• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

On Demand werkt niet op HD/DVR

  • Onderwerp starter Onderwerp starter biba
  • Startdatum Startdatum
B

biba

Zijn er meer mensen die hun HD/DVR box steeds moeten resetten voor ze de On Demand-functie kunnen gebruiken?

Steeds als we een film willen bestellen of naar Uitzending Gemist willen kijken, krijgen we de mededeling dat de On Demandfunctie niet beschikbaar is wegens storing.
Als je de box dan reset door de stroom er even af te halen, doet ie het wel.
Omdat ik dat toch wel omslachtig vind, heb ik UPC maar eens gebeld. De helpdeskmedewerker zei dat het een bekende storing was. Alle HD en HD-DVRboxen hebben schijnbaar een probleem met On Demand.

Nou had onze vorige (gewone) HD-box nergens last van dus vraag ik me af of meer mensen dit probleem hebben? Ik vind het maar een vaag verhaal. Als het een bekend probleem is - doe er dan wat aan, UPC!

Ik wilde graag mijn box omgewisseld hebben - ook al omdat die sinds een paar dagen NOG meer herrie maakt dat anders ( er is een irrante fluittoon bijgekomen) maar daar konden ze echt niet aan beginnen.

Iemand enig idee hoe ik UPC zover krijg dat er wat actie wordt ondernomen?
 
Helaas is dit blijkbaar nog steeds, inmiddels al een hele tijd bekende issue!
Het ging bij mij een tijd goed maar nu wederom geen ip adress! :o

Zie 999 en dan rood!
Reset is helaas de enigste remedie!!
 
HD DVR box is een regelrechte ramp,uitzending gemist doet het 9 van de 10 keer niet(ipadres kwijt)Opnemen bijv rtl 4 en je kijkt rtl 5 is ook een fiasco en twee opnames tegelijk is een regelrechte ramp.Schijnt dat er gauw een update voor het apparaat komt
 
Yep, ook vaak last van. De tweede box boven heeft nergens last van, maar de HD DVR beneden regelmatig.

Dat samen met de slechte afstandbediening (philips...zucht) en de continu lopende harde schijf (ook als hij uit staat)
zijn mijn grootste ergernissen.
 
Hier Almere hetzelfde met On Demand.
Gisteren geprobeerd twee films te kijken, maar hij blijft hangen, Ogenblik aub"
Word wel in rekening gebracht, dus maar even belen met de HD.
Gr,
Rob
 
asmodis zei:
Yep, ook vaak last van. De tweede box boven heeft nergens last van, maar de HD DVR beneden regelmatig.

Dat samen met de slechte afstandbediening (philips...zucht) en de continu lopende harde schijf (ook als hij uit staat)
zijn mijn grootste ergernissen.

Idem het lijkt wel of de harde schijf steeds meer herrie ga maken ook als die uitsta!!

En hij is reeds een keer vervangen omdat die kapot was en waarna ik een ander apparaat van een ander merk kreeg!!

Snap nog niet dat de consumentbond of andere organisaties niet aanmerkingen hebben over het continue lopen van de harde schijf als die niet gebruikt wordt! ( energie besparen!!! )
 
Ook ik ervaar heel veel problemen bij "On demand" met mijn mediabox.
Sluit mij graag aan bij een eventuele gezamenlijke actie.
 
Net gebeld met de HD, men is bekend met het probleem en als het goed is worden er geen kosten in rekening gebracht voor de twee films die dus niet werkte. Heeft te maken met de sterkte van het signaal voor On Demand werd mij verteld. De film moet namelijk 10 sec draaien wil het berekend worden, zo niet dan kan ik wederom bellen en word het bedrag verrekend.
Verder een nieuw abbo afgesloten, scheelt 18 euro p.maand wat we minder gaan betalen, pakket blijft gelijk echter internet gaat van 25 naar 30. Hoop wel dat het goed gaat, want de vorige keer stuurde men een nieuwe dvr box af en een fiber modem. Zou nu goed moeten gaan volgens de HD medewerkster, voor de zekerheid maar wel even haar naam genoteerd en datum en tijd van het gesprek.
Gr
Rob
 
hier moet ik 3 a 4x per week de DVR resetten om weer een IP adres/connectivity te hebben.
 
Eergisteren mijn ergernis weer bij de helpdesk geuit over het telkens moeten resetten van de HDTV-PVR als we on-demand willen gebruiken. Deze bug duurt nu al bijna een half jaar, het probleem is bekend, maar er gebreurt dus helemaal niets. De dame aan de telefoon (helpdesk) wist er te weinig van en ik moest maar met een techneut van UPC gaan bellen. Ik snap best dat ze er technisch niet veel over kan vertellen, maar vraag was redelijk simpel: is er al zicht op verbetering of eventueel een ander toestel, iets waar de helpdesk op z'n minst van de hoogte zou moeten zijn, maar helaas moest zij ook dat antwoord schuldig blijven.

Wel is men druk met snelheidsverhogingen, pakketvernieuwingen en uitbreiding van het HDTV pakket om de concurrent voor te blijven, maar bestaande klanten met problemen worden maanden aan het lijntje gehouden.

Ook het hierboven al genoemde harddiskprobleem irriteerd me mateloos. Ook in standby staat de schijf overuren te maken en dus onnodig stroom te verbruiken en herrie te maken. Met grote regelmaat begint de schijf zo hard te spinnen dat de hele kast staat te resoneren, een flinke mep op het apparaat legt 'm dan weer even het zwijgen op.

De features zijn best mooi, beeldkwaliteit is prima, maar de harddisk en de ondemand-bug zijn één bak ergernis.
Ik heb best begrip voor een probleem en ga echt niet na 1 week al klagen, maar dit duurt toch echt veeeeeel te lang.
We betalen voor een Royaal abonnement, maar kunnen ondemand (waarvoor we het eigenlijk hebben genomen), niet eens fatsoenlijk gebruiken.

Eigenlijk vind ik dat UPC haar klanten een deel van de abonnementskosten moet terugbetalen wegens het onvolledig aanbieden van diensten, waarvoor wel de volle mep is betaald.
 
Terug
Bovenaan