• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Omzetten "UPC telefonie" naar "UPC digitale telefonie"

  • Onderwerp starter paulcobben
  • Startdatum
Vanavond mijn combi Analoog-Freetime/Classic naar Analoog-Freetime/Extreme (met pakketkorting hoop ik):
  • eerst gebeld met UPC. Antwoord: U kunt niet met uw oude modem gebruikmaken van het combi-pakket. Dan moest ik eerst het nieuwe modem nemen+2e lijn opgeven+mijn telefoonnummer opgeven. Wilde er dus eerst over nadenken.
  • tweede keer bellen: Antwoord UPC: Ja hoor, het combi-pakket kan ook voor u. Alleen de gratis 2e lijn is dan niet meer gratis (geen probleem want die gebruikte ik toch niet meer en heb ik meteen opgezegd via de HD). Krijg dus morgen -als het goed is- Extreme snelheid voor mijn internet en de komende dagen een wijzigings?-formulier om zo de pakketkorting toch te krijgen.

Nog gevraagd:
  • Extreme+Freetime voor € 59,95?? Antwoord=JA
  • Geen andere telefoonmodem nodig?? Antwoord=NEE
  • Geen ander telefoonnummer?? Antwoord=NEE

Nou ik hoop dat het zo idd goed gaat. UPC spreekt zich in elk geval tegen en daar ben ik niet zo gelukkig mee. Maar als alles goed gaat, ben ik dat weer snel vergeten ;)
 
Daarom, om te voorkomen dat de helpdesk mijn niet kan/wil helpen, hoe meld je dit aan zodat het zeker goed gaat?
 
DrDDT zei:
Daarom, om te voorkomen dat de helpdesk mijn niet kan/wil helpen, hoe meld je dit aan zodat het zeker goed gaat?
Bel gewoon de helpdesk om dit in orde te maken. Er is sindskort het eea aangepast (in het voordeel van klanten met analoge telefonie). De HD'er zal het je haarfijn kunnen uitleggen.
 
Ja dat klopt wel. Als het goed is, krijg ik een wijzigingsformulier thuisgestuurd om zo de combi- of pakketkorting toch te krijgen, al gebruik ik dan nog steeds analoge telefonie (middels zo een beruchte stoeptegel-telefoonmodem).

Het vreemde alleen is, dat de 1e verkoper die ik aan de lijn kreeg, zei dat ik geen pakket-korting kon krijgen omdat ik nog zo'n stoeptegel-telefoonmodem gebruik. Omzetten kon alleen dan, als ik ook een nieuw digitaal telefoonmodem nam, maar dan kon ik mijn telefoonnummer niet behouden >:( Hij heeft het zelfs nog nagevraagd bij zijn andere (hierin gespecialiseerde) collega. Omdat ik er dan eerst nog even over wilde nadenken, liep dit gesprek verder op niets uit...

Maar ik wilde toch wel graag die pakket-korting (Extreme+Freetime voor minder dan Classic+Freetime wat ik nu heb) Dus dan mijn telefoonnummer maar opgeven... :'( En dan dus maar weer bellen... Andere verkoper aan de lijn en die zei dat ik geen nieuw telefoonmodem nodig had, maar dat ik alleen een wijzigingsformulier moest ondertekenen en terugsturen. Ik krijg dan gewoon de pakket-korting met behoud van mijn huidige telefoonmodem+telefoonnummer. :) Beterderder!! Waar even over nadenken al goed voor is he?

Nou hoop ik dat het wel goed gaat, want ik zou vandaag al Extreme-internet snelheid krijgen, maar dat is nog niet aangepast (ondanks dat ik mijn modem gereboot heb) Naja, misschien morgen, want dan wordt ook mijn huidige internetmodem vervangen. Het schijnt dat mijn huidige Motorola niet zo goed kan omgaan met een wat lagere signaalsterkte. Nou, ook goed. Ik krijg dan geen andere e-mailadres ofzo maar alleen een nieuw IP-adres waarschijnlijk ;)
 
Terug
Bovenaan