• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

On demand series

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Woppie
  • Startdatum Startdatum
W

Woppie

Zijn er meer mensen die in dit kader vaker de melding van de stb krijgen dat "de service tijdelijk niet beschikbaar is en dat men contact op moet nemen via upc.nl en/of de telefonische helpdesk"? Of dat het "even geduld aub" scherm nooit weg gaat?

Ik heb net een gloednieuwe stb gekregen ivm een aanlopende ventilator in de vorige.

't Is een Thomson met DVR en ik heb het royaal pakket, dus ik zou alles moeten hebben om dit te kunnen zien (wil het ook erg graag zien).

Ik weet dat het hiervoor wel werkte, want ik heb BOES (je weet wel: Boes, het rund in de klompen en Dolly de Schildpad en Saffie de vage Rataplan achtige hond Grin ) kunnen zien met de vorige stb (da's alweer een tijdje geleden overigens).

De monteur heeft de boel hier geïnstalleerd en gecontroleerd en de bekabelingssituatie is niet nadien door mij veranderd waardoor signaalverlies oid kan optreden.

De stb staat in principe ook gewoon op de fabrieksinstellingen en hij is door de monteur geforceerd om direct na de installatie (afgelopen week) een softwareupdate op te halen (stroom eraf, knopje indrukken naar links, stroom erop en 10 minuten later klaar etc.).

P.S. Ook nog even voor de volledigheid via kanaal 999 de IP- en MAC-adressen gecheckt. Alles groen, alles OK.

Suggesties?
 
Ben nu even aan het proberen bij andere on demand series en andere afleveringen

Series:
Criminal minds s1e1 doet het niet (heb 3 minuten gewacht)
Criminal minds s1e2 doet het niet (heb 3 minuten gewacht)
Extras s2e1 doet het niet (heb 3 minuten gewacht)

Kinderseries:
Spyver etc (nieuw) doet het niet (heb 3 minuten gewacht

Ik gok dat ik niet veel verder hoef te zoeken. Er is gok ik zo iets mis.

Voor zover ik kan zien doen de andere (reeds gebruikte) functies als DVR en EPG (en combinaties daarvan waardoor ik gister gelukkig wel de prison break season/series finale heb kunnen opnemen) etc. het wel.

Ik gebruik de interactive diensten bijna nooit. Omdat ik nu criminal minds aangekondigd zag, wilde ik dat wel proberen.
 
Woppie zei:
Ben nu even aan het proberen bij andere on demand series en andere afleveringen

Series:
Criminal minds s1e1 doet het niet (heb 3 minuten gewacht)
Criminal minds s1e2 doet het niet (heb 3 minuten gewacht)
Extras s2e1 doet het niet (heb 3 minuten gewacht)

Kinderseries:
Spyver etc (nieuw) doet het niet (heb 3 minuten gewacht

Ik gok dat ik niet veel verder hoef te zoeken. Er is gok ik zo iets mis.

Werkt programma gemist wel?
 
Ben halverwege de instructies van de FAQ op:
https://ziggoforum.nl/topics/24898/
blijven hangen

na herstart geen nieuwe IP en MAC toegewezen gekregen (4 van de 5 balkjes rood ipv groen)

Moet dat eerst oplossen, dan kan ik zien of programma gemist het wel doet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Woppie zei:
na herstart geen nieuwe IP en MAC toegewezen gekregen (4 van de 5 balkjes rood ipv groen)

Dat betekend dat de bekabeling niet goed is aangesloten, of er een defect in de t-splitter zit.
 
Bekabeling is dus hetzelfde als hiervoor (toen alles nog wel groen was ...)
Zit geen (eigen / extra) splitter tussen, alleen de splitter van UPC zelf die van 2 (TV/Radio) naar 3 (TV/Radio/Internet+Telefonie) gaat

Heb hem nu dus een software update laten forceren
15 minuten gewacht
opnieuw bij 999 gekeken

4 van 5 vakjes rood die zonet nog groen waren >:(

zal morgen voor de zekerheid hier even een gloednieuwe voorgeschreven kabel voor halen en er tussen steken, afstand kan het ook niet aan liggen, kabeltje is nog niet eens 2 meter lang
 
Woppie zei:
Bekabeling is dus hetzelfde als hiervoor (toen alles nog wel groen was ...)
Zit geen (eigen / extra) splitter tussen, alleen de splitter van UPC zelf die van 2 (TV/Radio) naar 3 (TV/Radio/Internet+Telefonie) gaat

Zit er geen in de meterkast?
 
Nope, geen in de meterkast.
Mijn wcd is mijn aoc/point of entry vwb upc
 
Op kanaal999 zie je de testresultaten, door op OK te drukken ververs je deze voor nieuwe resultaten.
Vaak zie je dat na een aantal keren verversen, de resultaten verbeteren. De reden is mij onbekend, maar in praktijk blijkt het toch zo te werken.

Het advies is eigenlijk om te gaan uitsluiten. Het klinkt alsof je de opsteek-splitter gebruikt. Er zijn types die slecht functioneren en niet altijd even stabiel omgaan met het retoursignaal. Om te beginnen zou je dus deze er tussenuit kunnen halen, en de stb direct op het AOP aan te sluiten.

Vergeet niet om na elke wijziging, de stb even van de spanning af te halen en zo opnieuw op te starten.
Na een reboot, is het even wachten tot de boel weer stabiel is, dan weer naar kanaal999 en een aantal keren op OK drukken voor de resultaten.
 
Terug
Bovenaan