Al sinds 1 november 2004 wil ik overstappen van UPC Telefonie naar UPC Digitale Telefonie. UPC geeft aan dat dit technisch nog niet mogelijk is op dit moment. In de tussentijd heeft mij dit al 20 euro extra gekost ten opzichte van de nieuwe abonnees. Het is natuurlijk wel mogelijk om het abonnementsgeld te verlagen van de huidige 14,95 naar 9,95 totdat het technisch mogelijk wordt om over te stappen. Ik heb daarom gevraagd of mijn abonnementsgeld van UPC Telefonie verlaagt kan worden naar 9,95 totdat de overstap technisch is opgelost. Natuurlijk geven ze ook nee op deze vraag. Maar in mijn eentje zal dat ook niet lukken. Gaan jullie ook vragen of het met terugwerkende kracht naar 9,95 kan?
Het blijft natuurlijk vreemd dat het mogelijk is om iemand van
KPN over te laten stappen op UPC VoiP, maar niet iemand met UPC Telefonie. De enige verklaring die ik hiervoor kan bedenken is dat ze te weinig personeel/modems/aansluitpunten/etc hebben om iedereen tegelijkertijd over te zetten. Daarom kiezen ze ervoor om eerst nieuwe klanten aan te trekken en daarna pas oude klanten over te zetten. Op die manier verdienen ze er meer geld aan dan andersom
.
Vlak na de introductie in Amsterdam heb ik geprobeerd deze overstap te doen. Bij de eerste keer vragen werd 45 euro overstapkosten gevraagd. Bij de tweede keer vragen was het opeens technisch niet meer mogelijk. Rara, hoe kan dit
. Dit lijkt mijn hierboven beschreven theorie te ondersteunen.
Ik zal vandaag nog eens heel direkt aan UPC vragen wat nu het technische probleem eigenlijk is. Wordt vervolgd...