Omzetten "UPC telefonie" naar "UPC digitale telefonie"

  • Onderwerp starter paulcobben
  • Startdatum
Affijn, het is dinsdag en de monteur dient te verschijnen tussen 8.00 en 13.00 uur om mijn digitale telefonie te installeren. Om kwart over 1 nog geen monteur gezien dus toch maar eens bellen met UPC.

"Mevrouw deze opdracht is vorige week door ons geannuleerd" krijg ik te horen. "Hoezo geannuleerd en waarom krijg ik daar geen bericht over?" vraag ik. Dat was echter in het systeem niet na te kijken.
Geweldig... hele morgen wachten voor niets. Na enig heen en weer gepraat wat ik jullie zal besparen, blijkt dus dat de opdracht is gecancelled omdat het voor bestaande klanten niet mogelijk is om over te stappen van priority naar digital.

De klantenservice van UPC en hun communicatie naar de klanten toe verdient duidelijk geen prijs. "Prutsorganisatie" zoals genoemd in de post van paul cobben is nog zacht uitgedrukt. Klachtenbrief richting UPC is inmiddels onderweg.
 
Hoi Mamaduck,

Ik gunde het jou van harte, maar vond het wel vreemd dat het bij jou zonder problemen zou gaan.
Nu UPC ook nog de afspraak cancelled zonder contact met jou op te nemen.

Ik heb, zoals je reeds hebt kunnen lezen in mijn vorige reacties verschillende adviezen van hen gehad, die zij iedere keer weer afwezen. In en triest. Laten ze de knop "Klanten service" op de website maar hernoemen naar "Van het kastje naar de muur".

Gisteren weer een mail gestuurd. Ik houd op met UPC communiceren en ga een klacht indienen bij UPC.
Ook ga ik mijn verhaal sturen aan Tros Radar, Coax.nl, de Consumentenbond etc. etc. Communicatie, service en klantvriendelijkheid zijn woorden die niet in het woordenboek van UPC staan.

Hieronder mijn laatste mail naar UPC en hun reactie.

Geachte heer Cobben,

In reactie op uw bericht:

Informeren wij u graag als volgt:

Het is niet mogelijk om uw abonnement om te zetten naar Digitale Telefonie,
waarschijnlijk pas in het voorjaar van 2005.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

U kunt geen reply geven op dit bericht. Indien u nog een vraag of opmerking heeft dan kunt u reageren via het contactformulier op de website van UPC. Surf naar https://www.upc.nl


Beste UPC,

Ik ben ontzettend kwaad over uw reacties iedere keer. U adverteert met digitale
telefonie in Geldrop (mijn woonplaats). Ik probeer dit gewoon aan te vragen. Nu
krijg ik weer het antwoord dat het nu ineens technisch niet mogelijk zou zijn.
Waarom worden dit soort zaken binnen uw organisatie eens goed gecommuniceerd.
Als ik namelijk 0800-1872 bel, blijkt dit technisch gewoon mogelijk te zijn.
Omtrent het aanvragen heb ik nu vele verschillende antwoorden gehad.
U heeft volgens uw organisatie een nieuw product, genaamd; digitale telefonie.
Ik heb een ander product; Priority.
In eerder mails heeft u aangegeven dat dit 2 totaal verschillende producten
zijn die ik van elkaar los moet zien. Dus nogmaals de vraag om dit contract
niet om te zetten, maar Priority op te zeggen en het digitale telefonie aan te
vragen gebruikmakend van de geldende aanbieding.

Met vriendelijke groet,
Paul Cobben


Vorige mailwisseling:

Beste UPC,

Ik heb inmiddels een lange geschiedenis over het aanvragen van digitale
telefonie. Dan krijg ik het antwoord dat ik telefonie niet kan omzetten, daarna
het antwoord dat digitale en priority telefonie 2 verschillende producten zijn
en dat ik gewoon het ene dien op te zeggen en de andere dien aan te vragen. Ik
kan dan gewoon van de aanbieding gebruik blijven maken. En als ik weer bel en
een andere afdeling aan de lijn krijg, spreken zij dit weer tegen.
Kunt u dit voor eens en altijd oplossen?
Tot nu toe ben ik nog steeds een tevreden klant.

Op dit moment is het technisch nog niet mogelijk om uw contract om te zetten.
De verwachting is dat dit binnen enkele maanden wel kan.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
 
Er is nogal wat onduidelijkheid over het omzetten van je bestaande upc telefonie abonnement naar digitale telefonie.
Bij de verkoop afdeling of helpdesk weten ze het vaak zelf niet, maar het is gewoon nog niet mogelijk!

Deze reactie komt van de site van upc:

Helaas is het technisch nog niet mogelijk uw huidige abonnement om te zetten naar een abonnement op digitale telefonie. Wij stellen alles in het werk om dit per 1 februari 2005 mogelijk te maken. Mogelijk worden u t.z.t. voor deze overstap kosten in rekening gebracht. Wij verzoeken u na 1 februari a.s. contact met ons op te nemen.
 
Het schijnt dat UPC met een aanbieding komt voor bestaande klanten als omzetten van Analoog naar digitaal eenmaal mogelijk is.....heb ik van de HD vernomen, liegen zij dan lieg ik.
 
Zou best wel kunnen, maar vooralsnog hoor ik alleen maar negatieve geluiden als het om digitale telefonie gaat.
Zullen wel opstart problemen zijn..
 
ik zou er nog niet mee beginnen, iemand van mijn werk heeft de combinatie internet en digitale telefonie genomen het modem werd geplaatst en toen begon de elllende 3dagen wel gebeld kunnen worden maar niet zelf kunnen bellen de monteur kon wel bellen om aan tegeven dat hij klaar was met de montage. 2 uur later kon er niet meer gebeld worden met mobiel helpdesk gebeld na drie dagen kon er pas iemand langs komen nieuwmodem plus 1e dect toestel gekregen. het volgende probleem je kreeg steeds iemand anders aan de llijn ipv van de goede. na ander halve week weer monteur met een nieuwe modem en excuus brief voor de overlast dus maar weer een dect toestel er bij gekregen. nu drie weken verder telefoon verbinding met veel ruis en gekraak en weg vallende interverbinding als de telefoon gaat. maar de belofte dat het in het nieuwe jaar goed zal werken. mijn conclusie is er is een product op de markt gezet met veel kinderziektes.
dus bel maar lekker met upc telefonie dan heb je te minste een werkende telefoon verbinding.
 
nickvmusicman zei:
ik zou er nog niet mee beginnen, iemand van mijn werk heeft de combinatie internet en digitale telefonie genomen het modem werd geplaatst en toen begon de elllende 3dagen wel gebeld kunnen worden maar niet zelf kunnen bellen de monteur kon wel bellen om aan tegeven dat hij klaar was met de montage. 2 uur later kon er niet meer gebeld worden met mobiel helpdesk gebeld na drie dagen kon er pas iemand langs komen nieuwmodem plus 1e dect toestel gekregen. het volgende probleem je kreeg steeds iemand anders aan de llijn ipv van de goede. na ander halve week weer monteur met een nieuwe modem en excuus brief voor de overlast dus maar weer een dect toestel er bij gekregen. nu drie weken verder telefoon verbinding met veel ruis en gekraak en weg vallende interverbinding als de telefoon gaat. maar de belofte dat het in het nieuwe jaar goed zal werken. mijn conclusie is er is een product op de markt gezet met veel kinderziektes.
dus bel maar lekker met upc telefonie dan heb je te minste een werkende telefoon verbinding.

Ik heb chello Plus en Digitale Telefonie via DSL. In de eerste week na aansluiting wat ruis op de telefoonlijn gehad, maar vanaf de 2e week tot nu (+- 6 weken) geen problemen meer.
 
Rene....misschien een poll over Dig telefonie....: ben je trevee ja dan nee!
(Lennert mag 2x stemmen)..........

;D
 
Ik ben heel tevreden over de kwaliteit, terwijl ik voorheen niets anders kende als KPN in combinatie met carriers. Met internationale gesprekken vandaag de proef op de som genomen, en een mobiel nummer in Japan gebeld rond 8 uur 's avonds (Japanse tijd): heldere, storingsvrije verbinding.
 
Terug
Bovenaan