Omzetten "UPC telefonie" naar "UPC digitale telefonie"

  • Onderwerp starter paulcobben
  • Startdatum
P

paulcobben

>:( Hallo allemaal,
Ik ben reeds jaren bij UPC en tot nu toe een tevreden klant (zolang je ze maar niet nodig hebt, de helpdesk of sales).
Nu maken ze reeds enige tijd reclame voor Digitale Telefonie, dus ik dacht dit even aan te vragen.
Op dit moment heb ik Chello Classic en Priority Telefonie.
Ik heb op hun website gezocht naar een formulier om de telefonie om te zetten naar digitaal.
Dit kan je er niet vinden. Toen diverse malen met de helpdesk gebeld en steeds krijg ik het zelfde antwoord.
UPC kan digitale telefonie niet leveren aan bestaande UPC klanten. De nieuwe klanten gaan voor bestaande klanten en ze weten nog niet wanneer ze dit aan bestaande klanten kunnen gaan leveren.
Ze adverteren wel met een aanbod van €4,95 euro voor de 1e 6 maanden. Ik vind dit een ernstige vorm van misleiding.
Ik ben zwaar teleurgesteld in UPC. En ben ook aan het orienteren voor andere aanbieders.
Ook hun FUP-policy voor Chello sucks.

Groeten,
Paul Cobben >:(
 
Ik heb al een jaar priority telefoon en wou dit ook omzetten naar digital. Gisteren met UPC gebeld, a.s. dinsdag komt de monteur langs om Digitale telefonie te installeren. Het kan dus schijnbaar wel.

Ik heb trouwens niet met de helpdesk gebeld maar met de verkoopafdeling (0800 nummer).
 
Hoi mamaduck,

Erg vreemde situatie dat dit bij jou wel lukt.
Ik heb het 0800-1872 nummer gebeld en dit kon zonder problemen aangevraagd worden, totdat......
ik vertelde dat ik reeds priority had.
Weer kreeg ik het antwoord dat dit niet ging.
Hem was verteld dat begin januari de priority leden een brief zouden krijgen wanneer zij omgezet zouden worden. Hij wist niet eens of je de keus had om bij Priority te blijven. Het blijft een wazig verhaal.
Weet je nog met wie je gesproken hebt.

Groetjes,
Paul
 
Soryr, maar ik heb geen flauw idee meer wie ik gesproken heb. Ik kan je alleen vertellen dat het voor mij geen enkel probleem was om de boel te laten omzetten. Misschien dat het aan de regio waar je woont, ligt?
 
ik woon in Geldrop bij Eindhoven (Brabant dus) en jij ?
 
Na diverse malen gebeld te hebben en zelfs de laatste keer een wazig antwoord, dat het mogelijk in Januari omgezet zou worden heb ik mijn klacht bij UPC via email aangemeld met de volgende tekst:

Ik hoop dat deze mail niet bij een helpdeskmedewerker terechtkomt die mij voor
de zoveelste keer het standaard antwoord geeft. Deze mensen zijn
boodschappers. Ik wil bij UPC aangeven dat ik misleid wordt door de huidige
marketing campagne vwb digitale telefonie.
Overal uit blijkt dat iedereen digitale telefonie kan bestellen. Je krijgt er
zelfs een Siemens A100 telefoon bij en dat voor de prijs van €14,95 per maand
voor het Freetime abonnement. De 1e 6 maanden kost je zelfs maar €4,95 per
maand. Dit is niet correct volgens de Helpdesk. Wanneer je namelijk al
priority hebt van UPC geldt dit blijkbaar niet. En hier heeft UPC mij niet van
op de hoogte gesteld. Ik verwacht dan ook op korte termijn aangesloten te
worden op Digitale Telefonie inclusief gebruik makend van de geldende
aanbieding. Ik hoop dat u zsm over bovenstaande problematiek met mij
contact opneemt. Het lijkt er nu namelijk op dat je als trouwe klant niet
serieus genomen wordt.

Met vriendelijke groet,
Paul Cobben

Nu het antwoord van UPC

Informeren wij u graag als volgt:

Dat priority telefonie en de digitale telefonie van upc 2 verschillende
produkten zijn, dit zou betekenen dat als u wilt overstappen naar een nieuwe
produkt het oude produkt zou moeten beeindigen. Het is niet zo dat u abonnement
van priority te vergelijken is met de digitale telefonie.Aangezien dat
beide diensten los staan van elkaar, zo dient er dus als u inderdaad wilt
overstappen naar digitale telefonie, het priority abonnement beeindigd met
worden en het telefoonnummer oversluiten naar de digitale telefonie.

U kunt het priority opzeggen bij onze klantenservice op telefoonnummer 0900-
1580 en de klantenservice zal er voor zorgen dat u de digitale telefonie
krijgt.

Hopend u voldoende geinformeerd te hebben hierover
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland


Dit ga ik morgen maar weer eens proberen.

Ik houd jullie wel op de hoogte van het vervolg!
 
Weer een niet medewerkend persoon aan de lijn gehad. Hieronder vind je m'n mail die ik weer gestuurd heb, en op dit moment heb ik UPC alweer aan de lijn.

Beste UPC,

Alweer teleurgesteld in UPC.
Vandaag heb ik gebeld met de door u aangegeven procedure om mijn priority op te
zeggen en digitale telefonie aan te vragen. Weer krijg ik nul op rekest. Een
medewerker die zich vasthoud aan principes in plaats van te voldoen aan
(notabene) een UPC-advies; het opzeggen van het ene product en aanvragen van
het andere product.
Het lijkt wel of u mij niet wilt helpen. De medewerker die ik nu aan de lijn
had vertelde mij dat ik niet gebruik kon maken van de aanbieding digitale
telefonie omdat ik een bestaande priority klant was en priority en digitale
telefonie één en hetzelfde product zijn. Dit in tegenstelling tot de mail die u
mij eerder stuurde.
Ik hoop dat U dit intern voor mij kunt oplossen, want dit lukt mij in ieder
geval niet via de gangbare wegen die u mij adviseert.

Ik hoop op een snel antwoord.

Met vriendelijke groet,
Paul Cobben
 
Okeee bij mij hetzelfde probleem.

Klantenservice vertelde dat het wel kon maar dan moest ik aansluitkosten betalen.
Verkoop zei dat het gewoonweg NIET kon. Pas volgend jaar dus. Dus ik vertelde de dame in kwestie dat ik dan Priority telefoon op wilde zeggen en dan overgaan naar digitale telefonie. Dan mocht ook niet want dan moest ik een half jaar wachten voordat ik opnieuw een produkt mocht afnemen.

Hmmmmmmmmmmmm volgens mij weten ze het zelf niet !

Ben heeeeeeeeeeeeeeel benieuwd wat ze begin volgend jaar gaan aanbieden aan bestaande klanten ! Wedden dat je aansluitkosten moet gaan betalen !
 
Mijn god!!!! Wat een prutsorganisatie!!!!!!

Nu kreeg ik weer een reactie dat het omzetten van het contract technisch niet mogelijk zou zijn.

Hier weer mijn berichtje richting UPC.

Beste UPC,

Ik ben ontzettend kwaad over uw reacties iedere keer. U adverteert met digitale telefonie in Geldrop (mijn woonplaats). Ik probeer dit gewoon aan te vragen. Nu krijg ik weer het antwoord dat het nu ineens technisch niet mogelijk zou zijn. Waarom worden dit soort zaken binnen uw organisatie eens goed gecommuniceerd. Als ik namelijk 0800-1872 bel, blijkt dit technisch gewoon mogelijk te zijn.
Omtrent het aanvragen heb ik nu vele verschillende antwoorden gehad.
U heeft volgens uw organisatie een nieuw product, genaamd; digitale telefonie.
Ik heb een ander product; Priority.
In eerder mails heeft u aangegeven dat dit 2 totaal verschillende producten zijn die ik van elkaar los moet zien. Dus nogmaals de vraag om dit contract niet om te zetten, maar Priority op te zeggen en het digitale telefonie aan te vragen gebruikmakend van de geldende aanbieding.

Met vriendelijke groet,
Paul Cobben


Vorige mailwisseling:

Beste UPC,

Ik heb inmiddels een lange geschiedenis over het aanvragen van digitale
telefonie. Dan krijg ik het antwoord dat ik telefonie niet kan omzetten, daarna
het antwoord dat digitale en priority telefonie 2 verschillende producten zijn
en dat ik gewoon het ene dien op te zeggen en de andere dien aan te vragen. Ik kan dan gewoon van de aanbieding gebruik blijven maken. En als ik weer bel en een andere afdeling aan de lijn krijg, spreken zij dit weer tegen.
Kunt u dit voor eens en altijd oplossen?
Tot nu toe ben ik nog steeds een tevreden klant.

Op dit moment is het technisch nog niet mogelijk om uw contract om te zetten.
De verwachting is dat dit binnen enkele maanden wel kan.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
 
Terug
Bovenaan