• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

On demand hoe vaak worden documentaires tv series ververst??

  • Onderwerp starter Onderwerp starter kennut
  • Startdatum Startdatum
K

kennut

Weet iemand dit:

Ik vraag me af hoe vaak documentaires, TV series etc. bij On Demand worden ververst?

Ik heb gezocht maar het enige wat ik kan vinden is een vermelding bij het On Demand Film aanbod:

U kunt kiezen uit meer dan 350 topfilms en elke maand wordt het aanbod ververst.

Is dit ook van toepassing op documentaires etc?
 
Ik weet niet echt een antwoord maar ik weet wel dat er -volgens mij- nog geen series of documentaires af zijn gegaan in al de tijd dat ik nu VOD heb. Er is alleen maar bij gekomen. Bij de films is het wel zo dat er films zijn verdwenen sinds het begin, maar in totaal is er nu wel veel meer dan een paar maanden terug.

Wanneer je op de OK of info knop drukt bij een serie of documentaire zie je tot hoe lang het beschikbaar is, maar dat lijkt altijd tot de eerste van de volgende maand. Er staat nu 1 november bij alles voor zover ik het kan zien.
 
Gedurende de maand word er content toegevoegd/verwijderd. Van films tot documentaires. Omdat de meeste content aan contracten is gebonden, is moeilijk aan te geven hoe lang deze beschikbaar is. Dit kan soms per serie/film/documentaire erg verschillen.

We proberen de content zo lang mogelijk te houden. Helaas word soms wel content weggehaald, omdat er bijvoorbeeld te weinig naar gekeken word.
 
l digital zei:
Of te wel, UPC houdt via de mediabox ons kijkgedrag in de gaten.

maar is dat een probleem? het is juist inspelen op behoeftes van mensen lijkt me, series waar geen klant naar kijkt kunnen toch beter vervangen worden
 
l digital zei:
Of te wel, UPC houdt via de mediabox ons kijkgedrag in de gaten.

Er worden rapportages gemaakt over o.a. aantal gekeken sessies.

Dit is sowieso contractueel nodig om naar de eigenaren van de content te versturen. En logischerwijs is het voor UPC noodzakelijk om bijv. in te kunnen spelen op eventuele storingen, maar ook om te kunnen zien welke content er populair is en welke niet.
 
Ernie-UPC zei:
Er worden rapportages gemaakt over o.a. aantal gekeken sessies.

Dit is sowieso contractueel nodig om naar de eigenaren van de content te versturen. En logischerwijs is het voor UPC noodzakelijk om bijv. in te kunnen spelen op eventuele storingen, maar ook om te kunnen zien welke content er populair is en welke niet.
Ik dacht dat Big brother niet meer zo populair was in Nederland, maar blijkbaar nu weer een kijk-cijfer-kanon.
 
Rob D zei:
Ik dacht dat Big brother niet meer zo populair was in Nederland, maar blijkbaar nu weer een kijk-cijfer-kanon.
Gewoon bijhouden hoeveel een programma wordt opgevraagd, lijkt mij niet meer dan logisch en niks met Big Brother te maken te hebben. Een website telt ook haar bezoekers en een winkel het aantal klanten. Als je iets aanbiedt wil je immers weten of het populair is.

Het gaat pas fout als UPC de informatie aan een klant verbindt. Dit is volgens mij nergens gezegd.
 
ElPino zei:
Gewoon bijhouden hoeveel een programma wordt opgevraagd, lijkt mij niet meer dan logisch en niks met Big Brother te maken te hebben. Een website telt ook haar bezoekers en een winkel het aantal klanten. Als je iets aanbiedt wil je immers weten of het populair is.

Het gaat pas fout als UPC de informatie aan een klant verbindt. Dit is volgens mij nergens gezegd.
De stap daartoe is nog klein (technisch gezien)
 
Rob D zei:
De stap daartoe is nog klein (technisch gezien)

Klopt, maar gelukkig hebben we daar de privacywetgeving voor. UPC zal haar klanten eerst toestemming moeten vragen voordat zij individueel kijkgedrag kan meten en hier (persoonlijk) aanbod op kan afstemmen.

Groet Stijn
 
Terug
Bovenaan