart is. Nee, het komt niet door stroomstoringen, mijn modem zit op een UPS.
Mijn vragen:
Mijn modem wordt nog veel vaker opnieuw opgestart zonder terugzetten van de standaard instellingen of upgrades, vooral de laatste maanden 2-4 keer per maand. Ik merk dan dat ik geen Internet heb en de webinterface van de Ubee niet kan bereiken. Als ik er na een paar minuten weer in kom zie ik aan de System Up Time dat hij net opgestart is. Nee, het komt niet door stroomstoringen, mijn modem zit op een UPS.
Mijn vragen:
- Vindt Ziggo dit normaal? Als Ziggo werkzaamheden heeft aan de verbindingen hier in de wijk krijg ik wel altijd tevoren bericht en ze doen dat altijd tussen 1 en 6 uur 's nachts.
- Vinden jullie dit normaal?
- Worden bij Ubee firmware upgrades altijd de instellingen overschreven? Ik heb ervaring met tientallen ADSL-modems en routers. Nooit meegemaakt.