Omzetting Ziggo gebied naar UPC/Ziggo nieuw

Status
Niet open voor verdere reacties.

Titan

Forum Gebruiker
Berichten
154
Hierbij open ik alvast een nieuw discussie punt, om te kijken hoe het in Gorredijk gaat met de omzetting van Ziggo naar Ziggo/UPC vanaf maandag 5 januari.

Graag horen wij ervaringen uit Gorredijk en verdere plaatsen hoe de omzetting verloopt de weken/maanden en hoe het verder conform omzetting verloopt.

Alvast bedankt. :thumb up:
 

AW78

Forum Gebruiker
Berichten
1.633
Is er ergens op de website van Ziggo of ergens anders een planning bekend op welke datum welke gemeente overgezet gaat worden? Want brieven of bekendmakingen van Ziggo komen vaak pas één dag van tevoren of soms zelfs nadat het al gebeurd is...
 

Olga.P2000

Forum Gebruiker
Berichten
937
Is er ergens op de website van Ziggo of ergens anders een planning bekend op welke datum welke gemeente overgezet gaat worden? Want brieven of bekendmakingen van Ziggo komen vaak pas één dag van tevoren of soms zelfs nadat het al gebeurd is...

Uit onderstaande actievoorwaarden kan je in iedere geval eerste drie gemeentes uithalen. Het lijkt ook dat voor 1 april de hele Nederland (Ziggo gebied) omgezet moet zijn.

https://cdn.ziggo.nl/site/binaries/...betere-tv-met-mijn-hulp-is-het-zo-gepiept.pdf
 

us heit

Forum Gebruiker
Berichten
210
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik woon in regio van Gorredijk (Haulerwijk). We hebben een week geleden een brief gehad, met de melding dat het op 5 januari gaat gebeuren. Vandaag heb ik een brief gekregen, met wat je doen moet. Op zich stelt het niks voor. Maar ik denk dat er veel mensen (vooral ouderen) hier wel moeite mee hebben. In het dorp komt een "hulpcentrum" waar mensen met hun vragen terecht kunnen. Maar als we elkaar even helpen, heeft iedereen zo weer, een normaal tv ontvangst.
 

JoshT1302

Forum Gebruiker
Berichten
359
Digitale TV
  1. Ziggo
Als ik de actievoorwaarden moet geloven is Mill 19 januari al aan de beurt.

Hier in huis heb ik alle TV's al omgezet naar 474.00/5555. Vraag me dan alleen nog wel af of omdat de frequentie en netwerk ID al goed staan de boel straks vanzelf gaat of dat ik als nog overal opnieuw op zoek moet naar de zenders.
 

TheGrouch

Forum Gebruiker
Berichten
4.935
Internet
  1. T-Mobile
Digitale TV
  1. Ziggo
Zelfs met 474/5555 gaat je tv straks op zwart.
Cees (de admin) heeft het waarom ergens uitgelegd, maar ik kan dat ff niet zo snel vinden.

Iets met 474/5555 is waar de tuner de info kan vinden, maar door de verandering moet het wel opnieuw gevonden worden. Ook als je al 474/5555 hebt.
 

CeeS

Legend (✝ 2016)
Berichten
12.357
Hier in huis heb ik alle TV's al omgezet naar 474.00/5555. Vraag me dan alleen nog wel af of omdat de frequentie en netwerk ID al goed staan de boel straks vanzelf gaat of dat ik als nog overal opnieuw op zoek moet naar de zenders.

Omdat straks alle kanalen op een andere plek in de transport-streams komen te zitten. Zodra ze die omzetting gedaan hebben klopt de "nieuwe" informatie niet meer met wat in het geheugen van jouw TV of SettopBox zit en heb je dus een 'zwart beeld' (of op sommige plaatsen verkeerde kanalen). Door dan de kanalen even opnieuw te laten scannen heb je binnen een minuut alle kanalen weer op de (soms nieuwe) plaats in je TV zitten.

Om dat scannen te kunnen doen moet je in je TV het 'standaard kanaal' waar je TV/ontvanger die informatie kan vinden instellen. Dat was vroeger bij @Home, Casema en Multikabel overal anders, maar sinds een paar maanden heeft Ziggo dit gelijk getrokken naar 474.0 MHz en netwerk code 5555. Dat moet je dus instellen in je TV of ontvanger. Je kunt dat nu al gebruiken om te scannen, maar dan vindt je TV de huidige kanalen en niet de nieuwe kanalen, die komen pas nadat het 'omgezet' is. Dus je moet altijd even opnieuw laten kanaalzoeken nadat het omgezet is.

Het is dus handig om deze nieuwe code alvast in te voeren op de toestellen bij familieleden die niet zo handig zijn, dan hoef je ze straks alleen maar uit te leggen dat ze opnieuw de kanalen hoeven te scannen zonder dat ze de frequentie/code moeten wijzigen.
 

JoshT1302

Forum Gebruiker
Berichten
359
Digitale TV
  1. Ziggo
Omdat straks alle kanalen op een andere plek in de transport-streams komen te zitten. Zodra ze die omzetting gedaan hebben klopt de "nieuwe" informatie niet meer met wat in het geheugen van jouw TV of SettopBox zit en heb je dus een 'zwart beeld' (of op sommige plaatsen verkeerde kanalen). Door dan de kanalen even opnieuw te laten scannen heb je binnen een minuut alle kanalen weer op de (soms nieuwe) plaats in je TV zitten.

Om dat scannen te kunnen doen moet je in je TV het 'standaard kanaal' waar je TV/ontvanger die informatie kan vinden instellen. Dat was vroeger bij @Home, Casema en Multikabel overal anders, maar sinds een paar maanden heeft Ziggo dit gelijk getrokken naar 474.0 MHz en netwerk code 5555. Dat moet je dus instellen in je TV of ontvanger. Je kunt dat nu al gebruiken om te scannen, maar dan vindt je TV de huidige kanalen en niet de nieuwe kanalen, die komen pas nadat het 'omgezet' is. Dus je moet altijd even opnieuw laten kanaalzoeken nadat het omgezet is.

Het is dus handig om deze nieuwe code alvast in te voeren op de toestellen bij familieleden die niet zo handig zijn, dan hoef je ze straks alleen maar uit te leggen dat ze opnieuw de kanalen hoeven te scannen zonder dat ze de frequentie/code moeten wijzigen.

Duidelijk.
Ik vroeg het me gewoon af omdat bijvoorbeeld SBS 9 ook vanzelf toegevoegd is. Maar het gaat hier dus om een dusdanig grote aanpassing dat al staan de nieuwe instellingen er in ik toch opnieuw moet zoeken.
 

soundwork

Forum Gebruiker
Berichten
1.054
Digitale TV
  1. Ziggo
Duidelijk.
Ik vroeg het me gewoon af omdat bijvoorbeeld SBS 9 ook vanzelf toegevoegd is. Maar het gaat hier dus om een dusdanig grote aanpassing dat al staan de nieuwe instellingen er in ik toch opnieuw moet zoeken.

Dat komt omdat sommige DVB-C ontvangers de "updates" vanzelf ophalen met de huidige frequentie en netwerk ID. Op mijn Samsung TV stond kanaal 28 er ook "ineens" op. Mijn vorige Philips TV deed het niet zelf, maar gaf wel aan "er is een zender update beschikbaar". Dus de ontvangers "zien" wel table updates. Ik denk echter dat bij een grootschalige wijziging zoals in Gorredijk gaat gebeuren morgen dat je wel met de hand een "re-scan" moet uitvoeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan