• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

on demand geeft vaak foutcode 8010 aan

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dora55
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

dora55

Vaak als ik op on demand iets wil bekijken waarop ik geabonneerd ben dan lees ik
foutcode 8010. Nu heb ik er al enkele keren over gebeld en ik heb inmiddels een nieuwe kabel gekregen van Ziggo, maar dat heeft niet geholpen. Nu wacht ik op een nieuwe T-splitter want dan zou dat de oorzaak zijn. Het lijkt me stug, want het signaal van de televisie is verder in orde. Ik heb de horizonbox vanaf het begin dat hij op de markt is gekomen, en ik dacht dat de meeste fouten met deze box al hersteld waren, maar blijkt toch van niet.
Ik krijg trouwens het signaal vanuit de muur en de afstand tussen de muur en de box is dichtbij.

Met vr. groet,
Dora
 
De fout kan toch in de splitter zitten en niet goed het retoursignaal doorgeven en dat heeft invloed op interactieve televisie, dit heeft geen invloed op het TV signaal dat inkomend is.
Ook de wancontactdoos moet om kunnen gaan met het retoursignaal.
Als de splitter ook niet helpt dan door Ziggo de wandcontactdoos laten bekijken en indien nodig laten vervangen.
De WCD is indien het een AOP is de verantwoordelijkheid van Ziggo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ziggo onde mand

ik heb een vraag heeft de horizon ook retour sicnaal nodig ? mijn cisco 8485 ook
er zij tegen woordig splitters die retour geschikt zijn ik heb zelf een 2 voudige en een 4 voudige splitter die goed retour geschikt zijn en goed werken ik hoop dat je probleem dan opgelost is
maar ik zit in de electronica maar ik weet veel van decoders af maar niet van de horizon box daarom zou ik dit graag willen weten dan kan ik mee denken als er een forum lid storing heeft :pompom::applause:
 
Ja de horizon heeft om interactieve televisie goed te laten functioneren de retour nodig om het TV modem te laten communiceren net als de Cisco en andere interactieve decoders.
Voor televisie ontvangst is dit niet nodig omdat de communicatie dan eenzijdig is.

Als deze retour slecht werkt of niet aanwezig is dan kunnen over en weer
commando's niet uitgevoerd worden of slecht begrepen, met als gevolg foutcodes.

Je kunt dan b.v. een film bestellen maar dit komt niet over aan Ziggo kant,
ook stoppen doorspoelen en pauzeren kunnen daardoor niet altijd gegeven worden en verschijnt de mededeling geen verbinding met netwerk.

Dit staat overigens volledig los van het internet gedeelte van de horizon.
De horizon is hierin niet anders dan andere actieve decoders maar heeft daarnaast ook een actief internet en telefonie gedeelte waardoor het een all in one is al actief in oud UPC gebied maar nog niet in oud Ziggo gebied.
De adviezen die gelden voor een goede verbinding zijn daarom niet anders dan bij elke interactieve decoder en wat internet betreft als ieder ander modem en router.

Het enige verschil is dat DVB c ongecodeerd out of de box werkt met b.v.de Ziggo humax en andere decoders en bij de UPC boxen zoals de horizon en andere altijd een geactiveerde card of chip gekoppeld aan de box nodig is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De fout kan toch in de splitter zitten en niet goed het retoursignaal doorgeven en dat heeft invloed op interactieve televisie, dit heeft geen invloed op het TV signaal dat inkomend is.
Ook de wancontactdoos moet om kunnen gaan met het retoursignaal.
Als de splitter ook niet helpt dan door Ziggo de wandcontactdoos laten bekijken en indien nodig laten vervangen.
De WCD is indien het een AOP is de verantwoordelijkheid van Ziggo.

Zodra ik de splitter ontvangen heb en aangesloten, zal ik je op de hoogte houden of het geholpen heeft ja of nee.

Met vr. groet,
Dora:wink:
 
ik heb een vraag heeft de horizon ook retour sicnaal nodig ? mijn cisco 8485 ook
er zij tegen woordig splitters die retour geschikt zijn ik heb zelf een 2 voudige en een 4 voudige splitter die goed retour geschikt zijn en goed werken ik hoop dat je probleem dan opgelost is
maar ik zit in de electronica maar ik weet veel van decoders af maar niet van de horizon box daarom zou ik dit graag willen weten dan kan ik mee denken als er een forum lid storing heeft :pompom::applause:

Zodra ik de nieuwe splitter aangesloten heb laat ik je weten of het geholpen heeft.

Met vr. groet,
Dora:wink:
 
Ik neem aan dat deze klacht op een of ander manier opgelost is gezien het feit dat er geen verdere reacties zijn.
 
Ik neem aan dat deze klacht op een of ander manier opgelost is gezien het feit dat er geen verdere reacties zijn.
Het is daarna toch wel weer enkele keren voorgekomen dat on demand niet werkt. Ook na het plaatsen van de nieuwe splitter en nieuwe kabel.

Met vriendelijke groet,
Dora
 
Mocht het veel voorkomen dan kun je door Ziggo nog het Abonnee overname punt laten bekijken of hier alles in orde is.
Dit AOP is de verantwoordelijkheid van Ziggo en hier komt de groene kabel binnen.
Hierbij wel opletten zit het AOP in de meterkast en is er een contactdoos in de huiskamer dan kan hier ook de oorzaak zitten en dan is het eigen verantwoordelijkheid.
Maar zitten splitter en kabel rechtstreeks op een AOP in de meterkast of huiskamer dan is het de verantwoordelijkheid van Ziggo indien hieraan wat mankeert.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan